Fórum zpráv   >>   Archiv   >>   Sezona 2020/2 - Tresty a protesty

SK.A- VC Ruska 11.10.2020 20:00

Seřadit:      1 2  » printview




Autor: Zpráva:
Ľuboš Nežník Člen klanu
Pilot F1
86 Příspěvky
registrován: 13.07.2017
0 0
11.10.2020 - 21:56  
Zápis maršala závodu :


Řešit se budou pouze incidenty, na které bude podán protest ZDE
incidenty které odložil maršál k řešení po závodě.

Sú to:Borotovsky Chat v závode
Marecek použitie DRS po vyjazde z boxov



UPOZORNĚNÍ:
incidenty, na které nebude podán protest nebo není uveden v tomto zápisu maršála NEBUDOU řešeny i když bylo podáno "V" v závodě. Výjimkou jsou technická porušení pravidel, jako například nepoužití dvou směsí pneu, atd...

Serverový replay je k dispozici zde

Miroslav Chvojka
Miroslav Chvojka Člen klanu
Pilot GP2
79 Příspěvky
registrován: 06.07.2018
3 -6
11.10.2020 - 22:30  
Protest na:

19.kolo - T1. Vejrych - pri braneni pozice vyuzil vyjezdu mimo trat, bez sance se vejit do zatacky, bez snahy. Nespomalil, pozici neprepustil...
26.kolo - Borotovsky stoji napric trati - potkal jsem ho tam 2kola po sobe + psal do chatu...
40.kolo - Antol pozice 4215. umyslne prepusteni pozice Lukovskemu.

Ľuboš Nežník
Ľuboš Nežník Člen klanu
Pilot F1
86 Příspěvky
registrován: 13.07.2017
3 -5
14.10.2020 - 13:34  
Penalizacie za neprihlásenie:

Adamec : -1P

Kontrola 2 zmesí pneu v závode:

Kontrola pneu Top 10 na štartu:
Všetci OK

Odpykané penalizácie:

Lukovský : Q1 +1 s.
Mareček : Q1 +1 s.
Marečák : Q2 +2 s.
Adamec : -1P

Neodpykané penalizácie:

Borotovský : pole

Skrátenie v Q1:

Nekontrolované

Skrátení v Q2:

Nekontrolované


Vyšetrovanie po závode:

Mareček : použitie DRS po výjazde z boxov , hra mu to umožnila ,čiže nič neporušil ale v rámci fair play by to nemal použiť
Adamec vs Sládek : obaja si mohli nechať dosť priestoru ale nenechali a obaja sa poškodili , závodný incident
Chvojka vs Vejrych : Vejrych nedobrzdil do 1 zakruty a v druhej ho vynieslo ,nezískal žiadnu výhodu : bez trestu
Antol vs Lukovský : Antol prenechal pozíciu Lukovskému ,neni to zakázane : bez trestu
Andrej Borotovský – porušení pravidel

Vedoucí ligy doplnil penalizace:

s ohledem na situaci, která se udála na webu a serveru v krátkém časovém úseku, jsem nucen připomenout „dohodu“ navrženou Andrejem Borotovským ze dne 28.7.2020. Na základě této dohody mu bylo umožněno účastnit se šampionátu.
Dohoda, mimo jiné, obsahuje 6 bodů o chováí a přístupu. Z těchto šesti bodů jich bylo porušeno pět. Tato dohota obsahuje i jím navržené postihy za porušení, které jsem také akceptoval.

Uplatněním této dohody musím udělit:
BAN na jeden měsíc – bod 1,2,3,5,6


Závod VC RUSKA A – 11.10.2020

Čas 0.00
Nerespektování penalizace – nenastoupil úmyslně na konec pole = výsledek kvalifikace
tímto získal neoprávněnou výhodu (pneu a palivo)
Za hrubé porušení pravidel uděluji ZÁKAZ STARTU

Čas 1547
Borotovský x Antol – nesmyslný útok z dálky na brzdy. Manévr velmi špatně zvládnutý a došlo k naražení a vystrčení Antola z tratě = penalizace +20s.

Čas 2450
Jízda v protisměru – jen proto, že nikoho neohrozil, udělen trest v závodě S/G 10s.
Neoprávněné získání výhody – zajetím do boxu protisměrem získal velkou časovou výhodu oproti objetí celého kola s poškozeným monopostem. Nelze argumentovat s tím, že by byl nebezpečný, protože jezdec s poškozeným autem musí dbát zvíšené opatrnosti, přednostně uvolnit stopu (trať) ostatním jezdcům, nikoho neohrozit ani neomezit.

Čas 2551
Chat v závodě – penalizace +5s.

Čas 2766
Chat v závodě – opakovaný – penalizace +20s.

Čas 2875 – 2999
Úmyslné zastavení na trati bez snahy o opuštění a uvolnění zablokované tratě.
Blokoval trať, omezoval a ohrožoval ostatní jezdce po dobu 124s.
Dle pravidel penalizace DQ ze závodu – závod nedokončil – alternaticní trest ZÁKAZ STARTU

SOUHRNEM:
BAN i ze závodů do 12.11.2020
2x ZÁKAZ STARTU
+45s. = průjezd boxy


Vzdledem k rozsáhlé penalizaci, opakovaným přestupkům a ignorování pravidel během velmi krátké doby uděluji souhrnný trest – ZÁKAZ STARTU Andreje Borotovského Až do VC Abu Dhabi kde mu zůstane vyčerpat penalizaci Průjezd boxy - mezi 5. až 10. kolem závodu.
O jeho účasti na ČF1L bude rozhodovat jeho přístup a ponaučení z této situace v závislosti na jím navrženou dohodu, kterou beru velmi vážně. Tato penalizace nepodléhá odvolání.



Protest na limity trate po závode :

Lukovský : čas 249 a 293 ,2x porušenie limitov trate : do ďalšej Q2 +2 s.

Zhrnutie:
Lukovský : Q2 +2 s.
Adamec : zavodný incident
Vejrych : bez trestu
Antol : bez trestu
Mareček : bez trestu
Borotovský : viď. vyššie







Do ďalšieho závodu:

Lukovský : Q2 +2 s.
Maciejewsi : Q2 +1 s.


EDIT ADMIN: opraveno zařazení u limitů tratě - ty nekontroloval maršál, byl podán protest

Odvolanie je možné do 14.10..2020 ,do 14:00

Matyáš Lukovský Člen klanu
Pilot motokáry
35 Příspěvky
registrován: 22.10.2015
4 -4
14.10.2020 - 14:42  
Odvolávám se proti oboum zkrácením v Q2, v prvním případě šlo o lag (můžu doložit i mým replayem), ve druhém případě jsem se mimo trať nacházel až v dojezdovém kole. Také bych chtěl opět prošetřit Maciejewskeho v Q2, pozice 281

Miroslav Chvojka Člen klanu
Pilot GP2
79 Příspěvky
registrován: 06.07.2018
3 -3
14.10.2020 - 17:29  
Odvolavam se na: Chvojka vs Vejrych : Vejrych nedobrzdil do 1 zakruty a v druhej ho vynieslo ,nezískal žiadnu výhodu : bez trestu
Ano on nedobrzdil do T1 a diky tomu poozici udrzel, tak by me zajimalo, jak tim nemohl ziskat tedy vyhodu? kdyby se snazil do zatacky vejit, tak pozici ztrati.
Pokud vy pocitate za T1 tu zatacku hned za startem, co se jede na plno, tak to ja samozrejme nepocitam a u vas se jedna az o T2, kterou ja myslim, ze.


Odvolavam se na: Antol vs Lukovský : Antol prenechal pozíciu Lukovskému ,neni to zakázane : bez trestu
Vim, ze toto neni zapsane nijak v pravidlech, ale prinejmensim je to nesportovni a hrube to ovlivnuje poradi jak v zavode, tak v celkovem sampionatu jak jednotlivcu, tak tymu.

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
996 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
6 -7
14.10.2020 - 17:49  

Nejedná se o lag, ale o smyk který Lukovského vynesl až mimo limity tratě. Jedná se o foto ze serverového replaye. Pokud však měl lag u sebe, je mi to líto, ale každý jezdec zodpovídá za svoji techniku, rozhodující pro udělení penalizace je serverový replay.


Nejedná se o dojezdové kolo, ale o konec (průjezd cílovou čarou) v jediném měřeném kole.


Potvrzeno porušení limitů tratě - penalizace Q2+1s

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
996 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
0 0
15.10.2020 - 17:48  
ODVOLACÍ KOMISE


Druhá sestava odvolací komise, tedy:
4. Renault - Strišovský Jaroslav
5. AlphaTauri - účastník incidentu
6. McLaren - účastník incidentu
7. Williams - neaktivní vedoucí týmu
8. RedBull - účastník incidentu
9. Alfa Romeo - Veselý Jan
10. Czechsim - není vedoucí týmu
11. Serios F1 - Slezar Marek

Prosím tedy jezdce - Strišovský, Veselý, Slezar Marek - aby se vyjádřili k posouzení a rozhodnutí maršála. Prosím o dodržení pravidel ČF1L,

Jedná se o posouzení případů :
1. Chvojka vs Vejrych : Vejrych nedobrzdil do 1 zakruty a v druhej ho vynieslo ,nezískal žiadnu výhodu : bez trestu
2. Antol vs Lukovský : Antol prenechal pozíciu Lukovskému ,neni to zakázane : bez trestu
Vim, ze toto neni zapsane nijak v pravidlech, ale prinejmensim je to nesportovni a hrube to ovlivnuje poradi jak v zavode, tak v celkovem sampionatu jak jednotlivcu, tak tymu.
3. Nedodržení limitů tratě Lukovského v Q2 - časová stopa 249 a 293

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
4 -2
15.10.2020 - 22:07  
1. Vejrych mal dobru sancu obranit utok Chvojku, tesne sa mu nepodarilo vojst do drhej zakruty, cim ziskal vyhodu, aj ked Chvojku nijako neohrozil. Podla pravidiel ligy za mna kombinacia tychto doch poruseni:
druhý jezdec nemusel nijak razantně měnit směr nebo rychlost - NAPOMENUTÍ a jezdec získal pozici a pozice nebyla bezprostředně vrácena - +10s.
Preto navrhujem trest nieco medzi a to + 5 sekund k casu.

2. Antol umyselne pustil Lukovskeho, tato situacia nema oporu v pravidlach ani penalizacii, timova rezia nie je zakazana, na lige su skupinky jazdcov a timov, ktore v podstate jazdia ako timovi kolegovia (RedBull + Alpha Tauri, alebo Haas + Alfa Romeo + Borotovsky atd.). Podla mna to nie je fer, ale podla pravidiel ligy za to nie je trest, takze bez trestu.

3. Podla serverove replaya v prvom pripade Lukovsky bol mimo trat v meranom kole, aj ked je viditelny lag. V druhom pripade vysiel mimo trat tesne po skonceni kola, jeho prejazd vsak mal vplyv na merane kolo, otazne kolko tym ziskal. Podla pravidiel sa do uvahy berie replay serveru a preto + 1 sekunda za prvy prejazd, v druhom pripade tiez navrhujem + 1 sekundu, aj ked to bolo uz po meranom kole, samotne kolo to ovplyvnilo, je to to iste ako porusit limity pri vjazde do meraneho kola a ziskat tym vyhodu. Zaver + 2 sekundy do q2.

Jan Veselý Člen klanu
Pilot GP2
59 Příspěvky
registrován: 25.06.2018
3 -1
16.10.2020 - 01:23  
Vyjádření odvolací komise za tým Alfa Romeo:



1. Tomáš Vejrych vs Miroslav Chvojka:

Tomáš Vejrych bránil svoji pozici, při nájezdu do T2, po vnější stopě. Miroslav Chvojka byl, v okamžiku prvotního brždění, již mírně
před ním. Tomáš však správně neodhadl brzdný bod, probrzdil a na výjezdu opustil všemi čtyřmi koly trať.
Z telemetrie obsažené v replayi jasně vyplívá, že Tomáš Vejrych neprojevil jakoukoli snahu o dodržení limitů tratě. Naopak již od
vrcholu zatáčky akceleroval ve snaze maximalizovat rychlost, pronesenou skrz 2. zatáčku, díky čemuž se ubránil útoku ze strany
Miroslava Chvojky.
Tomáš měl možnost limity tratě dodržet i přes netrefení brzdného bodu, to by však vyžadovalo prodloužení brzdné fáze a pozdější
akceleraci, následkem čehož by však velice pravděpodobně ztratil svoji pozici vůči Miroslavu Chvojkovi.
S odvoláním na následující bod v pravidlech: „- jezdec získal pozici a pozice nebyla bezprostředně vrácena - +10s.“ bych tedy udělil
trest ve výši +10s k výslednému času.


2. Martin Antol vs Matyáš Lukovský:

Martin Antol v posledním kole závodu výrazně zpomalil a umožnil tak Matyášovi Lukovskému se na něj dotáhnout a následně
mu úmyslně přepustil svoji pozici. Při nájezdu do posledního kola byl mezi nimi rozdíl 7,288 sekundy.
Tento případ není v pravidlech nijak exaktně popsán a týmová/mezi-týmová režie je zde povolena. Zda je účelová výměna pozic
mezi jezdci fair play nebo ne, to ať si posoudí každý individuálně. Ovšem co se mi na tomto konkrétním případě vůbec nelíbilo,
byl, ke smazání v jednom kole, příliš vysoký časový odstup mezi piloty. To pro Martina Antola znamenalo nutnost výrazného zpo-
malení. A úmyslné přibrzďování na rovinkách v ideální stopě, zbytečné přebrzďování zatáček a přehnaně opožděné zrychlování
na výjezdech z nich mi nepřijde jako zrovna nejbezpečnější způsob jízdy. V tomto případě se sice naštěstí nic nestalo, ale klidně
mohla nastat situace, kdy by za Martinem jel třebas nějaký okolista, který by nestihl zareagovat, a došlo by ke kolizi. Z tohoto
důvodu mi počínání Martina Antola v posledním kole nepřišlo jako zcela bezpečné.
Na základě víše popsaného bych spíše apeloval na vedení ligy, aby řešení podobných situací aplikovali do pravidel, popřípadě
aby vydali alespoň oficiální stanovisko. Dle současného znění pravidel ligy jsem nucen tedy vyřknout verdikt: bez trestu.


3. Nedodržení limitů tratě v Q2, Matyáš Lukovský:

Dle serverového ralpye Matyáš Lukovský v průběhu svého rychlého kola v kvalifikaci č. 2 porušil hned 2x limity tratě a to na výjez-
dech ze zatáček 8 a 18.
Průjezd zatáčkou č. 8 byl ovlivněn zcela jasně viditelným lagem, který znemožnil přesně určit skutečnou polohu vozidla na trati.
Tento lag šlo jasně pozorovat nejen, co se týče polohy auta, ale také dle výpadku telemetrie v replayi. Na základě těchto důkazů,
s přihlédnutím k presumpci neviny, nejsem schopen na 100% potvrdit, že Matyáš v tomto případě porušil limity tratě a jsem nucen
jeho průjezd 8. zatáčkou považovat za korektní.
Na výjezdu z 18. zatáčky došlo ke z cela jednoznačnému porušení limitů tratě ze strany Matyáše. K samotnému opuštění dráhy
sice došlo až po protnutí časomíry, ale atypická konfigurace cílové čáry na okruhu v Sochi umožnila tímto způsobem získat výhodu
pro průjezd poslední zatáčkou, do které si, díky tomuto postupu, Matyáš mohl vnést vyšší rychlost, což mělo příznivý vliv na jeho
výsledný čas. Z výše uvedených důvodů jsem nucen prohlásit Matyášův průjezd zatáčkou číslo 18 za jednoznačné porušení pra-
videl o limitech tratě
.
Můj verdikt tedy zní: +1s do příští Q2.


Marek Slezar Člen klanu
Pilot GP2
42 Příspěvky
registrován: 25.11.2014
2 0
16.10.2020 - 18:07  
1. Chvojka a Vejrych

Podle mě se nejednalo o zásadní porušení pravidel ani o závodní incident. Nedošlo ke změně pozic, kontaktu ani časové výhodě. Před zatáčkou byl Vejrych před Chvojkou, po zatáčce taky. Rozestup byl stejný. Jediné porušení pravidel vidím v porušení limitů tratě po jezdecké chybě.
Bez trestu.

2. Antol a Lukovský

Za mě naprosto nepochopitelné jednání proti fair play!
I přes to, že nedošlo k žádnému porušení pravidel bych se přiklonil k vrácení pozice.
Dále bych vedení ČF1L a adminům ligy důrazně doporučil zásadní úpravu pravidel tak, aby se v budoucnu podobným situacím rovnou předešlo a pokud by k nim přeci jen došlo, aby došlo k tvrdému trestu... takovéto jednání nepatří ani sem na Českou F1 ligu ani nikam jinam...

3. Limity tratě Lukovský

První případ dva pohledy:
a) striktně podle pravidel – rozhoduje serverový replay a tak je Lukovský mimo trať. Za lag nemůže server ale jeho technika, za kterou si odpovídá sám. - cut
b) z jeho replaye je vidět že si myslí že je na trati a při okamžité vlastní kontrole to tak mohl vidět. To takovém dokázání bych se přiklonil k podmínečnému prominutí, v případě opakování podobné situace už penalizace, protože o svém lagování musel vědět a lagoval i hodně v závodě.

Druhý případ zase dva pohledy:
a) striktně podle pravidel – časomíra skončila když měl částečně jedno kolo na čáře – není cut
b) před minulým závodem proběhla diskuze o zkracování tratě v nájezdovém a dojezdovém kole a bylo jednoznačně řečeno, že takové jednání je získání výhody a proto je toto zakázáno. Je to i tento případ – dokončení kola již nebylo relevantní, stejně jako kdyby do kola najížděl z výjezdové zóny a tím by také získal určitou výhodu. Za mě – neregulérní vyjetý čas kola.

Nicméně bych celkově ohodnotil porušení limitů tratě na +1s v Q2 + podmínka za lagování

Seřadit:      1 2  » printview

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz