Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Montreal 2014


08.06.2014, 23:09 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Kvalifikace: Vladko zajel kolo na úrovni mé maxima v tréninku. Bohužel studenější trať mi nedovolila se k takovému času přiblížit.

Závod: V závodě se ukázalo, že Vladkovi tolik nevadila chladnější trať. Já jsem v testech z hrůzou zjistil, že můj vývoj nastavení tady měl stopku a ukázalo se že defaultní setup byl na tomto typu trati rychlejší, což nevěstí moc dobrého. Nuceně jsem se k němu vrátil, ale bohužel to na Vladka nestačí. Očekával jsem trochu vyrovnanější závod, protože v týdnu jsme spolu chvíli trénovali a na teplejší trati jsem byl dokonce o malinko rychlejší, ale za těchto podmínek jsem neměl šanci. Jako by to chladno Vladkovi vůbec nebralo grip, zatímco mě to bralo v závodě snad sekundu na kolo. V kvalifikaci to ještě šlo, protože jsem vždy nejdřív urputně zahřál gumy, pak zajel rychlé kolo a následně jsem zase zahřál gumy atd. Ale tato technika v závodě použít nejde a hlavně po startu, kde jsem měl teploty pod 90°, to bylo absolutně bez gripu a na nějakých standartních 100° jsem to zahříval několik kol. Aby toho nebylo málo, tak mi vypnul HUD, takže jsem jel celý závod je ze standartními informacemi, bez přehledu jak jsem na tom s průměrnou spotřebou. První dvě kola jsem se snažil hud nahodit, ale zřejmě se něco pokazilo, neboť mi blbla i grafika tratě, například mi mizeli stíny pod vozy.
Navíc jsem neměl ani dobrý start, což asi taky souvisí s nastavením versus chladnější trať. Několik kol jsem se trápil, než jsem předjel Karla Baška, po jeho chybě , který jel zpočátku rovnocenné tempo. A to jsem musel ještě zdolat Pepu Krále, který mě na startu taky dostal. Je mi líto Petra Mileva, jeho šance na titul jsou už minimální, zvláště když Vladkovi tenhle typ tratě sedí, zatímco my dva se spíš trápíme a za týden nás čeká nejspíš něco podobného, kvůli podobnému charakteru tratě.. Ale díval jsem se na jeho incident s Fredericem v záznamu a bylo to spíš smůla, než něčí chyba. Bylo tam hodně vozů a málo místa a Frederic byl v souboji s Petrem Paláskem a ty ještě s Martinem, takže se to tam trochu poodráželo, protože jste se každý snažil najít mezeru.
Jinak hodně překvapil Karel a očekávám, že na podzim bude hodně kousat. Dobrý závod odjel Petr Palásek s Pepou Králem. Naopak trochu z popředí se vypařil Martin, kterého jsem tipoval letos na boj o bednu. Díky za pouštění. Jarda po strašném Monaku otočil do druhého extrému a po mém "sprdnutí" , vždy hodně zpomalil, aby mě pustil. Jardo, takhle jsem to nemyslel a klidně mě pusť až na příští rovince a nečekej na mě na kraji zatáčky. Za prvé je to taky nebezpečné a za druhé, nikdo nechce, aby sis kvůli tomu kazil svůj závod.

Jinak mám zákulisní informaci, že Vladko jeden z posledních dvou závodu možná bude muset vynechat, protože pojede něco "reálného" na Nordschleife. Pokud se jedná o příští závod za dva týdny (můžeš to Vladko potvrdit ?) nebylo by možné tento závod, přeložit a odjet už příští týden ?
Vím, že je to trochu protekční, dělat to kvůli jednomu jezdci, ale jedná se o průběžně vedoucího závodníka celého šampionátu a docela bych měl problém, pokud by jeho neúčast, byl důvod , který by mě přinesl případný titul. Vladko má náskok sedmi bodů a pokud nepojede a mě se podaří vyhrát, tak mu uteču na 18 bodů, což prakticky znamená, že by už neměl šanci. Z druhé strany, pokud bych třeba úmyslně nejel či nedojel taky, tak by se připravil o jednu možnost porazit Vladka na trati, což se mi taky nelíbí, zvláště když poslední závod by mi nestačilo ani vítězství pokud by dojel Vladko druhý, protože při rovnosti bodů, by rozhodlo větší počet Vladkových výher. Doufám, že chápete mou situaci a nechtěl by to dostat do stádia, kdy pojedu tak, abych získal úmyslně osm bodů :-)
Navíc mě osobně je jedno, jestli pojedeme dva týdny po sobě nyní, nebo si tuto proceduru dáme s týdenním zpožděním. Ještě by tu byla možnost si závod zajet místo v neděli až v pondělí. Domnívám se, že v situaci, kdy jde Vladkovi o snad první titul, bychom se mohli trochu přizpůsobit. Můžete se ostatní vyjádřit, abychom našli nějaký dobrý kompromis ? Díky.
 
09.06.2014, 01:29 - - Pilot motokáry - 23 Příspěvky
V závodě jsem vzpomínal na duel s Mikim před 4lety (oprav mě xD), kdy jsem snad poprvé porazil Mikiho a vyhrál Canadu. Byl to tenkrát krásný závod, snad dokonce i se Zdeňkem. Letos to bylo pro mne překvapením. Ano, čekal jsem, že mi Michal bude nalepen na křídle obzvlášt po kvaldě, ale díky Kájovi a jejich bojích o druhé místo jsem získal náskok. Nevím abych se přiznal nějak jsem neřešil jak teplotu tratě tak gum...prostě přijdu sednu a jedu s tim co je xD. Set jsem měl tak nějak zhotoven z týdne kdy jsme s Vaškem jednou potrénovali. HUD jsem do teďka ani nezkoušel rozhozovat, někdy to zkusím. To by mě zajímalo co tam všecko máte xD. Jinak Vaška omlouvám - práce končil v 6. :-(...Pro mne to byla honba za časem...jel jsem si ten svůj tunýlek a zkoušel co to vydrží a právě mne překvapilo jak dlouho ta měká směs vydrželi lepit. Dobrý grip i v červenym. Jasný, že té půlce závodu už měli dost, ale pořád se s nima dalo kroužit solidně. S boxem jsem čekal až na poslední možnou chvíli. Za poštěn děkuji nemělo chybu a jak psal Miki...Jardo nemusíš přede mnou uhybat až na trávu, stačí projet sekci (já počkám) a za zatáčkou mimo stopu. Děkuji za závod a gratulace dojetivším.

A k té mé absenci : je to takto, nejedu tam závody (rád bych xD, to se asi nikdy nesplní), ale už od minulého závodu 24H Nurburgring jsme zavedli každoroční "povinnou" dovolenou právě na tento termín! No a právě měli bychom vyrazit tento pátek 13., být tam týden ,jelikož to tam bývá uplně narvané - takto klídek, a příští výkend se jede v sobotu 21. od 16:00 do neděle 22. 16:00. Mimojiné tam bude závodit kamarád s Cliem v Cupu takže domácí fanClub xD. No a to mi právě nevychází na to naše pozávodění což mě velice mrzí, jelikož právě příchazím o veškerou celosezonní snahu o první titul jak se zmínil Miki. (díky). Já tedy bych hned po závodě vyrazil už dom, v pondělí ráno bych měl být zpět. Tak pro to Vás žádám - jestli by to nebylo možné to posunout na pondělí 23.července...jo a jak to teď tady píšu tak si uvědomuji, že v neděli 22. to bude 29 let co jsem se "vylíhnul", tak třeba bych to mohl dostat jako dárek xD...ten posun o den :-)...no to nechám na Vás. Děkuji...
 
09.06.2014, 10:13 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Na závod jsem se snažil připravit jak jsem jen uměl, ale v nastavování setupu mám ještě ohromné mezery a na této trati jsem vůbec nedokázal zahřát pneu. Tak jsem poprosil o pomoc dva šampiony Michala a Jirku Syrovatského a kombinací jejich setupů jsem hned zrychlil o 0,7s. Ale i přes to jsem věděl, že budu na čelo závodu oproti minulým závodům ztrácet hodně.

V kvalifikaci jsem si zachránil druhou řadu na startu až posledním kolem. Vsadil jsem všechno na jedno kolo, zbytek jsem se snažil zahřát pneu a docela to vyšlo. Ztráta skoro 2s na čelo bylo hrozivá, ale to jsem čekal.

První start závodů byl z těch nejhorších možných. Trvalo věčnost než se jezdci seřadili na start a pak jsem měl asi 10s lag a vůbec neviděl světla na semaforech a najednou jsem poslední stojím na startu a ostatní jsou už za první zatáčkou. No ještě, že byl restart. Druhý start závodu jsem zvládl na své poměry dobře a přišel jen o jednu pozici, což je bohužel asi nejlepší start v letošním roce. sad V prvním kole na mě dotíral Federico, ale toho pak začal zaměstnávat Martin a Lukáš Vítek. V prvních třech kolech jsem se kvůli teplotě gum asi 3x nevešel do zatáčky na cílovou rovinku a tak jsem si tedy zkrátil trať, snažil jsem se pak na cílové rovince trochu zpomalit, ale i tak zkrácení je zkrácení a přijmu případný trest. V dalších kolech jsem svedl pár moc hezkých soubojů s Martinem Adamcem, ale ten udělal v osmém kole chybu a já se mohl soustředit konečně jen na svou jízdu. Na čtvrtém místě v tuto chvíli jezdil J. Král a mně se postupně povedlo se na něj dotáhnout a tak začali naše souboje!!! smiling Od jedenáctého kola do úplně poslední zatáčky jsme jezdili s rozdílem menším než 1s od sebe! Naprostá fantazie a můj první takovej závod. Po prvních zastávkách vyjel Pepa asi 0,2s za mnou a na druhých zase vydělal on a já se musel dotahovat. Náš souboj vyvrcholil v posledním kole kdy se mi podařilo dostat se na čtvrté místo až před cílovou rovinkou. Moc děkuji J. Královi za úžasné a čisté souboje a boj až do posledních metrů trati. palec Čtvrté místo je můj největší úspěch v kariéře (ani v B skupině jsem nebyl lepší) takže jsem velmi spokojen. Ale tento okruh mi k srdci nepřirostl a osobně ho řadím mezi mé nejméně oblíbené.

Mě osobně posun závodu na pondělí nevadí a za ligové vedení se přimlouvám o přesunutí závodu, aby se rozhodlo o titulu na trati a ne absencí závodníka. beer Vytvořím na to anketu.


Jen mě mrzel poměrně nízký počet pilotů na startu závodu. Sice jsem to čekal, počasí bylo nádherné a upřímně se mi taky moc nechtělo závodit a vracet se domu na 18:00h, ale i tak jsem doufal ve více lidí a většina opět bez omluvy!!! Příští závod se jede už normálně od 20h a tak doufám ve větší účast. wink


 
09.06.2014, 15:46 - Petr Milev - Pilot GP2 - 48 Příspěvky
Máš pravdu Michale, možná jsem měl ještě zabojovat, jenže podle mého mě Federico v T2 brutálně zavřel, nemohl jsem nic dělat. Nadskočil jsem celou formulí na jeho záď a následoval kontakt s protilehlým rohem bariéry. Naopak, Martin mi na vnitřku místo nechal, tam žádný problém nebyl. Následná jízda pro nové křídlo už byly více méně posmrtné záškuby – měl jsem krom urvaného křídla i červený pravý přední závěs, což by znamenalo další ztráty a s tím jsem vážně už neměl chuť o něco bojovat. Překročení limitu v boxech už byla pro mě jen rána z milosti. Tímto mě Federico vyřadil krom závodu i z boje o titul… Jasně že vím, že to neudělal schválně, tohle se po startu stává, ale pořád je to způsobení nehody v prvním kole a já to prostě nějak nemůžu strávit. Včetně offline jsem našvrdlal necelých 500 kol a i když v kvalifikaci to byl velmi mizerný čas, s plným autem jsem konkurenceschopný byl a věřím, že o bednu bych bojoval… Čekal jsem, že se k tomu Federico nějak vyjádří, ale nic. To je asi ode mě vše.
 
09.06.2014, 16:15 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Milev napsáno:]
Máš pravdu Michale, možná jsem měl ještě zabojovat, jenže podle mého mě Federico v T2 brutálně zavřel, nemohl jsem nic dělat. Nadskočil jsem celou formulí na jeho záď a následoval kontakt s protilehlým rohem bariéry. Naopak, Martin mi na vnitřku místo nechal, tam žádný problém nebyl. Následná jízda pro nové křídlo už byly více méně posmrtné záškuby – měl jsem krom urvaného křídla i červený pravý přední závěs, což by znamenalo další ztráty a s tím jsem vážně už neměl chuť o něco bojovat. Překročení limitu v boxech už byla pro mě jen rána z milosti. Tímto mě Federico vyřadil krom závodu i z boje o titul… Jasně že vím, že to neudělal schválně, tohle se po startu stává, ale pořád je to způsobení nehody v prvním kole a já to prostě nějak nemůžu strávit. Včetně offline jsem našvrdlal necelých 500 kol a i když v kvalifikaci to byl velmi mizerný čas, s plným autem jsem konkurenceschopný byl a věřím, že o bednu bych bojoval… Čekal jsem, že se k tomu Federico nějak vyjádří, ale nic. To je asi ode mě vše.
[/toggle]

Já jsem se na to díval i s pohledu Frederica. Jak píšeš, očekáváš, že ti tam druzí nechají místo, ale ty si byl v boji o pozici a to není stejné jako když předjíždíš o kolo. Frederico byl v souboji, tuším s Honzou a tebe měl v zrcátku relativně daleko, takže nemohl tušit, že se tam budeš snažit hned protáhnout. Tohle vše se uhrálo v jedné sekundě a Frederico možná ani nevěděl, že si do něj ťuknul.
Taky moc nechybělo a mohl jsem skončit v první zatáčce, přestože se snažím prosadit, aby se k útoku na brzdy v první zatáčce nemělo chodit a mělo by se respektovat pořadí v příjezdu k první zatáčce, protože vždy smrdí hromadnou kolizí.
To co se stalo tobě se prostě stává a neřekl bych, že to byla vědomá chyba Frederica. Jde spíš o to, že když jede více vozů pohromadě a situace je nepřehledná, tak by se neměla měnit jízdní stopa, pokud si člověk není 100% jist, že je tam volno. Ale Frederic reagoval na pohyb Honzy, ale přesto, kdyby se držel pravidla, že v zácpě se nedělají dramatické manévry, tak by se to nejspíš nestalo. Ale když je tady hodně lidí, kteří se na startu snaží utrhnout co se dá, tak tohle je pak následek. Ti co takhle jezdí, často spolehají na RR, což je pak trochu nefér. Do příští sezóny by stálo za zvážení, kdy tyto incidenty, které vedli k RR zkoumat a viníky kolizí v prvních zatáčkách trestat startu v příštím závodě startem z boxu. Ono když se podíváme na pravidla prvního kola, tak RR nesmí podat jezdec, který si je vědom, že kolizi zavinil. Když bychom se potom podívali, zda toho někdo nezneužívá tak by byly tresty za RR hodně na místě.

Nemluvě o tom, že hodně lidí si chybně myslí, že tím že někde urve agresivním startem pár míst , že to má nějaký zásadní vliv na výsledek. Stejně ti co nějakou pozici ztratí, protože jsou opatrnější, pokud jsou rychlejší si své získají stejně zpět.

Jinak, v Monaku jsem taky přišel o přední křídlo a taky jsem měl hnuté zavěšení, ale oprava pomohla a při jízdě jsem to už po boxech necítil. Chápu, že po nepovedených boxech a další penalizaci je to tuplem k vzteku a že člověk má chuť s tím seknout. Ale já jsem s tím tak nějak v Monaku počítal, že to Vladko nevydrží a že mě někde "šoupne", protože i když je bezesporu hodně rychlý jezdec, tak je trochu netrpělivý. Proto jsem zachoval klid a pokračoval dál. Sice jsem tak trochu počítal, že na mne v či po boxech počká, ale nestalo se... Jednou přijde okamžik, kdy ho třeba taky někde vyšoupnu a taky budu pokračovat a pak si budeme kvit. A nebudu váhat ani sekundu ....