Fórum zpráv   >>   Archiv   >>   Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )

Hungaroring 8.1.2017

Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
3 0
10.01.2017 - 02:00 odpovědět 
Pretek na Hungaroringu som si veľmi užil aj keď výsledok bol len piate miesto.

Príprava na pretek bola asi cca 40 kolová len aby som si ohmatal trať, takže nič moc a vôbec som netušil čo mám čakať v kvalifikácii a preteku. Išiel som do toho tak povediac na slepo. Kvalifikácia na moje prekvapenie dopadla veľmi dobre. Prvé rýchle kolá som mal v podstate čistú trať a zajazdil som ich čisto ale nešlo to tak ľahko ako v tréningu. Pred druhými rýchlymi kolami som preto upravil nastavenie a veril, že to zlepším tak o 0.3 až 0.5s ale dostal som sa do premávky a posledné kolo po chybe vzdal. Napriek tomu pekné druhé miesto len o 0.013s za pp. Filip ma dal krásne!

Pretek uff vôbec som nečakal, že auto bude na tom tak zle. Štart po penalizáciách z pp potešil no radosť trvala len po prvú zákrutu. Potom som spravil chybu, nechal som Filipa ísť vnútornú stopu a nezavrel som ho hneď po štarte. Veril som, že prvú zákrutu z menším náskokom prejdem lepšie zvonka a keby Filip prebrzdil ma netrafí ale nestalo sa mne práveže zablokovali kolesá a prebrzdil som. Hneď sa predo mňa dostali Filip aj Martin. Auto sa mi nesprávalo dobre nevedelo som ho správne dostať do tempa bolo také ťažkopádne lenivé a nedotáčavé. Na rovinkách a pri brzdení som nemal, šancu proste som nestíhal a to som sa fakt snažil ísť najlepšie ako to šlo ale auto mi vôbec nepomáhalo proste nevládalo. Postupne ma predbehlo tuším ešte asi 5 aut a ja som si už hovoril toto nie je dobré. (Bez poctivého tréningu a stratégie som asi nemohol čakať zázrak.) Po úvodnom šoku a trápení sa s autom sa mi ako tak podarilo auto skrotiť a tlačiť z neho aspoň to málo čo v ňom bolo. Zavesil som sa na Romana bol o niečo pomalší čo ma prekvapilo. Napriek tomu som ho ale na rovinke ani na brzdách nevedel predbehnúť proste chýbala rýchlosť a pri neskoršom brzdení sa mi zas blokovali brzdy, no trápenie. Tuším v dvanástom kole keď som sa dostal pre Romana mi to Roman vrátil v rýchlej T5 a ja som preletel obrubník tesne za ním. Následne som stratil prítlak a kolesá zabrali práve v tom momente. Nasledoval výlet z trate, náraz do bariéry. Poškodil som predný záves bol úplne červený. Aj s poškodeným autom sa mi darilo stíhať Romona ale zas to bolo o niečo ťažšie. Pred prvou zastávkou Romanovi o niečo skôr odišli pneu a ja som sa pokúsil využiť to neskoršou zastávkou čo sa mi aj podarilo. Dostal som sa tesne pred neho no v T3 neviem kto to tam bol ma niekto vytlačil z trate a bolo po výhode a zas som musel doháňať stratu na Romana. Postupne sa mi to podarilo ale zas som sa za ním zasekol pred druhými boxami sa mi ho podarilo predbehnúť a vytvoriť si menší náskok. Popri tom sa nám do súboja priplietol Olda, ktorý mi to dosť sťažil a za ním som stratil celkom dosť času ale našťastie išiel do boxov a uvoľnil mi trať. Moja druhá zastávka bola fajn vyšiel som pred Romanom a tesne za Filipom. Ten sa snažil brániť svoju pozíciu aj napriek tomu, že auto mal neviem kvôli čomu podstatne pomalšie. V T6 som bol tesne za ním a neviem prečo tak skoro spomalil a ja som síce stihol zareagovať ale nie natoľko aby som sa vyhol kontaktu. Filipa som dostal do hodín a seba tiež tým, že som vyšiel na trávu. To ma stálo ďalšie poškodenie a veľkú časovú stratu. Keď si to tak vezmem pravdepodobne aj pódium. Posledné kolá som ešte bojoval s Králikovcami. Králička sa mi podarilo predbehnúť po dosť tesných manévrov ale myslím, že to bolo v rámci pravidiel. Králik, ktorý bol následne za mnou mal lepšiu rýchlosť a pneumatiky ma doháňal každým metrom. Tlačil som ako som len vedel na booste 3 aby som sa pred ním udržal ale auto nevládalo. Na rovinke ma dobiehal a ja som teda volil defenzívu. Už som veril, že to uhrám keď ma následne v T3 nechápem prečo doslova vytlačil z trate keď tam mal dosť miesta mohol sa pokúsiť ma predbehnúť v zákrute nie takto, skoro sme obaja skončili v poslednom kole. Konečný výsledok piate miesto.

Zhrnutie, rýchlosť a správanie auta sklamanie, ja som dal do preteku maximum asi najlepší môj výkon zatiaľ v lige aj keď na trati to možno nebolo poznať. Roman super súboje ale mal som pocit, že obaja sme sa trápili ale išli na hrane. Gratulujem ti k titulu v B zaslúžil si si ho! Gratulácia aj ďalším chalanom na bedni išli ste parádne.

Rád by som sa zúčastnil aj preteku A ak bude voľné miesto len budem musieť zmeniť nastavenie lebo s týmto by som v A skončil na 25 mieste. amused Ciao pani smiling

Roman Slatina Člen klanu
Pilot GP2
60 Příspěvky
registrován: 29.11.2015
3 0
10.01.2017 - 09:49 odpovědět 
KVALIFIKACIA: Do kvalifi som sa chyswtal zbezna, nemal som moc najazdene a po zranení zápästia to bolo este horsie,, mal som fixačnú bandáž na zápästí a moc som trenovat nevedel..no na kvalifikaciu som ju zhodil a isiel som na to. štart z 7 pozicie som asi aj cakal, lepsie ani nie, kedze som na kvalifikaciach slabsi ako v preteku.

PRETEK: štart sa mi ako tak podaril, no nebolo to ako v Japonsku kde zo stvrtej P som sa dostal na 1 amused V T1 som to skusil vopchat pred Kralika čo mi vyšlo no prišiel jemný tukanec do Horešovswkého, naštastie sa nikomu nič nestalo. Následne som sa dostal pred Peternaia co bolo pre moju pozíciu v PJ kľúčové, no vedel som že este preteky len zacali.
4. lap zaútočil na mna Stanek no následne v T2 som ho na brzdy dal...dotahoval som sa na Frajku a Lištvana, ktorý bojovali čo som využil a dostal som sa pred Frajku. Od toho momentu začala "bitka" medzi mnou a Frajkou (a s Force Indiou) Videl som, že je rýchlejsi ako ja, hlavne na rovinke to bolo husté a vyberal som si viacej vnutornú stranu, kedze som vedel ze som silný celú sezonu na brzdách amused Keď sa dostal predomna v T6 v 11 lap bolo odoémna velmi drzé a odvážne to skúsit v nasledujucej šikane a dať to na brzdy z vonka. To isté som skúsil po Frajkovom predbehnutí aj v T5, kde sa to ťažko robí no dal som to ale náslôedne Frajka urobil chybu a narazil do svodidiel. Dúfal som len ze nie koli mne a ze tam nebol kontakt..mal som totiuz adsrenalin a dost som mal korigoval vozidlo s takými gumami zjetými. Gumy mi vobec nedržali po 12tich kolách...išiel som taktiku ako Frajka ( M-M-S). Rýchlo sa dotiahol co som aj cakal a vzdy kolo pred boxom sa dostal predomna, musel som rýchlo menit gumy a minimalizovať stratu. Potom Frajka jemne kolidoval s Peternaiom čo mi zahralo do kariet a zasa som sa dostal takto pred Frajku. Držal som sa Peternaia no on potom urobil chybu a vyletel z trate. Následne som sa musel rýchlo dostať pred Hromka ačo sa mi podarilo ťažko, no vyšlo to a zasa začal boj s oboma Force Indiami amused amused

ZAVER: Tieto preteky boli o to náročnejsie že som mal problem so zápästím, nemal som moc natrenované a trať mi nesedela tak ako som si želal. Počas preteku som vôbec ale vôbec nemyslel na titul v skupine B...ten fakt že som to vyhral mi prišiel až po gratulacii Mareka Slezara amused a v tedy mi to došlo..že som vlastne vyhral pohár pre víťaza amused Veľmi dopbry pocit na zalial....v preteku ma zalieval pot a po preteku vbelmi dobry pocit amused

K PRETEKANIU: Tento závod patril medzi moje TOP závody, tie boje s Frajkou boli neuveritelné, koleso na koleso, manéver za manévrom...proste super, Frajka bol si rýchlejsi proste amused skúšal som to na teba vsade ti to vrátiť to obehnutie amused...a tak isto aj s ostatnými chalanmi..s Hromkom som bojoval tiež..so Stanekom.....a už ani nev iem este s kým amused Proste super závod, super pocity.

Keď som začal jazdiť tu v lige, nikdey pred tým som nejazdil ligu s volantom (ale s klavesnicom),,nemal som skusenosti..bol som pomalší od chalanov o min. 5 sekund na kolo...a tzeraz som vyhral Titul v B lige..aj keď som este nevyhral pretek..a kazdy závod som isiel maximum..je to super pocit. Ďakujem vedeniu za šancu a šefovi teamu RED BULL za dôveru vo mňa. Posledný závod chcem vyhrať...neviem co je to vyhrať závod amused

Po závode na druhý deň mi museli robiť obstrek kňlbu v zápästí amused

PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
1 0
10.01.2017 - 17:17 odpovědět 
Hlavnú časť prípravy na Hungaroring som absolvoval ešte pred sviatkami, kedže som vedel že počas nich nebudem schopný natrénovať nič (východniar sa nezaprie amused ). Dolaďovanie som začal pomerne neskoro (až vo štvrtok), no ani tak sa mi nepodarilo vyriešiť problém s prehrievaním hlavne ľavej prednej pneumatiky, dosahoval som na nej teploty vysšie ako 160 stupňov, čiže som sa nedostal ku reálnej simulácií, kedže som väčšinu času ladil setup. Ale ani v tom niesom nejak extra dobrý, čiže som si hodinu pred pretekmi zvykal na Radanov setup ktorý bol veľmi dobrý (nesedeli mi len krídla kedže mám agresívnejší štýl). S kvalifikáciou som spokojný, hoci som zaostal ale vylepšil som si svoje maximum čo sa mi podarilo prvý krát. Do pretekov som odštartoval veľmi opatrne, kedže som nechcel riskovať ďalšie pokazené preteky. Hneď po T1 som sa dostal dopredu, kedže tam došlo k nejakým kontaktom. V T1 som dostal od nejakeho auta ťukanec, našťastie sa mi nič nestalo. Po pár kolách som dostal ranu zo zadu od Tomáša Pošefka, keď som išiel opatrnejšie, aby som pošetril ľavú prednú s ktorou som mal stále problémy. Neskôr som na výjazde z esíčka v druhom sektore trafil Králička, ktorý bol na výjazde pomalý a nestihol som sa mu vyhnúť a dostal som trest prejazd pit lane. Po asi 12 kolách som zastavil pre ďalšie midy, pretože ľavá predná mala už len 15%, zatiaľ čo ostatné sa držali tesne nad 50%. Tu sa pre mňa začali nudné preteky, kedže som sa Tomášovi vzdialil a predomnou bola medzera viac ako 20 sekúnd a tak som zrýchlil aby som sa pokúsil aspoň dobehnúť. Po desatinkách sa mi to darilo, postupne som stiahol ak sa nemýlim Tesařa (ale nie som si istý). Okolo 25. kola som sa nevedel rozhodnúť medzi dvoma stintami na softoch alebo jedným na hardoch. Kedže som z TeamSpeaku vedel, že Jarda Lištvan spravil veľmi dobrý stint na hardoch tak som sa aj vzhľadom na svoje opotrebenie zvoliť túto cestu, čo sa mi vyplatilo, kedže som na to zatlačil a blížil sa k časom na midoch. Preteky som dojazdil na 12. mieste, čo nie je žiadna sláva, no vzhľadom na moje problémy a dosť veľkú pauzu to hodnotím celkom pozitívne. Chcel by som pogratulovať Romanovi k titulu, zaslúžil si ho. Vidíme sa v Baku, kde by som chcel prekvapiť... smiling

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
196 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
0 0
11.01.2017 - 07:15 odpovědět 
Na HUNGARORING som sa začal pripravovať pred sviatkami lebo každý jeden deň počas sviatkov nemal čas...nakoniec som bol pripravený na takých 55%...

V Q mi vyšli celkom pomalé kola a skončil som 15. ale po posunoch na štarte to bolo 13. miesto

Štart bol pre mňa skvelý a posunul som sa na 12. poziciu...v T2 do mňa zozadu vrazil Strejcovsky, poškodil mi zadné krídlo,vyrazil ma z trate a skoro som vrazil do bariéry...prišiel som tam o 6 pozícii. Potom už len nasledovalo obliehanie pomalých a tých ktorí urobili hodiny amused . Keď som sa v 3 kole dostal za Rusinaka tak som doňho zboku vrazil a vyrazil ho trochu z trate zaco som dostal Drive Thru. Vrátil som sa zasa za Rusinaka ale ten už bol 5s predomnou...potom to bol pre mňa už len nudný pretek lebo Rusinaka bol predomnou o 30s (išiel som na 4 pitstopy ) a zamnou...myslím že nejaký sauber bol vraj +1 kolo...
Pretek som dokončil na 14. mieste.

Na Háku sa veľmi teším aj keď niektoré úseky budú veľmi ťažké smiling ....chcel by som tam prekvapiť wink A gratulujem Romanovi k titulu!

TP

Jaroslav Lištvan Člen klanu
Pilot GP2
73 Příspěvky
registrován: 08.01.2016
1 0
11.01.2017 - 13:30 odpovědět 
U mě se jednalo o povedený závod. Už na vánočním závodu se mi vedlo skvěle, kdy jsem přesně dle strategie trefil SC. Samozřejmě jsem si ten závod pak pohnojil sám, kdy po opuštění SC jsem zabral a v zatáčce dostal hodiny,,,,v nenpravou chvíli, během 1s mě všichni předjeli.
Ale zpátky do maďarska. Trénink byl asi 100kol. Z toho jsem spíše trénoval trať, protože mi pořád nešly projíždění zatáček. Hodně pomalých zatáček mi dělá problémy.
Kvalifikaci se mi podařilo zajet slušně, nic extra, ale 6 místo bylo celkem fajn dle toho, na co jsem běžně zvyklý.
Tentokrát se mi start velice povedl, postoupil jsem myslím o 2 místa kupředu, ale v té tlačenici jsem se snažil být opatrný. Těsně před startem jsem se rozhod, že pojedu Hard pneu a pak uvidím dle vývoje. Kupodivu jsem se držel a dokázal i tlačit na soupeře, kteří měli medium. Boje probíhaly s Frajkou a rovněž s Horešovským, ktří mi každé mé předjetí pak vrátili a zase nanovo. Zhruba po 13-15 kole se většina odebrala do pit. Frajka se Slatinou vydrželi o něco déle. Na druhý stint jsem se rozmyslel vzít softy. Tímto jsem moc neztratil a dokázal se pomalu dostávat zpět na špici. Dosti se také chybovalo, což mi pomáhalo. Bál jsem se toho, že strategicky někdo dá medium a hard a zkusí to dojet. Snažil jsem to trhat na softech, ale přece jen to ještě bylo těžké auto a podařilo se mi najet snad 10s náskok. Na poslední stint jsem se hodně rozmýšlel co vzít. Měl jsem obavy, že to strategicky poseru. Hodně jsem přemýšlel vzít softy, ale bylo to na cca 11 kol a to už bylo na hraně, kdybych měl ještě s někým bojovat, tak by to nevydrželo. Proto jsem zvolil medium - na rezervu. Nakonec jsem uhájil první místo před dotírajícím Staňkem, kterému asi odešly pneumatiky na konci,,,tímto jsem si mohl konec užít a dojel si pro vítězství. Nerodilo se to dobře, protože jsem měl z této tratě strach, nakonec jsem byl spokojen. Uvidíme co se mi podaří urvat v A. Snad pojedou a další B-čkaři, abych měl konkurenty, jinak tempu A nebudu stíhat :-)

děkuji všem za závod a gratulace k titulu Slatinovi.

Hoj v Baku

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz