Fórum zpráv   >>   Tiskové Centrum   >>   PRESS BOX

Force Slovakia

Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
10 0
28.06.2017 - 16:27 odpovědět 
http://jyxo.info/uploads/CB/cbfecc84296dcde06c997129abc835264029dc00.png

Za nami máme vyčerpávajúcu sezónu na Českej F1 lige. Aj keď sú naši piloti už na dovolenke, tak si našli čas, aby Vám dovolili nahliadnuť do zákulisia dnes už ukončenej sezóny. Najskôr si odskočíme za našimi jazdcami zo skupiny B. Len pripomeniem, že ako Tomáš Pošefko, tak aj Patrik Rusiňák sa umiestnili v TOP 5 skupiny B pre sezónu 2017/1 a spoločne vybojovali pre Force Slovakiu Pohár Konštruktérov.

Najväčší boom spôsobil asi Tomáš Pošefko, ktorý aj napriek svojmu veku dokázal poraziť pilotov starších o 2 generácie a v Baku si vybojoval titul vicemajstra. Dokázal za sebou nechať aj skúsených mazákov ako napríklad Martin Slezar alebo Milan Králik a vybojoval celkovo 8 pódií v 10 pretekoch a dokonca dokázal 2x vyhrať. V druhej polovici sezóny potvrdil stúpajúcu formu a brúsi si zuby na skupinu A.


Tomáš, skús nám prezradiť, ako si spokojný so svojou sezónou?

Tomáš: Na začiatku sezóny takéto skvelé výsledky odo mňa nečakal asi nikto, ani ja sám. Okrem dvoch pretekov ktoré mi veľmi nevyšli som bol vždy na pódiu. Celkové 2. Miesto a k tomu Pohár konštruktérov ku ktorému samozrejme dopomohol Patrik ktorý mal v tejto sezóne kopu nešťastia. Stále mám výčitky z nehody v Kanade keď mi „lagol“ internet a nechtiac som vyradil z pretekov Patrika ktorý išiel na svoje prvé pódium. Celkovo som zo sezónou veľmi spokojný a ďakujem za to hlavne tímu a čiastočne aj náhode, oproti minulej sezóne som sa neuveriteľne zlepšil.

Počas sezóny si sa zaradil medzi favoritov v skupine B a stal si sa horúcim kandidátom na jedno z miest v skupine A. Cítil si nejaký tlak alebo si jazdil vždy s chladnou hlavou?

Tomáš: Vždy som sa snažil jazdiť pokojne, nerobiť nejaké zbytočné chyby a aj keď som sa snažil ísť na plný plyn tak som stále šetril pneumatiky viac ako Patrik čo je pre mňa nepochopiteľné. Nejazdil so m pokojne iba v dvoch pretekoch a to v Číne keď som bol nervózny z Oldu Hromka a v Bahrajne keď som naháňal 2. miesto a robil som veľa chýb ktoré ma stáli more času a pripravili ma o boj o 2. miesto.

Aké sú tvoje očakávania medzi jazdcami skupiny A? Budeš patriť k outsiderom alebo prekvapíš?

Tomáš: Samozrejme že by som chcel prekvapiť ale len príjemne. Myslím že mám na nejaké tie body a také 15. celkové miesto by ma potešilo. Dúfam že po pár sezónach budem schopný naháňať Aďa, neskôr Jirku ale to je asi veľmi vzdialená budúcnosť.

Teraz záludná otázka. V ktorom tíme si predstavuješ ďalšiu sezónu?

Tomáš: Rád by som prijal všetky ponuky aké prídu ale najradšej by som ostal s Aďom alebo Marošom, čo sa týka auta tak najradšej by som jazdil vo Force Indii, Renaulte alebo v Mercedese.


Patrik Rusiňák si v posledných pretekoch v Baku vyjazdil celkové 5.miesto v pohári jazdcov a so svojimi 35 bodmi prispel ku zisku Poháru Konštruktérov v skupine B a koniec koncov aj k 3. miestu v celkovom Pohári Konštruktérov skupín A a B. V budúcej sezóne bude pravdepodobne patriť k horúcim kandidátom na titul v skupine B.

Teraz k tebe Patrik. Aké pocity v tebe vyvolala táto sezóna?

Patrik: Zmiešané. Po minulej sezóne som si takúto nepredstavoval ani v najdivokejších snoch, no teraz viem, že som mohol odviesť oveľa, oveľa lepšiu prácu.

Vyznelo to tak, že so sebou niesi spokojný. S čím konkrétne nie si spokojný a kde máš potenciál na zlepšenie?

Patrik: Takmer celú sezónu som mal problémy s pretekovou rýchlosťou a držaním tempa. Zlepšilo sa to až v Kanade, kde som ale veľmi nešťastnou náhodou prišiel. Ďalej neviem jazdiť pod tlakom. V Baku som 3 kolá pred koncom viedol o 15 sekúnd, no nevydržal som ten tlak a nakoniec došiel až tretí. Myslím, že takmer všetky problémy sa zrodia v hlave a nakoniec sa aj tak stane. Stačí popracovať na psychike a úspechy prídu. V poslednom rade sa nechcem vyhovárať, no moja staručká grafická karta sa veľmi nemá rada s našim modom, väčšinou jazdím v pretekoch na 30-40 FPS, no myslím, že cez leto nájdem potrebné prostriedky na upgrade.

Plánuješ cez letnú prestávku na sebe makať, alebo si dopraješ oddych?

Patrik: Je jasné, že si doprajem chvíľu oddychu, predsa len som pol roka jazdil takmer každý deň a niekedy mi to už trocha liezlo na nervy, no zároveň rFactor a jazdenie sú moja životná láska, rovnako ako aj ČF1L a tak budem medzičasom jazdiť. A ak chcem dosiahnút svoje ciele v ďalšej sezóne, tak musím ostať v cviku.

Načrtol si tu svoje ciele. Môžeš nám povedať čo očakávaš od budúcej sezóny?

Patrik: Titul. Ale to by muselo prísť najprv prvé víťazstvo a prvá pole position. Vyzerá to tak, že najväčší favoriti by sa mali presunúť do A-čka, no nesmiem na to hľadieť a upriamovať sa na svoju jazdu. Predsa nikto by nechcel vyhrať len preto, že favoriti nejazdia ale preto, aby ukázal na čo má.

Aj pre teba taká záludná otázka. V ktorom tíme budeš budúcu sezónu jazdiť?

Patrik: Rád by som zachoval Force Slovakiu v rovnakom zložení, no už teraz je jasné, že Tomáš sa presunie do skupiny A. Najradšej by som ostal s Andrejom a Marošom, no rozhodnutie je na nich a závisí aj od okolností, ktoré nastanú. Čo sa týka kolegu v B, tak by som veľmi rád ostal s Tomášom, no kedže to nie je možné, tak to nechám na vedení tímu. Asi jediná prosba je taká, aby spolupracoval pri tréningu a bol tímový jazdec akým bol Tomáš.


Teraz sa presunieme k jazdom skupiny A, kde naše ružové farby hájili skvelí jazdci Andrej Marečák a Maroš Hrušovský. Hoci patrili celú sezónu k najrýchlejším pilotom, aj tak sa od nich očakávalo asi trocha viac. V šampionáte tímov obsadili v skupine A 4.miesto a výsledkami ostali v tieni Patrika a Tomáša, aj keď nie celkom ich vinou.

Po konečnom treťom mieste v pohári jazdcov a Pohári Konštruktérov v minulej sezóne patril Andrej Marečák k ašpirantom na titul. Nakoniec dokázal vybojovať "len" 5.miesto v pohári jazdcov a dokázal vyhrať len raz, keď v Monaku prekvapil Ferrari svojou premyslenou stratégiou. V budúcej sezóne sa určite pokúsi dostať späť na vrchol.


Andrej, povedz nám, ako si spokojný so svojou sezónou?

Andrej: Ani neviem či som spokojný alebo niesom. Určite by som bol spokojnejší, keby som mal lepšie výsledky, ale zase nemôžem byť ani sklamaný, pretože 5. miesto v tejto konkurencii je celkom fajn.

Myslíš, že 5.miesto v pohári jazdcov odzrkadľuje tvoje schopnosti alebo máš na viac?

Andrej: Asi skôr odzrkadľuje, minimálne schopnosti v tejto sezóne. Zo začiatku som sa trochu trápil, aj keď častokrát rýchlosť bola, v pretekoch som to nedokázal pretaviť do úspešného výsledku. Postupne sa to zlepšovalo, za najlepšie preteky hodnotím asi Španielsko, kde bola silná konkurencia, ale podal som aj skvelý výkon. Monako som síce vyhral, ale tam sme boli vplyvom trate všetci dosť ďaleko od seba a mal som to jednoduchšie.

Aké sú tvoje očakávania pred budúcou sezónou? Čo by si chcel zlepšiť?

Andrej: Netuším čo bude v budúcej sezóne a či vôbec budem pokračovať. Ak áno, tak je mojim cieľom TOP 3 v pohári jazdcov.

Vráťme sa naspäť na začiatok sezóny. Stal si sa vedúcim tímu a tvojou úlohou bolo poskladať ho čo najlepšie. Podľa čoho si sa rozhodoval a ako teraz hodnotíš svoje rozhodnutie?

Andrej: Už som to spomínal, Maroša som si vybral, lebo sa poznáme, viem ako dobre vie jazdiť. Takže jasná voľba. U chalanov v B to bol trochu risk, nevedel som, či vôbec budú stabilne jazdiť, keďže boli predtým v lige krátko. Navyše sú to mladí chalani, nevedel som ako dlho ich to bude vôbec baviť. Príjemne ma však prekvapili svojim záujmom, častokrát to boli práve oni ktorí nás dvoch donútili trénovať s nimi (inak by sme pravdepodobne trénovali možno až v deň A pretekov). Od začiatku jazdili dobre a čo ma teší, stále sa zlepšovali, každými pretekmi. V posledných pretekoch mi už dokonca Tomáš posielal setupy, ktoré boli možno aj lepšie ako tie moje, takže ten progres čo spravili obaja za túto sezónu je markantný. Nemôžem byť nespokojný, naopak som veľmi šťastný, že sme vytvorili aj dobrú partiu.

S najväčšou pravdepodobnosťou budeš vedúcim aj v ďalšej sezóne. Ostaneš verný Force Indií alebo si brúsiš zuby na nejaký iný tím?

Andrej: Fuu, to ešte neviem, mojim pravidlom bolo vždy, že z tímu odídem až ako šampión, ale to som už tu v CF1L porušil viackrát amused . Kľudne by som ostal aj vo Force Indii, aj napriek ružovej farbe mi tím celkom prirástol k srdcu. Všeobecne mi to však je celkom jedno.


Maroš Hrušovský sa pripojil k Českej F1 lige v priebehu minulej sezóny, keď sa ocitol najprv v skupine B, no neskôr bol preradený do skupiny A. Asi nikto nečakal od Maroša takú rýchlosť akú ukázal, no aj tak ostal jeho potenciál nenaplnený. Maroš má určite na viac a my budeme zvedaví, ako sa mu bude dariť v nastávajúcej sezóne.

Maroš, ako si spokojný so svojou sezónou?

Maroš: Spokojný ako spokojný. Výsledkami určite nie, ale na druhú stranu som dosiahol celkom solídny progres. Svoju rýchlosť v tréningoch som zlepšoval od závodu k závodu a pri posledných už som bol na Andrejovej úrovni, aj keď je pravda, že mal nejaké problémy s volantom. Najlepšie sa mi išlo na ťažkých tratiach v Monaku a Baku. Bohužiaľ trocha smolne som ani jeden z nich nedokončil. Pritom v obidvoch som útočil na pódium. To boli zároveň jediné závody, v ktorých som dokázal preniesť rýchlosť v tréningu do závodu. Som rád že som sa takto zlepšoval a postupne sa dostal na úroveň spred pár rokov pred mojou prestávkou. Samozrejme ešte sa mám kde zlepšovať.

Skončil si na 9.mieste. Kde si sa videl pred sezónou?

Maroš: Pred sezónou som mal cieľ skončiť ako najlepšia tímová dvojka a predbehnúť nejaké tímové jednotky. Na Pavla Vávru som sa nechytal, takže prvú časť cieľa som nesplnil. S druhou časťou som tiež nie úplne spokojný, lebo som predbehol len jednotky, ktoré sezónu nedokončili alebo mali nejaké problémy. Myslím že 9. miesto a hlavne počet bodov neodzrkadľuje moje skutočné možnosti a mohol som byť bodovo niekde na úrovni Maťa Bruňanského. Takže tu mám veľké rezervy ešte. Ale je to moja prvá kompletná sezóna na lige, takže také zahrievacie kolo.

Čo budúca sezóna? Budeš útočiť na vyššie pozície?

Maroš: Samozrejme ako som už naznačil, viem na čo mám a komu dokážem konkurovať. Neviem síce ako bude vyzerať štartové pole budúcu sezónu a ani kalendár tratí nepoznám, ale taký predbežný a veľmi optimistický cieľ je 5.miesto. Viem, že to nebude ľahké, ale plánujem aj troška upraviť vybavenie, na ktorom jazdím, aby som sa vyhol problémom, ktoré ma niekoľko krát stáli dobré umiestnenie.

Poďme späť do februára, keď sa rozhodovalo o zložení tímov. Ako si sa dostal ku Andrejovi a ako si spokojný s výberom jazdcov skupiny B?

Maroš: V podstate do ligy ma priviedol Aďo. Poznám sa s ním už roky, jazdili sme spolu niekoľko rokov vo VictoryLige. Keď ma volal sem, tak sme nejako postupne plánovali, že ďalšiu sezónu spravíme tím. Čiže hneď ako sme videli rozlosovanie jazdcov do skupín tak bolo jasné ako to dopadne. Pre mňa to bolo určite správne rozhodnutie. S Aďom sme si veľmi pomáhali, motivovali a posúvali sa dopredu. Potom zostávalo už len vybrať tím a B jazdcov. Williams nám vyfúkol Jaro takže zostávala Force India. Vtedy ešte nebola ružová. V podstate ak si dobre pamätám, tak sme mali vybraté 4 mená. Prvé boli Tomáš a Patrik a k nim dve alternatívy, keby nám ich niekto vyfúkol. S chalanmi sa pracovalo fakt dobre. Mali záujem a chceli sa zlepšovať. Venovali sme im myslím, že dosť času a snažili sa im posunúť nejaké naše vedomosti a skúsenosti. Chalani sa pod nami výrazne zlepšili, čo dokazuje aj výhra v PK B skupiny. Zároveň sme vytvorili dobrú partiu, čo je dôležité.

Posledná otázka. V ktorom tíme by si chcel v budúcej sezóne jazdiť?

Maroš: Čo sa tímu týka tak mi je celkom jedno v akom tíme budem jazdiť, aj keď najradšej by som bol za Williams. Dôležitejší sú ľudia, s ktorými budem spolupracovať. Preto by som si veľmi rád zopakoval spoluprácu s Aďom. Uvidíme ale ako dopadne rozdelenie jazdcov do skupín a či toto bude možné. Bol by som rád keby sme zostali pokope všetci, ale Tomáš má ambíciu jazdiť v A skupine, ale ktovie ako to nakoniec dopadne.


Toto boli rozhovory s našími jazdcami. Nakoniec by sme Vám radi ukázali naše štatistiky zo sezóny:

Víťazstvá: 3 (2x Pošefko, 1x Marečák)
Pole Positions: 1 (GP Španielska - Pošefko)
Pódiá: 12 (3x 1.miesto, 3x 2.miesto, 6x 3.miesto)
Najrýchlejšie kolá: 7 (3x Pošefko, 2x Marečák, 2x Rusiňák)
Body: 249 (102 Marečák, 76 Pošefko, 36 Hrušovský, 35 Rusiňák)
Najúspešnejšia GP: GP Monaka (40 bodov, 25 sk.A, 15 sk.B)

http://jyxo.info/uploads/3C/3c18e3817ed8c4cab5f61a873b7744336a3e5674.jpg

To by bolo od nás asi všetko. Dúfam že ste si tento rozsiahly rozhovor užili a my sa na Vás budeme tešiť v ďalšej sezóne. Užite si leto a na jeseň dovidenia.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz