Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
19.10.2015 - 21:10 odpovědět 
Tlačovky sem prosím smiling!

Petr Kolář Člen klanu
Administrátor
464 Příspěvky
registrován: 01.11.2006
0 0
19.10.2015 - 23:25 odpovědět 
Od tohoto závod v Austinu jsem přestoupil do Ferrari k Martinovi Slezarovi. To však nic nezměnilo na tom, že jsem do závodu vstupoval jako obvykle bez tréninku. Na této trati mi dělá největší problémy chytit správný rytmus v zatáčkovité sekci v prvním sektoru. I přesto se mi v kvaldě podařilo vyjet 6. místo. Ostatní asi trénovali ještě míň než já.

Start závodu se mi nad míru povedl a podařilo se mi vyhnout skrumáži na kopci. V úvodní části jsem svedl souboj o třetí místo s Martinem, který měl technické problémy a velké lagy. I přesto mě po chvíli začal stahovat a později také předjel. Ale opět asi kvůli lagům se dostal do hodin a já byl zpět na třetím místě. Snažil jsem se vytáhnout z hardů co se dalo a zajet co nejpozději na zastávku, aby mi potom vydržely měkké gumy. Vrátil jsem se zpět na třetím místě za Martinem Frajkou. S tím jsme jezdili zhruba stejné časy a náš odstup byl kolem 5 sekund. K druhému pitu jsem zajet o kolo dřív než Martin a když i on zajel k mechanikům, tak se vrátil jen kousek přede mnou. Pak udělal drobnou chybu v nájezdu na zadní rovinku a podařilo se mi jej předjet a udržet druhé místo. Takovou dobrou pozici jsem vůbec nečekal a když jsem na vedoucího Frantu ztrácel asi 10s, tak jsem si říkal, že jestli dojedu na druhém fleku, tak to bude super. K mému překvapení jsem však nebránil druhou pozici před Martinem, ale naopak jsem po vteřince stahoval Frantu. Dokonce se mi v té době podařilo zajet nejrychlejší kolo - asi o desetinku lepší než Martin Slezar. Franta asi udělal nějaké chybky, protože asi 4 kola před cílem jsem ho dojel a na zadní rovince jsem se ho pokusil předjet. To se mi na druhý pokus dokonce i podařilo a dostal jsem se do vedení. Na to jsem ale nebyl psychicky připravený a úplně se mi rozklepala noha na plynu, že jsem to musel rozdýchávat. Naštěstí ke konci asi Frantovi odešly gumy nebo byl zaneprázdněný soubojem s Martinem, protože na mě netlačil a mě se podařilo dojet bez újmy do cíle. Je to moje snad první vítězství za celé své dlouhé působení v naší lize. Doufám, že si to brzo zopakuju, protože to bylo super. smiling

Petr
Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
19.10.2015 - 23:32 odpovědět 
Ahojte znova som sa rozhodol podporiť tlačovú konferenciu a tu je moje zhodnotenie.

Na úvod by som chcel oznámiť už v minulej tlačovke spomínané zmeny. Chalani v továrni zapracovali a podarilo sa nám do Austinu priniesť nové riadenie. Čo bolo pozitívne ale horšie bolo to, že sa nám ho podarilo nasadiť až v poslednom sobotňajšom tréningu. Na nejaké ladenie nebol žiadny čas, preto sme sa rozhodli pre default nastavenie a skôr sme sa zamerali na to aby som si čo najrýchlejšie zvykol na novinku. Spraviť takúto zmenu tesne pred pretekom bol risk, keďže všetky ostatné tréningové dni sme absolvovali na starej riadiacej jednotke. No ja som sa toho rizika nebál, keďže ma čakala iná a ešte zásadnejšia zmena, ktorá mohla oveľa viac ovplyvniť môj jazdecký výkon. Chalani mi zabudli v továrni sedadlo. :-D Musel som preto použiť Branove čo bola dosť veľká zmena (nemáme rovnaké pozadie atď... :-D). Iná výška, pohľad z auta, sklon a vzdialenosť pedálov toto všetko som si musel ako tak prispôsobiť a zvyknúť si nato v extrémne krátkom čase (pretek som nejazdil z domu ale na návšteve). Snažil som sa ale nepodarilo sa mi úplne si zvyknúť a nemal som v aute potrebnú istotu čo malo za následok slabšiu konzistentnosť, koncentráciu, prílišnú opatrnosť...

Do kvalifikácie a preteku som si preto moc neveril aj keď auto a nastavenie neboli zlé. Kvalifikačné kolá neboli moc kvalitné ale napriek tomu som obsadil pekné tretie miesto na štarte čo naznačovalo, že v preteku by to mohlo byť fakt dobré a mal by som byť aj napriek mnohým zmenám v hre o bedňu. Štartová pozícia z tretieho miesta bola priam ideálna, štartujete v stope hneď za prvým autom pred vami, nie ste pod tlakom a hneď môžete v prípade dobrého štartu ísť do vedenia. Štart sa celkom podaril až na malé prekĺznutie kolies, čo so celkom ustál. Dostal som sa na druhé miesto za Frantu, fakt dobrý štart do preteku . Prvý stint som išiel na tvrdšej sade dosť opatrne, lebo som nemal istotu čo pneu a auto znesú a nechcel som spraviť nejakú veľkú chybu. Preto som dosť stratil na prvého Frantu ale na moje prekvapenie som sa udržal na druhom mieste. Pritom som nevedel chytiť konzistentnosť a poriadne tempo. Druhý stint bol fajn auto poslúchalo a celkom som sa aj chytil tempo no na konci stintu ma z neho dostali predbiehania o kolo pomalších jazdcov, kde som stratil niekoľko sekúnd a úplne sa prestal koncentrovať. Po zastávke som sa vrátil tesne pred Petra Kolara ale na studených pneu a brzdách som spravil chybu a on sa predo mňa ľahko dostal. Trvalo tak tri kolá kým som zahrial auto a dostal sa do tempa. Auto začalo poslúchať a mohol som začať doťahovať Frantu a Petra, ktorých čakal súboj. Pri súboji stratili cenné sekundy a ja som sa dotiahol Petr predbehol Frantu, evidentne mal Franta už problém s pneu celkom v pohode som sa na neho dotiahol ale nejak som sa nevedel pred neho šupnúť raz ma vybrzdil, potom zabrzdil atď.... :-D Na koniec prišli posledné tri zákruty vedel som, že mám lepšie pneu, tak som si spravil lepší nájazd do tretej zákruty od konca pekne som sa vyviezol za Frantu a už som ho mal pekne načnutého bol som si istý, že ho v pohode vybrzdím on pôjde neskôr na brzdy a ja ho v druhej zákrute od konca obehnem z vnútra, presne tak to aj bolo no nanešťastie mi pri nájazde neostalo, nenechal mi Franta skúsene veľa miesta a som ho jemne stuchol a tak som ho pustil na cieľovej rovinke pred seba. A potom si len spomínam na šampanské, hostesky a spievajúceho Brana a vysmiateho Rona. :-D

Pretek som si užil bol super, s výkonom nie som vôbec spokojný ale vzhľadom na okolnosti som happy. Tretie miesto je ako darček, ktorý fakt nečakáte vás prekvapí, poteší a dodá veľa pozitívnej energie. Gratulujem Petrovi a Frantovi k bedni. Kolegovi pretek moc nevyšiel ale napriek tomu doniesol pekné body a hlavne mi požičal sedačku + zaspieval pesničku. :-D

Ak Ron Dennis dovolí rád by som sa zúčastnil aj preteku A v Austine už na mojej sedačke. :-D


Suzuka je veľmi pekná trať, ktorá by nám mala sedieť a znova by sme mali potrápiť konkurenciu dúfam, že už bez veľkých zmien pred závodom. Ciao :-)

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
20.10.2015 - 20:47 odpovědět 
čti více Petr Kolář napsáno:


Peto krasna tiskovka palec Gratuluju k vitezstvi smiling


Jiří Syrovatský Člen klanu
Technický vedoucí
305 Příspěvky
registrován: 09.04.2009
0 0
21.10.2015 - 09:41 odpovědět 
čti více Petr Kolář napsáno:


Gratuluju Peťo. smile smile

Jirka "Ralf" Syrovatský
Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz