Fórum zpráv   >>   Tiskové Centrum   >>   Vyjádření jezdců po závodě – Šampionát ČF1L

GP Velké Británie 19.2.2017 A

Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Jáchym Švejnoha Člen klanu
Technický vedoucí
284 Příspěvky
registrován: 08.01.2016
4 0
20.02.2017 - 10:34  
http://jyxo.info/uploads/6F/6f2a02c9136a67d60dbc011d699a5a5bb975b368.png

Jáchym

Q1: Bezproblémový postup do Q2.

Q2: Zvolil jsem výjezd na intermediatech, vzhledem k tomu, jak pomalu trať pokaždé osychala v trénincích. Bohužel teď osychala podstatně rychleji, takže kdo ještě chvilku počkal a dal softy, ten vydělal. Konečné 6 místo neznamenalo tedy žádné jásání, ale ani žádnej propadák.

R: Tradičně pomalejší start na Wet gumách, ale po průjezdu kola už sem byl zas na svým 6.místě, díky Andrejovo kolizi, další posun nastal když za to dostal trest Martin Bruňanský. jezdil jsem za Jardou Strišovským, s Petrem Vávrou přilepeným na pr..... Do druhýho stintu jsem zvolil Intery, díky tomu jsem se hned dostal před Jardu, kterej vzal opět Wet, Pár kol jsem kroužil třetí, pak mě dostal Petr Vávra. Na další stint už jsem vzal Medium gumy a díky Petrovo pozdějšímu přezutí a pak patrně i díky jeho nějaký chybě sem před ním měl najednou náskok asi 10s. Jelikož mě asi nebavilo jezdit samotnýho, tak sem ve třetí zatáčce hodil hodiny a nechal se znova Petrem předject, a navíc mě docvaknul Maroš Hrušovský. Petra jsem zas vzápětí zdolal a opět jsme jezdili pěkně ve vláčku. Pak mi začly odcházet gumy, volačo bylo blbě nastavené na mém autě, když vidím že čelo jelo na MED gumách 19 kol, zatímco já je po 12 odkouřil. V našem týmu nastaly trošičku zmatky, někdo předpovídal déšť, někdo zas ne, než jsme se dopočítali k výsledku že nakonec chcát bude, tak samou nervozitou sem zas nasadil medium, když sem moh vzít i softy. 4 kola mi pak trvalo, než sem zdolal Maroše, a díky boostu 3 jsem ho udržel za sebou. Mezitím Andrej na poslední dvě kola nasadil intery, takže se propad za nás, ale když jsem viděl, jak se mi zvetšuje v zrcátkách, bylo jasný jak to dopadne. Když mě na rovince předjel, tak sem se za něj zahák do pytle, ale pak mi došlo, že na tom mokru to asi neubrzdim, tak jsem to vzdal a pohlídal si aspoň to pátý místo před Marošem.

http://jyxo.info/uploads/tn/10/108d0fc6422a14172ae0140e8affdb1e36918aed.png

Ex Big Mac Boss
Pavel Vávra Člen klanu
Pilot F1
91 Příspěvky
registrován: 07.12.2014
6 0
20.02.2017 - 15:42  
FERRARI

Q1: Do kvalifikace jsem se malinko rozjezdil, stacilo mi do top 10, což se povedlo, trénink od posledniho test racu nebyl žádny, týdíž se čas zhoršil od posledního rychleho kola

Q2
: Na druhoou část kvalifikace jsem se soustředil o něco víc, a chtěl jsem na vlhké trati zabojovat o PP, bohužel trat rychle vyschla a já nebyl schopný konkurovat jezdcum na suchých gumách.

ZÁVOD: Start z 5. místa nebyl nijak snadný, wet gumy mě podrželi a naštěstí všichni jeli první zatáčku zodpovědně a téměř všichni jsme projeli bez kontaktu, věděl jsem, že na mokré trati mohu předvést co dovedu a netrvalo dlouho a šel jsem do čela, jelo mi to zase jako za starých časů a utrhl jsem se během prvního kola asi o 5sec na druhého. Držel jsem si odstup až do prvního pitu, kde jsme s Jirkou zajeli do boxu ve stejnem kole a rozestup byl pod 2 sec což se nám nepovedlo uplně ideálně, avšak na průběh závodu to nemělo zásadní vliv.

Zvolili jsme pro další část závodu intermedium gumy, protože déšť malinko ustal a tusili jsme, že by intermedia mohli jet o něco rychleji a bylo to tak, zrychlili jsme a já si držel odstup stále kolem 2sec, nic zásadního se také víc nedělo...

Další zastávky proběhli stejně natěsno v 19 kole, kdy nám gumy přestávali držet a my se pustili do středních suchých, protože trať už byla celkem suchá a doufali jsme že vydrží alespoň 12kol a pak se uvidí, jestli začne pršet nebo nasadíme měkčí směs, nakonec jen tak tak, vydržela střední až do konce...

Zásadní zvrat přišel ve 22.kole, kde byl Jirka blízko tomu mě předjet, ale udělal chybu v zatáčce tuším č.4 a dostal hodiny, to ho stálo asi 7sekund, v tu chvíli se mi trochu ulevilo a cítil jsem, že šance na výhru je větší...ale Jirka po téhle chybě neuvěřitelně zrychlil a ve 28. kole se dostal snadno předemě.... Ujel mi za pár kol až na neuvěřitelné 4.sec. To už jsem začal být smířený s druhým místem...

Ale probudilo se ve mě srdce bojovníka, bez ohledu na motor, výdrž gum a spotřebu paliva zapl jsem boost 3 a jel jak o život, buď všechno a nebo nic, tlačil jsem co nejvíc jsem mohl, jel jsem na hraně a a chtěl jsem vyhrát a ukázat že na to mám!

Začal jsem neuvěřitelně stahovat a ve 35. kole jsem Jirku předjel a ujížděl jako o život, tak moc jsem chtěl vyhrát a tak se snažil až to nakonec vyšlo a já měl ohromnou radost a vrátil jsem se tím nejlepším zpusobem a díky mému odhodlání se mi podařilo první závod vyhrát!

Jirka jel taky skvěle a určitě na suché trati předvede své přednosti.
Petr Vávra, komunikoval s naší stájí a díky jeho výborným schopnostem řídit, se dokázal s minimem treninku dostat na příčku 3. a zaslouží si nejen muj obdiv...

Gratuluji všem co dojeli, byl to zaručeně nejtěžší závod, který jsem kdy jel!
Doufám že další závody se ponesou v podobném duchu a budu se na vás těšit v moji ne moc blibene Číně...



Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
3 0
21.02.2017 - 06:58  
Williams

Jaroslav Strišovský:

Pole position bolo skvelé, to som nečakal, ešte aj Q kolo bolo na istotu, keby nebol Aďo predomnou, vedel by som zajazdiť o dosť lepšie.

Štart bol OK, i keď som stratil pozíciu, no potom ma postupne predbehovali ostatní a zlou voľbou pneu som na mokru stratil asi pol minúty na čelo, dúfal som, že na osichajúcej trati to bude stíhacia jazda, ale stal sa úplný opak, najprv kontakt s Aďom, našťastie on pokračoval ďalej bez straty, ja som predviedol ešte asi ďalších asi 5 výletov mimo trať a hodín (toľko som nespravil za celé pôsobenie v lige!!!) a nakoniec to stačilo na 8. miesto. Zviedol som viacero pekných súbojov, ale skoro všetky som prehral alebo ukončil mojou chybou, takže veľká nespokojnosť. Rýchlosť tam nejaká bola, ale je vidieť, že som zo špičky natrénoval najmenej kôl (snáď len s výnimkou Petra Vávru) a hlavne na daždi, kde som to taktikou pekne pokašľal. Každá séria sa raz skončí, moja séria pódií sa ale skončila dosť neslávne. Dúfam, že v Číne už príde výkon, s ktorým budem spokojný.

Jaroslav Lištvan:

Ahoj, kvalifikace se povedla nad očekávání, v druhé části jsem vyjel moc brzo a pak už nezbyl čas zajet lepší čas na suchých pneu - nekoukal jsem se podrobněji na počasí, takže školácká chyba.

Startoval jsem do prvních zatáček opatrně, jak už je u mě zvykem, takže se pár jezdců přehnalo kolem mě. Na druhé rovince jsem ale dostal ránu do zadku od Petra Mileva a propadl se nakonec pole. Volant jsem musel mít nakřivo, poškozen zadní difuzor. Pokračoval jsem v závodě dál, ale bylo znatelné poškození a čím dál více jsem ztrácel na jezdce přede mnou(i díky tomu, že jsem jel omylem na boost 1). Proto jsem se rozhodl zastávku urychlit. Jenže jsem se okradl možná o 1-2 kola, kdy jsem musel upravit strategii a nešlo se už pak trefovat do počasí. Proto když jsem obul opět mokré při 40% dešti a o 2 kola dál začal déšť ustávat, nešlo na to moc reagovat a musel pokračovat dále a tím nebyla šance na zlepšení. Ke konci jsem obul softy a snažil jsem se na to tlačit co šlo, díky Zdeňkově chybné strategii jsem uzmul aspoň jednu pozici, ale na víc to nebylo, ikdyž jsem ostatní na konec stíhal dojíždět. Přesto jsem věděl že zhruba 3 kola před koncem se vrátí déšť a mé softy s levou přední na 20% se nebudou dát jet. Proto ještě jedna zastávka, kterou jsem ale nic neztratil.

Takže z pohledu strategie, výkonu to stálo za hov**. Popravdě mě takový závod moc nebaví, neužiji si to jako na suchu, na kterém se dá něco natrénovat. Pokud by přišel v půlce závodu déšť, že by bylo nutno přezout mokré, proč ne, ale většina by podle mě mohla být na suchu, o to více by to možná bylo zajímavější, než se plácat 3/4 závodu na WET pneu.

Závod v Číně nemůžu jet, takže zřejmě dostane šanci jezdec z B týmu.

Vedúci tímu:

Veľká Británia nám vôbec nevyšla. Ukázali sme síce, že rýchlostne na tom nie sme zle, ale s výsledkom nie sme spokojní. Jedine Petr zajazdil to, čo sa od neho očakávalo. Smola Martina a slabučké výkony nás v Áčku, či už po svojich alebo iných chybách, to nie je to, z čoho by sme sa tešili. V Číne nám bude chýbať Jarda, čo je ďalšia strata, ale som si istý, že niektorý z B jazdcov ho dôstojne nahradí.

Gratulujem Ferrari k dvojitému double, hlavne Pavlovi, ktorý bol zo všetkých v GB najlepší.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
3 0
21.02.2017 - 14:56  
Force Slovakia

Andrej Marečák - 4. miesto

Kvalifikácia vyšla, aj keď to bolo viac o šťastí a dobrom načasovaní ako o skutočnej rýchlosti. V Q1 som pri svojom poslednom kole trpol, aby nezačalo znova pršať, pretože som nemal istú pozíciu v TOP 10. Nakoniec počasie vydržalo a následný mierny dážď mi pomohol vyhrať Q1. V Q2 sme s kolegom zariskovali, čo nám vyšlo. Nešiel som úplne naplno, pretože som si bol vedomý svojej pneumatikovej výhody a tiež faktu, že toto je môj jediný pokus, takže som sa snažil hlavne udržať v ideálnej (suchej) stope. Predbehol ma len Jaro, takže druhé miesto bolo výborné

Do pretekov sme išli s obrovským riskom, podľa našich meteorológov mal dážď od začiatku slabnúť a tak sme nasadili hneď intermediálky, navzdory tomu, že takmer všetci obuli wet pneumatiky. Avšak už v zahrievacom kole som videl, že dážď naopak hustne. Aj napriek tomu sa mi štart vydaril a dostal som sa na prvé miesto. Po mojej miernej chybe sa predomňa dostal Pavel Vávra, ktorý si hneď začal budovať náskok. Druhú pozíciu som si s vypätím všetkých síl držal až do momentu, kedy som ucítil náraz zozadu. Náraz nebol silný, ale otočilo ma, takže som sa bohužiaľ prepadol na 11. miesto. Obrovská škoda, pretože práve v tom momente dážď trochu zmiernil a verím tomu, že by som následne mal pred svojimi súpermi výhodu a svoje miesto si už udržal. Namiesto toho som sa musel prebíjať poľom, spočiatku to bolo zložité, pretože mimo ideálnej stopy bolo stále dosť vody. Bojoval som najmä s Marekom Slezarom a Petrom Kolárom, ale postupne som bol od nich na osýchajúcej trati viac a viac rýchlejší. Na trati bolo stále dosť vody, takže aj pri prvej zastávke som nasadil intermediálky. Ďalšiu fázu som dosť šetril palivo, udržiaval som si konštantnú stratu na kolegu a postupne sme dobiehali jazdcov pred nami. Trošku som si zabojoval myslím s Tomášom Vejrychom, ale inak to bola dosť nuda. Konečne prestalo pršať a ja som mohol obuť suché pneumatiky. Bolo to ťažké rozhodovanie, ale nakoniec som sa rozhodol 19 kôl pred koncom obuť hardy. Hneď v prvom kole som sa v esíčkach dostal do mokrej stopy a niekoľkokrát sa potočil, ale našťastie moje nekontrolovateľné auto nikto netrafil a ani som až tak veľa nestratil. Síce som nebol nijak extra rýchly, ale zase ani pomalý a tým, že som šiel o jednu zastávku menej som dokázal predbehnúť Jáchyma s Marošom. Predomnou jazdil s veľkým náskokom Petr Vávra a nemal som veľmi dobré vyhliadky na pódium (aj keď som dúfal, že mu tie midy do konca nevydržia). Pár kôl pred koncom začalo znova pršať a tak som dve kolá pred koncom zariskoval a obul intermediálky v snahe nejakým zázrakom sa dostať na pódium. To mi veľmi nevyšlo, skôr som sa musel obracať, aby som o 4. miesto, ktoré som mal pred boxami vybojoval späť. Nakoniec sa mi to aj podarilo, aj keď len tesne.

S pretekmi asi nie som úplne spokojný, i keď ak si uvedomím, čo všetko ma v pretekoch postihlo, od zlej stratégie, cez kolízie a chyby, tak je 4. miesto ešte slušný výsledok. Myslím, že som mal dnes na viac. Stačilo naozaj málo k tomu, aby nám náš risk s intermediálkami vyšiel. Nestalo sa, nevadí. Snáď sa uvidíme v Číne. Gratulujem Ferraristom, išli výborne, rovnako ako aj Petr Vávra. Kolega došiel blízko za mnou, takže aj s ním je spokojnosť smiling


Maroš Hrušovský - 6. miesto

Musím priznať, že predsezónnej príprave sme venovali naozaj veľa času a nič nepodcenili. Neviem či som na nejakej trati najazdil viac kôl ako tentoraz na Silverstone. Preto sme si v tíme celkom verili a dúfali sme v dobré body.

Kvalifikácia:
V prvej časti som išiel na istotu postupu a tam nebolo veľmi čo pokaziť. V druhej už to bolo náročnejšie takticky. Ja som zariskoval so softami a aj keď s rýchlym kolom nie som vôbec spokojný, stačilo prekvapujúco na tretie miesto na rošte. Predomnou ol Andrej, takže s kvalifikácie sme boli nadšený.

Pretek:
Do preteku sme sa rozhodli obidvaja zariskovať a obuť Intermedialky na začiatok. Dúfali sme, že dážď do pár kôl ustane a potom príde naša šanca. Štart mi vôbec nevyšiel a dostali sa predomňa obidve Ferrari a o zákrutu neskôr aj Mercedes Bruňanského. Pršať neprestávalo a ja som sa na intermediálkach dosť trápil a postupne prepadával. Keď už konečne začínali mať výhodu zostal som zaseknutý za Vejrychom. Nevedel som sa cez neho dlho dostať lebo mimo stopy bolo stále dosť vody, ale potom to vyšlo. Potom som Obul ešte raz intermediálky a začal sa postupne doťahovať na autá predomnou. Ako jeden z prvých som prešiel na softy a to bolo kľúčové. Doťiahol som jazdcov predomnou a začal bol o 4. miesto. V poslednom znova softovom stinte som bol 4., ale musel začať šetriť palivo a ísť na boost 1, pretože predtým som ho zle manažoval a celý úsek pri najväčšom daždi som išiel omylom na boost 3. Zo zadu sa začal dotierať Jáchym. Relatívne dlho som dokázal udržať pozíciu ale nakoniec ma dostal. Držal som sa ho ako kliešť. Potom začalo pršať znova a ja som to chcel využiť a skúsiť predbehnúť Jáchyma. Bohužial boost 1 mi to nedovolil a nemohol som ani na jedno kolo prepnúť na vyšší. Potom sa zozadu prirútil Andrej, ktorého som pustil a dúfal, že nejako využijem jeho predbiehací manéver na Jáchyma. pri jeho púšťaní som si ich ale nechal odísť moc daleko a už to nevyšlo. Je to škoda. Šieste miesto nie je zlé a pred víkendom by som ho pravdepodobne celkom bral ale po priebehu som mierne sklamaný. Mali sme na viac. Štvrté miesto bolo len pár sekund predomnou a keby sme nepokazili taktiku tak som mohol bojovať možno aj o pódium. Celkovo ale musím byť spokojný, keďže som porazil asi 11 jazdcov, ktorý boli pred sezónou vyššie nasadený ako ja.

Jiří Syrovatský Člen klanu
Technický vedoucí
305 Příspěvky
registrován: 09.04.2009
2 0
21.02.2017 - 16:52  
Kvalifikace 1 mi nevyšla podle mých představ, protože jsem neměl šanci zajet kolo, které jsem chtěl, ale i tak jsem se dostal do druhé kvalifikace s čímž jsem počítal.
V kvalifikaci 2 jsem věděl, že bude ze začátku pršet a pak přestane a bude osychat trať, tak jsem zvolil pneumatiky intermediate, protože jsem si myslel, že trať nebude usychat, tak rychle, aby se dalo jet na suchých pneu.
Bohužel někteří z mých soupeřů vsadili na softy a jelikož trať usychala rychleji než jsem doufal, tak jsem se svými přechodnými pneu byl rázem "druhý" a moje šance o PP byly ty tam a musel jsem se spokojit s 5. místem, které na druhou stranu nebylo až tak špatné.

Start závodu se mi podařil a dostal jsem se na 4. místo za kolegu Pavla. Pavel se ihned v 1. kole dostal na 1. místo před A. Marečáka a já ho chtěl napodobit, ale při souboji s A. Marečákem jsem bohužel byl v nepříjemné situaci, protože jsem si musel vybrat mezi kontaktem s Andrejem nebo tím, že budu muset vyjet na vnější obrubník, který dost klouzal.
Vybral jsem tedy obrubník, abych nezpůsobil kolizi s Andrejem a tato volba mě stála asi 3 pozice, protože jsem musel vyjet mimo trať, abych nedostal smyk. V následujícím kole jsem se dostal za Andreje Marečáka a Martina Bruňanského na 4. místo a snažil se je dojet. Do konce kola se mi je podařilo trochu dojet, ale na konci 1. sektoru následujícího kola mi to oba ulehčili když při vzájemném souboji udělali chybu a já se bez souboje dostal na 2. místo za kolegu Pavla, který měl už náskok více než 4 sekundy.
Mojí ztrátu na Pavla se mi podařilo do naší první společné zastávky stáhnout na 2 vteřiny a tím pádem jsem měl v boxech menší zdržení za Pavlem, ale oba jsme udrželi první dvě místa. Po přezutí z pneumatik wet na intermadiate, kvůli nižší intenzitě deště se nám dařilo naším soupeřům odjíždět a mohli jsme, tak plánovat co bude v závodě dál s naší strategií kvůli následujícímu suchu a poté zase dešti. Moje ztráta na Pavla byla stále okolo 2-3 sekund. Před našimi druhými společnými zastávkami v boxech jsem Pavla zase trochu dojel a musel v pitlane brzdit trošku více, abych za ním nemusel stát u mechaniků. Oba jsme přezuli na suché pneumatiky medium s tim, že se uvidí jestli dáme do posledního stintu přechodné pneumatiky nebo suché soft. Po zastávce v boxech se mi podařilo Pavla stáhnout úplně, abych ho mohl předjet, ale bohužel jsem v zatáčce číslo 4 vyjel zadním kolem mimo ideální stopu do mokré části trati a dostal hodiny, které mě stáli asi 8 sekund. Pak trať uschla poměrně rychle a já mohl rychle Pavla stíhat. Během 6 kol jsem 8 vteřin ztráty na Pavla stáhnul a okamžitě ho předjel a vybudoval si náskok 4 sekund. Pavel však za to nakonec 5 kol před cílem vzal a dohnal mě a dokonce po druhém pokusu předjel. Dařilo se mi Pavla držet, ale jelikož jsem měl více opotřebené pneumatiky ze stíhací jízdy než on (navíc to byly pneumatiky medium staré více než 15 kol), tak jsem neměl šanci se mu přiblížit natolik, abych se ho mohl pokusit předjet, navíc začalo zase více pršet. Riskovat defekt nebo kontakt s týmovým kolegou jsem nechtěl, protože mi jde více o týmové body a pohár konstruktérů, tak jsem se spokojil s 2. místem a vítězstvím Pavla, který pro vítězství udělal vše a zasloužil si ho a dokonali jsme, tak druhý double Ferrari ve Velké Británii.

Gratuluju i Petru Vávrovi na 3. místě, protože jel taky hodně dobře.

Jirka "Ralf" Syrovatský
David Hančl Člen klanu
Pilot F1
127 Příspěvky
registrován: 08.11.2016
1 0
22.02.2017 - 19:24  
https://www.webspell.org/images/addons/222_0.jpg
Chybý nám rychlost!

Příprava na závod neprobíhala přesně podle našich představ. Oba jezdci ve třetí desítce a málo natrénovaných kol. Navíc u Patrika se objevil problém, který mu nakonec znemožnil zúčastnit se závodu.

I před kvalifikací jsem se ještě snažil donastavovat auto, ale moc se to nedařilo. Výsledkem byla 14. pozice na startu.

Z tréninku se mi zdáli interpneu jako lepší, tak jsem je nasadil už od startu. To nebylo nejšťastnější rozhodnutí, které jsem potvrdil i velice špatným startem a propadem někam na 18. místo. Zbytek závodu se jsem se snažil jet tak, abych alespoň dojel. Někdy ve 20. kole mě předjel M.Slezar (RedBull). Snažil jsem se ho držet. Bohužel jsem si při průjezdu první zatáčkou škrtl trošku mokré trati. Následoval smyk a kontakt s bariérou. Poškodil jsem levé zavěšení a urazil přední křídlo. Po opravě jsem vyjel zpět na trať. Auto bylo více méně v pořádku, ale já už neměl sílu pokračovat, tak jsem auto zaparkoval do garáže a závod sledoval jako divák.

Gratulace Pavlu Vávrovi k vítězství a Ferrari k double.

Do závod v Číně musíme vyřešit Patrikův problém a ukázat se v trošku lepším světle. Věřím že se nám to snad podaří.

Naschle v Číně

Martin Bruňanský Člen klanu
Technický vedoucí
166 Příspěvky
registrován: 22.10.2015
1 0
22.02.2017 - 20:27  
Mercedes AMG Petronas F1 Team

Martin Bruňanský:
Q1: Prvý stint som išiel na prechodných pneumatikách. Ukázalo sa to ako nesprávna voľba. Ocitol som sa na chvoste poľa, takže som bezpodmienečne musel zajazdiť dobrý čas. Nakoniec to stačilo len na ôsme miesto. Mal som v pláne ísť na trať ešte raz, ale v inlape mi došlo palivo, takže mi neostávalo nič iné než dúfať že môj čas mi bude stačiť na postup. Nakoniec začalo pršať, takže som so šťastím postúpil.

Q2: Opäť som zvolil výjazd na prechodných gumách. S časom som nebol spokojný. Stačil len na ôsme miesto.

R: Štart mi vyšiel na výbornú. Po prvom kole som sa nachádzal už na tretej pozícií. S Aďom Marečákom som bojoval o druhé miesto, no ukázala sa moja neskúsenosť. Pri brzdení som vyšiel na obrubník, na ňom sa mi pošmyklo a napálil som to priamo do Aďa. Pokazil som nám tak obom celkom dobre rozbehnutý závod, za čo som sa bol hneď po jeho skončení ospravedlniť. Samozrejme tento incident sa nezaobišiel bez trestu a po prejazde boxami som sa objavil na pomerne dobrej šiestej pozícií. Za mnou bojovali Tomáš Vejrych a Maroš Hrušovský. Bohužiaľ som im nemohol konkurovať, pretože som mal dosť opotrebované gumy a opäť som spravil chybu. V ôsmom kole som zašiel na prvý plánovaný pitstop. Obul som pneumatiky do úplného mokra, tak ako aj na začiatku závodu. Ukázalo sa to ako chyba, keďže jazdci na prechodných gumách boli rýchlejší. Po pitstope som sa len vozil na deviatej pozícií. V šestnástom kole som znovu zamieril ku svojim mechanikom. Tentokrát som nasadil prechodné gumy. Mal som podobnú rýchlosť ako jazdci predomnou. Posledná zastávka následovala v dvadsiatom štvrtom kole. Obul som hardy a plánoval som ísť až do konca. Následne som musel prekonať prekážky v podobe Tomáša Vejrycha a Jara Strišovského. Pár kôl pred koncom sme s kolegom jazdili na siedmej resp. ôsmej priečke. Keď začalo pršať, rozhodovali sme sa či ísť do boxov. Honza mal značne opotrebené pneu, takže sa rozhodol na posledné tri kolá pre prechodnú zmes. Ja som ostal na hardoch, lenže keď dážď zosilnel, auto sa stalo takmer neovládateľné a urobil som ďalšiu chybu. Závod som dokončil na deviatej pozícií. Závodu v Číne sa bohužiaľ nemôžem zúčastniť, to znamená, že po dvoch závodoch budú na mojom konte len dva body, čo rozhodne nie je dobrý začiatok.


Jan Pospíšil:
Q: Na tento závod a celkově sezónu jsem se nezvládl připravit jak bych potřeboval a do kvalifikace jsem šel že první desítka je samozřejmost a cokoliv lepšího bude fajn. První část kvalifikace byla velice dobrá, jelo se mi dobře a třetí místo bylo na to co jsem očekával naprosto super. Druhá část kvalifikace bylo o taktice. Rozhodl jsem se že vyrazím až dvě minuty před koncem na suchých pneumatikách, což byla dobrá strategie, ale nepovedlo se mi trefit kolo jak bych potřeboval a bylo z toho až sedmé místo na startu.

R: Na start jsem si dost věřil, protože na svoje starty se můžu spolehnout. Bohužel tento start se mi moc nepovedl a ještě k tomu jsem šel o něco později na brzdy a mohl jsem si vybrat jestli skončím ve Force Indii nebo mimo trať. To samozřejmě byla jasná volba a dostal jsem se do smyku a propadl jsem se na poslední pozici. Od té chvíle jsem do toho šel, že nemám co ztratit a začal jsem stíhací jízdu. Předjíždění pomalejších jezdců nebylo zrovna jednoduché na mokru, ale snažil sem se co to šlo a postupně jsem se dostával dopředu. Když jsem se konečně probojoval do první desítky tak jsem jel do boxů a přišla další chyba a to nezvládnutí rychlosti v boxech, což znamenalo průjezd boxy a posun z první desítky až na třinácté místo. Byl jsem odhodlaný to nevzdát a opět sem se dostával polem vzůru až na sedmou pozici. V závěru závodu začalo pršet a já měl naprosto sjeté pneumatiky do sucha, tak jsem se rozhodl pro risk a zajel sem tři kola před koncem závodu do boxů pro přechodné pneumatiky a spadl jsem ze sedmé pozice na desátou. Přesto rozhodnutí týmu bylo správné a já se dostal na osmou pozici kolo před cílem. Během posledního kola jsem stáhl a následně předjel i Strišovského a dostal se zpět na finální sedmou pozici. Vzhledem k okolnostem to beru jako dobrý výsledek, ale pro týmové cíle je to nedostačující a v příštích závodech musíme zabrat.

Zhrnutie:
Celkovo som so závodom veľmi nespokojný. Nebyť našich chýb, mohli sme obaja konkurovať najlepším. Ako písal Honza, musíme naozaj zabrať. Určite máme na to skončiť v Pohári konštruktérov v top 3. Tento závod treba hodiť za hlavu a koncentrovať sa na nadchádzajúce.

MB10
Petr Kolář Člen klanu
Administrátor
464 Příspěvky
registrován: 01.11.2006
0 0
26.02.2017 - 17:03  
Haas

Poslední závod se našemu týmu moc nevydařil. V náročných mokrých podmínkách jsme nedokázali postoupit do Q2, takže Já jsem startoval z 11 a Martin z 19 místa. To sice v tomto počasí nemuselo nic znamenat, ale vzhledem k závodní rychlosti a počtu natestovaných kilometrů ostatní nevěstilo nic moc dobrého.

Start na mokrých gumách se nám podařil. Já jsem si udržel pozici a Martin během 1. kola postoupil až těsně za mě. V dalším průběhu jsem bojoval na rozhraní top 10, chvíli jsem nakoukl i do top 10. Martin na konci přezul na měkké gumy a šel přede mě. Stejně tak mě lehce zdolal i Tomáš Vejrych jedoucí také na měkkých. Asi 4 kole před cílem jsem vyrobil horkou chvilku Jirkovi jedoucímu v té době na prvním místě. Špatně jsem odhadl rychlost a v T4 jsem mu vjel do stopy, přičemž musel korigovat a dotáhl se za něj Pavel. Omlouvám se mu tímto za způsobené komplikace.

Celkově tento závod nebude patřit do výkladní skříně našeho týmu. Doufám, že v dalších závodech se nám povede lépe, i když v této konkurenci bude obtížné získat první body v letošní sezóně.

Petr
Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz