Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
0 0
11.04.2016 - 15:36 odpovědět 
Čína je okruh, ktorý patri do mojich TOP 3 najNEobľúbenejších okruhov v F1, a od toho sa odvíjala aj moja príprava. Nenajazdil som to veľa, no čiastočne to bolo aj tým, že som bol od začiatku rýchly. Čas na prípravu pretekového tempa opäť nevyšiel.

V kvalifikácii som si veril, v tréningu som mal dobré kolá. Absolútne sa mi však nedarilo v poslednom sektore, v prvom to bolo fajn, v druhom som dominoval ale tretí som strácal stále pol sekundy na svoj najlepší čas z tréningu. Škoda, nebyť toho, mal by som poleposition s pekným časom. Nakoniec z toho bolo "len" tretie miesto.

Po zlom štarte v Bahrajne sme trošku inak sprevodovali a výsledkom bol celkom dobrý štart. Dokázal som si udržať tretie miesto. Opäť som zvolil svoju klasickú taktiku prvý stint šetriť. Prekvapivo som nebol brzdou tak ako vo väčšine závodov a jediný kto ma predbehol bol Peťo Vávra, ktorý šiel ale na mäkkých pneumatikách a zrejme aj s vyšším boostom. Na súperov za mnou som získaval náskok, zrejme zvolili rovnakú taktiku ako ja. Preteky boli inač dosť nudné, snažil som sa isť svoje tempo a jazdiť predovšetkým bez chýb. Po prvej zastávke som veľmi rýchlo začal sťahovať Peťa Vávru. Následne som ho aj predbehol a začal stíhať Pavla Vávru. Keďže ten mal takmer rovnakú taktiku ako ja, sťahoval som ho pomalšie. Pred svojou druhou zastávkou som sa snažil stiahnuť jeho náskok na minimum a skúsiť undercut. Rozostup bol dosť veľký, ale za pokus to stálo. O kolo neskôr sa zastavil v boxoch aj Pavel a na moje milé prekvapenie sa vrátil až za mňa. Navyše som sa ho dokázal rýchlo striasť a mohol sa sústrediť na seba. Priznám sa, že stále som veril vo víťazstvo, aj keď som vedel, že Michal bude mať o 1 zastávku menej. Sťahoval som ho fakt rýchlo a nebolo to beznádejné. Až v poslednom stinte som si uvedomil, že dnes to na víťazstvo nevydá. Stále som sa však snažil a chvíľu do vyzeralo aj na dážď, tak som ho v duchu privolával. Ten však neprišiel, ale nevadí, dnes bol Michal lepší a druhé miesto som si zaslúžil. Zároveň som sa vyzdvihol na druhé miesto celkového poradia, aj keď na úkor kolegu, ktorý mal smolu. Gratulujem chalanom na pódiu.

Najbližšie nás čaká Rusko. Charakteristika trate je podobná tej v Austrálii, takže verím, že na tom budem podobne. Vidíme sa tam Soči voči.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
12.04.2016 - 09:50 odpovědět 
O víkendu jsem se věnoval rekonstrukci jedné místnosti v bytě, takže do kvalifikace jsem šel docela unaven, po pár denním jezdeckém půstu a moc jsem se ani nestihnul rozjezdit. Navíc jsem zjistil, že někteří kluci konečně odhalili svou skutečnou rychlost, takže mi bylo jasné, že to bude velmi vyrovnaná kvalifikace, kde budou rozhodovat desetiny.
V samotné kvalifikaci jsem proto poprvé vyzkoušel čistě hotlapové nastavení vozu, ale pár setin chybělo na velmi rychlý čas Pavla. Věřil jsem si, že v druhém stintu dostanu čas ještě o pár desetin dolů, protože výjezd na cílovku jsem jel bez většího rizika. Bohužel pro mne to nevyšlo i když jsem měl na Pavla náskok po druhém sektoru přes tři desetiny a nějakou desetinu i na svůj, tak výjezd na cílovku jsem šel trochu agresivněji a asi o 5 cm se mi dostalo kolo za obrubník a tím jsem ztratil nejen rychlost v daném kole ale i v nájezdu do dalšího kola, takže šance na získání pole position vzala za své. Gratuluji Pavlovi k dobré týmové taktice, která mu ve třetím sektoru přinesla rozhodující výhodu.

Start závodu byl pro mne dobrý a pohlídal jsem se svou pozici. Možná tam byl i prostor na zisk pozice, ale raději jsem zvolil jistotu a byl jsem rád, že to tak pojali i jezdci za mnou, takže jsme v plném zdraví mohli začít závodit. V prvním kole jsem si hlídal odstup na Pavla, s tím, že pokud se udržím těsně, tak se těžko ubrání na dlouhé rovince a tak se i stalo. Pak jsem se snažil utrhnout, ale bylo tam několik drobných chybiček, které mi to nedovolili, ale aspoň jsem udržel vedení. Tlačil jsem na to naplno, a konečně se mi podařilo trochu utrhnout, ale jakmile jsem začal myslet na palivo, tak se odstup na skvěle jedoucí Williamsi ustálil.
Protože se jelo za poměrně chladného počasí, tak gumy drželi trochu déle než za teplých podmínek a proto jsem se během závodu rozhodnul pro trochu riskantní přechod na dvou-zastávkovou strategii, přestože jsem šel do závodu s tím, že pojedu o zastávku více. To se nakonec ukázalo jako výborné řešení, protože i přes delší stint se mi podařilo vrátit po první zastávce do čela, což jsem ani nečekal. Když jsem pak po druhé a poslední zastávce viděl i vizuálně před sebou jen Andreje, který ale ještě musel do boxů, tak jsem věděl, že mne o vítězství připraví jen velká vlastní chyba. Z toho důvodu už nemělo cenu jet poslední stint na krev a spíš jsem se soustředil na čistou jízdu bez rizika.
Z vítězství mám samozřejmě velkou radost a po velmi vyrovnané kvalifikaci jsem upřímně čekal hodně vyrovnaný závod, takže způsob jak jsem k vítězství přišel, mě svým způsobem překvapil. Dále mne překvapilo, že na začátku rychle jedoucí oba jezdci Williamsu, během závodu někde ztratili tempo a naopak se před ně dostal celkem bezpečně Andrej, ale u něj to bylo dáno především jeho palivovou strategií. Škoda, že dva jezdci odpadli z technických důvodu s připojením, zvláště Jardu to musí hodně bolet s ohledem na jeho ambice v celkovém pořadí.
Díky všem za další férový závod i za pouštění o kolo. Jediný co mě, krom odpojení dvou jezdců během závodu mrzí, je dost prořídlá účast v závodech. Doufám, že se to snad zlepší s příchodem oblíbenějších závodních destinací.

Pavel Vávra Člen klanu
Pilot F1
91 Příspěvky
registrován: 07.12.2014
0 0
13.04.2016 - 11:19 odpovědět 
Má příprava byla velmi chabá a do závodu v sochi zkusim více potrénovat,

Do kvalifikace jsem sel stim abych skusil zajet alespon nejaké kolo nejlépe do první pětky. Ovšem ihned co jsme vyjeli z boxu a viděl jsem před sebou svého bratra Petra zrodila se myšlenka jet za sebou a pokusit se využít vzduchový pytel. Hned v prvním měřeném kole se zadařilo a já se katapultoval na první příčku seznamu. Velkou zásluchu měl Petr protože nám manévr vyšel dokonale. V dalším jeho rychlém kole už se tolik nedařilo a já si omylem v jedné ze zatáček zmačkl omezovač a Petr uz nemohl zabránit srážce. Další tři měřená kola jsme se snažili vylepšit i Petra čas, ale díky vlivu okolností na trati se nezadařilo a Petr se do nevyšších pozic nedostal.

Start závodu vyšel dobře, moje první poleposition tady v lize. Zvláštní pocit mít před svým vozem prázdno : )) Avšak vědom si Michala vedle sebe nervy pracovali a snažil jsem se udržet první příčku, i když jsem si byl velmi dobře vědom, že je Michal rychlejší a má trat kvalitně najetou, pár kol jsem se udržel, ale věděl jsem že to dlouho nepujde, z test racu jsem si byl vědom, že gumy budou odcházet více nežli jinde, avšak díky značně nižší teplotě, než v testracu, drželi o pár kol déle a já zbytečně navštívil box 1x více než Michal, i když gumy na tom byli stále velmi dobře a s jistotou bych byl schopen zajet velmi rychle i na 2 pity. Michala bych nejspíše nebyl schopen dojet ani tak ale Pravděpodobně bych za sebou udržel velmi rychlého Andreje, který na to umí tlačit. S třetí příčkou jsem velice spokojen dobré body do naší stáje.

Závěrem bych chtěl zmínit i vynikající 4. místo pro Petra Vávru který zvolil strategii gum, ještě hůř, než já, a zvládl udržet 4. příčku.
Michal jel zase bezchybně a velice soustředěně, já díky menšímu počtu natrénovaných kol jsem se nevyvaroval pár drobných chyb.
Dále je škoda, že na lize máme skoro 25aktivních lidí ale v závodech se účastní pouze zhruba 13 lidi v kazde kategorii.
Tento závod mohu bezpochyb označit jako nejnudnější, kterých jsem tu kdy jel, výkony všech jsou úplně jinde a jen málo kdy se dvě formule sjedou k sobě.
Bylo by fajn kdyby pomalejší jezdci začali více trénovat a naopak rychlí začali trochu rezignovat a tím by se pole trochu sjelo a my si možná užili více zábavy : ))
Mohu nabídnout k dispozici můj setup, který měním mezi závody jen minimálně, ale nemůžete počítat, že se vaše výkony ihned zlepší, set nemusí sedět a bez treninku a smyslu pro přesnost a rychlost to nepujde.

Těším se do Ruska, kde bych chtěl poprvé za svou kariéru dojet a zlepsit si statistiku na trati : ))

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
0 0
19.04.2016 - 09:33 odpovědět 
v tomto období sa sťahujeme a ešt enemáme zavedený net v novom byte, takže som nemal kedy a ani ako trénovať, na víkend som šiel na návštevu k rodičom aj s volantom a notebookom, aby som mohol pretek odjazdiť, príprava bola mizová, asi 5 kôl, keď som cez mobilný net skúsil, či funguje hra na nb ok, potom som spadol a už sa mi nechcelo..
necelú hodinu pred pretekom som sa teda dostal k volantu, zapojil kábel do nb a šiel na to, trať ma nebavila a ani mi to nejak nešlo
v Q mi pomohol kolega, keď sa na rovinke ocitol predomnou, bohužiaľ som pokazil prvé 2 sektory a preto bolo kolo pomalé
vo WU mi začala blbnúť hra, nechápem čo sa jej stalo, ale 2x mi počas pobytu na trati hodila error a DQ, tak som pre istotu reštartol nb, čo bola chyba, lebo sa napojil na wifi a nie kábel..
preteky boli OK, šiel som mediumky a b1, aby som po prvej zástavke mohol prepnúť na b3 až do konca, vedel som, že o víťazstvo to nebude, ale bedňa by sa mohla podariť.. no nakoniec wifina nevydržala a nedočkal som sa ani prvej zastávky...
v soči to je presne rovnaké, net ešte nemám a do nedele mať nebudem, ešte uvidím, nakoľko sa mi oplatí zase trepať cez celé Slovensko volant a zapájať to a hrať zase len z notebooku.. ani španielsko nevyzerá moc nádejne, navyše v júni ma čaká svadba, kde pravdepodobne tiež nejaký pretek vynechám kvôli prípravám či samotnje svadbe..
takže tak nejak zatváram túto sezónu, chcem jazdiť, ale uvidím, ako mi to podmienky dovolia, na boj o poháre to však stačiť nebude, keďže bez tréningu to nejde a lepšie ako v číne to zrejme vyzerať nebude..
čo ma potešilo bolo, že som si včera konečne stiahol pretek vc číny reálny a bol ozaj dobrý, plno súbojov, úplný opak, ako ten náš smiling

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz