Vedení ČF1L informuje Doplněno do pravidel 20.9.2020


20.09.2020, 10:40 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
Kvalifikace
Jezdec nesmi vyjet z boxu na trať v době kdy je jasné, že nestihne najet do měřeného kola v řádném čase. V případě, že se tak stane, je povinen monopost okamžitě odstavit a použít ESC.
 
23.09.2020, 21:00 - 1. AB GDPR - Pilot GP2 - 43 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:]
Kvalifikace
Jezdec nesmi vyjet z boxu na trať v době kdy je jasné, že nestihne najet do měřeného kola v řádném čase. V případě, že se tak stane, je povinen monopost okamžitě odstavit a použít ESC.
[/toggle]

Podávam mierne odvolanie voči tomuto pravidlu. VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. Preto sa pýtam, či takéto počínanie je v rámci pravidla OK, alebo zavádzacie kolo sa nesmie krátiť a musíme ho odjazdiť ako v meranom kole, len v nižsom tempe, aby bolo uznané za vhodné. Je to doplňujúca otázka, čiže si to chcem ujasniť, aby bolo všetko správne pochopené, keď že sa nejedná o porušenie pravidla v ostrom kole, ale v kole nemeranom. Taký ístý prípade je v podstate aj Suzuka, rusko aj aj Singapur sa da na par miestach skratit a usetrit tak nejakú sekundu.

Druhá časť otázky je, že ak mi kolo nevyjde o 2 sekundy, ako to bude brané? Mám odstaviť voz pred cieľovou čiarou, alebo až je mi jasné, že nestihnem? A ako sa to bude objektívne posudzovať, keď uplynie čas o zlomky sekundy?

Ďakujem za odpoveď.
 
24.09.2020, 12:40 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
Tiež si myslím že je to veľmi nejasné pravidlo, ja som v Rakúsku vychádzal z boxov okolo 1:17 do konca a nestihol som to asi o 1 a pol sekundy kvôli tomu, že som púšťal rýchlejšie auto. Ak chceme niečo také, tak by som pred každými pretekmi určil, kedy sa pit exit "zatvorí", vypočítalo by sa to podľa hodnoty najrýchlejšieho kola na serveri + čas prejazdu pitlane, alebo jednoducho +20s. Zatiaľ sme vždy mali maršála, takže ten by mohol v Taliansku 1:39 do konca napísať do chatu niečo v zmysle PIT EXIT CLOSED. Lebo potom tu budú zas naťahovačky o to, že ja som to nestihol o sekundu, ja o 5, on to nestihol o 3s a trest nedostal a ja o 3 a pol a dostal som ho, nevšimol som si že už uplynul čas a podobne.
 
24.09.2020, 15:29 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
A ja by som to pravidlo úplne vymazal amused Však doteraz to tam nebolo a všetko v pohodičke..jedna blbosť sa stane a už sa niečo mení..podľa mňa zbytočne, bol to ojedinelý prípad.

MB10

 
24.09.2020, 18:05 - Miroslav Chvojka - - 79 Příspěvky
[toggle=Andrej Borotovský napsáno:]
Martin Slezar napsáno:

Kvalifikace
Jezdec nesmi vyjet z boxu na trať v době kdy je jasné, že nestihne najet do měřeného kola v řádném čase. V případě, že se tak stane, je povinen monopost okamžitě odstavit a použít ESC.


Podávam mierne odvolanie voči tomuto pravidlu. VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. Preto sa pýtam, či takéto počínanie je v rámci pravidla OK, alebo zavádzacie kolo sa nesmie krátiť a musíme ho odjazdiť ako v meranom kole, len v nižsom tempe, aby bolo uznané za vhodné. Je to doplňujúca otázka, čiže si to chcem ujasniť, aby bolo všetko správne pochopené, keď že sa nejedná o porušenie pravidla v ostrom kole, ale v kole nemeranom. Taký ístý prípade je v podstate aj Suzuka, rusko aj aj Singapur sa da na par miestach skratit a usetrit tak nejakú sekundu.

Druhá časť otázky je, že ak mi kolo nevyjde o 2 sekundy, ako to bude brané? Mám odstaviť voz pred cieľovou čiarou, alebo až je mi jasné, že nestihnem? A ako sa to bude objektívne posudzovať, keď uplynie čas o zlomky sekundy?

Ďakujem za odpoveď.
[/toggle]
VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. ...
Zaklepal sis u toho na celicko? prijde ti normalni si zkracovat zatacky ? tudiz jasne porusovat limity trate.. to je pro tebe normlani projeti kola?amused
 
24.09.2020, 19:32 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
Pánové, pánové,
takováhle diskuze amused zase v tom někdo hledá složitosti, problémy a také hledá jak to podvést....

Je to mnohem jednodušší.... když kolo trvá například 1,20,000 a bude zbývat 1,20,000 a ty vyjedeš, nic se neděje. Nic vám nehrozí... objedete zaváděcí kolo a zjistíte, že jste do ostrého kola najeli pozdě - tak prostě zastavíte a dáte ESC. Jde jen o to neobjíždět další celé kolo po limitu. Logicky by nikdo neměl vyjíždět když bude zbývat minuta a není možné to stihnout... Nejde tedy o zaváděcí kolo.... opakuji, jde jen a jen o to, aby jezdec který vjede do ostrého kola ho nejel, ale zastavil a použil ESC...
 
24.09.2020, 19:39 - Robert Konrád - Pilot GP2 - 77 Příspěvky
Jsou jezdci, kteří se snaží dělat to jako v realu a po měřeném kole, či když nestihnou najet do měřeného kola, tak jedou dojížděcí kolo do boxů, z 90% patřím mezi ně, ani to nesmím a musím použít ESC? Nebo mohu dojet do BOXŮ, na tom podle mě není nic špatného.
 
24.09.2020, 20:36 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
[toggle=Robert Konrád napsáno:]
Jsou jezdci, kteří se snaží dělat to jako v realu a po měřeném kole, či když nestihnou najet do měřeného kola, tak jedou dojížděcí kolo do boxů, z 90% patřím mezi ně, ani to nesmím a musím použít ESC? Nebo mohu dojet do BOXŮ, na tom podle mě není nic špatného.
[/toggle]
Roberte určitě není, ale dělají to dva, tři jezdci a všichni ostatní ne. Problém je spíš v tom, že hra to po určitém čase sama přepne další session a i mě se už stalo, že jsem to přepnul současně s hrou a hned byl problém s Q2. Když zvážím riziko započtení času po limitu, je lepší auto odstavit a můžeme bez prodlení pokračovat v závodním víkendu.
 
26.09.2020, 12:06 - 1. AB GDPR - Pilot GP2 - 43 Příspěvky
[toggle=Miroslav Chvojka napsáno:]
Andrej Borotovský napsáno:

Martin Slezar napsáno:

Kvalifikace
Jezdec nesmi vyjet z boxu na trať v době kdy je jasné, že nestihne najet do měřeného kola v řádném čase. V případě, že se tak stane, je povinen monopost okamžitě odstavit a použít ESC.


Podávam mierne odvolanie voči tomuto pravidlu. VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. Preto sa pýtam, či takéto počínanie je v rámci pravidla OK, alebo zavádzacie kolo sa nesmie krátiť a musíme ho odjazdiť ako v meranom kole, len v nižsom tempe, aby bolo uznané za vhodné. Je to doplňujúca otázka, čiže si to chcem ujasniť, aby bolo všetko správne pochopené, keď že sa nejedná o porušenie pravidla v ostrom kole, ale v kole nemeranom. Taký ístý prípade je v podstate aj Suzuka, rusko aj aj Singapur sa da na par miestach skratit a usetrit tak nejakú sekundu.

Druhá časť otázky je, že ak mi kolo nevyjde o 2 sekundy, ako to bude brané? Mám odstaviť voz pred cieľovou čiarou, alebo až je mi jasné, že nestihnem? A ako sa to bude objektívne posudzovať, keď uplynie čas o zlomky sekundy?

Ďakujem za odpoveď.

VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. ...
Zaklepal sis u toho na celicko? prijde ti normalni si zkracovat zatacky ? tudiz jasne porusovat limity trate.. to je pro tebe normlani projeti kola?amused
[/toggle]

Nie som prvý a ani posledný, čo si chce toto pravidlo ujasniť aj v tomto. Preto sa pýtam, či v nemeranom kole si môžem skrátiť zákruty, keď že je to kolo, ktoré je nemerané a nikde sa nepočíta. Samozrejme svojim počínaním nesmiem ohroziť, alebo obmedziť jazdca, ktorý je na trati, lebo platia pravidlá o návrate na trať. Čiže moja otázka je stále platná. A za druhé, je to dobrá taktika na pošetrenie trošku opotrebenia gúm. V minulosti som to využil na viacerých okruhoch a nebolo to riešené, teraz si to chcem jednoducho ujasniť.
 
26.09.2020, 12:53 - Miroslav Chvojka - - 79 Příspěvky
[toggle=Andrej Borotovský napsáno:]
Miroslav Chvojka napsáno:

Andrej Borotovský napsáno:

Martin Slezar napsáno:

Kvalifikace
Jezdec nesmi vyjet z boxu na trať v době kdy je jasné, že nestihne najet do měřeného kola v řádném čase. V případě, že se tak stane, je povinen monopost okamžitě odstavit a použít ESC.


Podávam mierne odvolanie voči tomuto pravidlu. VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. Preto sa pýtam, či takéto počínanie je v rámci pravidla OK, alebo zavádzacie kolo sa nesmie krátiť a musíme ho odjazdiť ako v meranom kole, len v nižsom tempe, aby bolo uznané za vhodné. Je to doplňujúca otázka, čiže si to chcem ujasniť, aby bolo všetko správne pochopené, keď že sa nejedná o porušenie pravidla v ostrom kole, ale v kole nemeranom. Taký ístý prípade je v podstate aj Suzuka, rusko aj aj Singapur sa da na par miestach skratit a usetrit tak nejakú sekundu.

Druhá časť otázky je, že ak mi kolo nevyjde o 2 sekundy, ako to bude brané? Mám odstaviť voz pred cieľovou čiarou, alebo až je mi jasné, že nestihnem? A ako sa to bude objektívne posudzovať, keď uplynie čas o zlomky sekundy?

Ďakujem za odpoveď.

VC Itálie je zrovna prípad, kedy sa dá nabehnúť v čase 1:20, je jasné, že to realne nestiha clovek, ale pripad je, ze ak si skratim prvu sikanu a aj druhu, staci na to 1:05-1:08 do konca. ...
Zaklepal sis u toho na celicko? prijde ti normalni si zkracovat zatacky ? tudiz jasne porusovat limity trate.. to je pro tebe normlani projeti kola?amused


Nie som prvý a ani posledný, čo si chce toto pravidlo ujasniť aj v tomto. Preto sa pýtam, či v nemeranom kole si môžem skrátiť zákruty, keď že je to kolo, ktoré je nemerané a nikde sa nepočíta. Samozrejme svojim počínaním nesmiem ohroziť, alebo obmedziť jazdca, ktorý je na trati, lebo platia pravidlá o návrate na trať. Čiže moja otázka je stále platná. A za druhé, je to dobrá taktika na pošetrenie trošku opotrebenia gúm. V minulosti som to využil na viacerých okruhoch a nebolo to riešené, teraz si to chcem jednoducho ujasniť.
[/toggle]A uvedomujes si, ze pokud tohle udelas, bude v tom danem sektoru zluta vlajka? copak to pak asi znamena ze smiling. Kazdopade ano, posetris tim pneu o tom zadna, ale stale se jedna o poruseni pravidla dodrzeni limitu trate... Podle me by se tohle nemelo praktikovat ani kdyz nejedes merene kolo...
 
26.09.2020, 15:31 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
Takže odpovídám přesně :
úmyslné porušování limitů tratě je proti pravidlům fair play a bude to bráno jako neoprávněné získání výhody do měřeného kola. Čas takového kola může být až smazán. Důsledky dle pravidel.

P.S.: konkrétně pro Andreje - myslím si, že se ptáš na stejnou věc jako v loni. Blíží se Rusko a ty se ptáš jestli si tam můžeš nadjet mimo trať před poslední zatáčkou amused - NEMŮŽEŠ. Ani v Rusku, ani nikde jinde.
 
08.11.2020, 13:00 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
UPOZORNĚNÍ:
při přepisu pravidel došlo k opomenutí pravidla o pneumatitách z Q1 do závodu. I přes to, že všichni dohodu dodržují, doplnil jsem tuto větu do pravidel - na hlavní stránce pravidel > Závodní večer > část kvalifikace

Q2 - účastní se pouze 10 nejlepších pilotů, jejich časy z Q1 se mažou a mají dalších 5 minut bez omezení kol. Tato část určí konečné pozice 1. až 10. U těchto jezdců platí povinnost použít na start závodu pneumatiky stejné směsi na které zajeli svůj postupový čas do Q2. Ostatní jezdci (11-22) během Q2 nevyjíždějí a zůstanou stát v boxech !!!