Vyjádření jezdců po závodě – Serios CupVC Mexika sk. B 29.10.2017


30.10.2017, 19:16 - Tomáš Tesař - Pilot F1 - 115 Příspěvky
Vyjádření týmu Torro Rosso

Včerejší závod hodně ovlivnila vichřice, Ondra měl stále technické problémy, nešla elektrika a já rovněž do 17 hod nevěděl, zda nakonec pojedu, jak to tu neustále vypadávalo a měli tu kalamitní stav.

Nejprve bych pogratuloval vítězi závodu.

Na tento závod jsme se jako tým svědomitě připravovali i na časech kolegů to bylo znát. V loni, kdy jsem tu nastupoval po dlouhé pauze na lize jsem získal první bod za tehdejší jiný tým, proto jsem si věřil i na tento závod, ale mou slabinou byl konečný úseku s2, rychlá vlásenka.

Do kvalifikace jsem dal vše a poprvé postoupil do Q2 na 9 místě. Do závodu jsem nastupoval jako 8. Na startu jsem byl trochu nervozni, tak jsem se proto propadl na poslední pozici, ale pak začala stíhací jízda dobít si svou pozici zpět. Bylo dilema zda jet m h s nakonec jsem riskl jet m m s. Měl jsem tu pár dobrých soubojů, taktéž s Radanem Hodkem. Dostal jsem se do závodního rytmu a postupně se stahoval ztrátu. V 15 kole jsem už musel do boxů a raději opět zvolil m. Druhý stint bývá u mě trochu problém se soustředěním, ale tentokrát to bylo dobré. Dával jsem si pozor na jezdce o kolo zpět. V 34 kole jsem si dojel pro softy. S kombinací boostu 3 a dvojky to šlapalo velmi svižně. Nakonec jsem dojel na pěkném 8. místě, teoreticky to možná mohlo být lepší nebýt ztracených pozic na startu.
Každopádně vezu pro tým další cenné body. Užil jsem si rovněž 45 kol, kdy už se dala lépe využit strategie.

Brazile patří mezi mé méně problematické tratě, takže v rámci času, se budeme s týmem pilně připravovat.




 
01.11.2017, 18:01 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 624 Příspěvky
Williams

Martin Slezar:
Na VC Mexika jsem měl velmi rozporuplné myšlenky. Když jsem si poprvé prohlédl trať, myslel jsem si, že jsem ji nikdy nejel. Až Marek mě ubezpečil, že ano a dokonce jsem ji v loni vyhrál. Úplně jiné design tratě mě zmátl natolik, že jsem nebyl schopen si trať zapamatovat. Po malých kouskách jsem si vzpomínal na loňský ročník a zjišťoval, že byť je trať stejná, stejně na ní neumím zajet kloudné kolo. K mému štěstí jsem měl ale těchto 14 dnů dost času a mohl se denně věnovat tréninku. Sice mě mě hodně dlouho trvá než přijdu na nastavení vozu, ale za přispění týmového vedoucího a mnoha odjetých kol, se mě podařilo setup vyladit a dokonce i odstranit přehřívání pneu. Velká porce kol v tríninku mě utvrdila v tom, že opět můžu bojovat o příčky nejvyšší. Společný týmový trénink byl úspěšný a poslední vychytávky do závodu otestovány.
Kvalifikace – rozpačitý začátek i konec..... přemotivovanost a předešlé dobré časy na kolo mě znervozněly natolik, že jsem nakonec byl spokojen s druhým místem na startu, za svým kolegou. Závod - krátká týmová porada rozhodla o změně strategie. Sice jsem počítal, že na trať vyjede SC, ale i tak ponervozním začátku ubývaly gumy méně než jsem čekal. Proto došlo už během prvního stintu k další změně a tým nařídil odjet o dvě kola více než bylo v plánu. S velkou opatrností se ve stejném duchu odvíjel i druhý stint a změna strategie na MMSS byla reálná. Díky velkému tréninku jsem znal dokonale trať, ikdyž jsem se drobným chybám nevyhnul, ale vře nasvědčovalo tomu, že se na konci závodu potkáme s kolegou Petrem a rozhodovat budou detaily. Po jeho chybě a následném trestu jsem již nemusel riskovat a na čerstvé SOFTy jsem ani nedal boost 3 a s přehledem si držel pozici. Na poslední stint opět na SOFTech jsem si byl již jistý. Zcela klidný jsem dal boost 3 a chtěl zajet nejrychlejší kolo. To se mě podařilo celkem 3x a troto završení závodu bylo pro mě maximální.
Závěrem musím poděkovat, a to především ostatním jezdcům za maximální ohleduplnost, nejen v T1 ale především za pouštění o kolo, kde bylo jasně vidět, že kluci mají přehled o dění na trati. Děkuji svému týmu a gratuluji kolegovi k druhému místu. Poslední mé díky patří jasně maršálům závodu, Patrikovi za přenos a všem co pomohli a bavili se s námi. Je mě líto situace s počasím, díky kterému se někteří z nás (myslím že to byli dva jezdci) nemohli závodu účastnit, ale je mě jasné, že přesunutí závodu v už tak nabytém kalendáři, by mohlo znamenat ještě menší účast.

Petr Řehák:
Přesunuli jsme se na jih do Mexika, kde Vás všechny zdravím.
Set jsem použil z USA, ale použil jsem převody, co nastavil Jaroslav Strišovský. Tréninky byly kvalitní, že jsme s Martinem nalítali na trati dost kol. Proto taky tak kvalifikace dopadla. Já pole position a Martin jen 75 tisicin zamnou na druhým místě.
Před závodem jsme probrali s šéfem týmu Jaroslavem strategii. První stint, že já pojedu na hard a Martin medium. Start byl dobrý, že mě Martin v T1 předjel. Vůbec jsem se tomu nebránil, měl přece měkčí gumy a taky, ať si jede svoje tempo, na konci závodu se stejně potkáme. První kolo bylo takové, že byl přilepený na mě Roman Slatina. Měl jsem obavy, že si ho udržet za sebou bude pěkná dřina, ale po pár kolech jsem si udělal menší náskok. Hned se mi jelo líp. V osmnáctém kole jsem zajel pro gumy soft a na poslední stint jsem si už nachystal gumy hard. Gumy soft jsem vydřel na 50 procent a Jaroslav doporučil, že když dám ještě jedno kolo, tak gumy medium v klidu do cíle vydrží. Tak jsem si rychle v devětadvacátém kole nastavoval gumy medium. Klávesnicí jsem si nechtěně snížil přední spojler, nemohl jsem se v tlačítkách zorientovat, že jsem na trati zpomalil a v pitu jsem pak ještě k tomu překročil rychlost. Hmm, penalizace průjezd boxem. Jaroslav mě ve vysílačce hned uklidňoval, ať si v klidu jedu odpykat trest, že mám dostačující náskok, že pozici neztratím a na trati přede mnou nikdo nebude. Bylo to úplně přesně, jak Jaroslav hlásil. Vyjíždím na trať nějak 15s před Markem Slezarem toho času na třetím místě. Od Jaroslava pak ve vysílačce ještě zaznělo „Hoši je to dobré, do cíle jen dojet“. Pro mě to byla důležitá informace, abych zvolnil tempo. Jedu totiž bez telemetrii a jsem z toho nesvůj, jak nevím jak je na tom motor, brzdy atd. V posledním kole, už najíždím do sekce zatáček na stadionu Foro Sol, Martin už byl v cíli a zakřičel do vysílačky „Dneska je to double“ na tom stadionu to bylo tak emociální, co Vám budu psát, zase zimomriavky.
Tým Williams urval dost bodů do poháru konstruktérů, takže spokojenost maximální. Pro mě taky velký úspěch dojet na druhém místě. Vám chci poděkovat za dobrou zábavu a posunem se ještě víc na jih přímo do Brazílie, kde se uvidíme. Zatím ahoj Petr.

Vedúci tímu:
Bola radosť pozerať sa na tieto preteky. Obaja jazdci boli rýchli, taktiku sme nastavili tak,aby si nezavadzali na trati a pritom, aby nikoho neznevýhodnila, preto škoda, že to nevyšlo a obaja si to nerozdali o výhru, na druhú stranu mne to prinieslo o dosť menej stresu. Blahoželám im a konečne už aj v A musíme niečo poriadne zajazdiť smiling