Sezona 2019/1 - Nápady a rady do nové sezonyTresty u jezdců o kolo zpět


27.12.2018, 14:05 - Martin Slezar - Administrator - 999 Příspěvky
V případě, že se jezdec nemůže díky trestu posunout na nižší pozici protože mezi ním a dalším v pořadí je rozdíl kola, bude tento problém řešen připočítáním jeho posledního kola k času závodu + avizovaný trest. Poté se ukáže zda přijde jezdec o svoji pozici či nikoli. Tento problém který nastal již několikrát bude nutné nejprve ošetřit technicky, což bude otázkou pro našeho PC admina Petra Koláře.
 
28.12.2018, 09:25 - Petr Kolář - Administrator - 464 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:]
V případě, že se jezdec nemůže díky trestu posunout na nižší pozici protože mezi ním a dalším v pořadí je rozdíl kola, bude tento problém řešen připočítáním jeho posledního kola k času závodu + avizovaný trest. Poté se ukáže zda přijde jezdec o svoji pozici či nikoli. Tento problém který nastal již několikrát bude nutné nejprve ošetřit technicky, což bude otázkou pro našeho PC admina Petra Koláře.
[/toggle]
Pořadí je primárně podle počtu odjetých kol sestupně a potom podle času závodu vzestupně.
Aby tedy potrestaný klesl za pilota, který je za ním s kolem ztráty, tak by se mu muselo odečíst jedno (nebo více) odjetých kol.
Zamyslím se nad tím, jestli to půjde nějak vyřešit.


Petr

 
28.12.2018, 10:57 - Petr Kolář - Administrator - 464 Příspěvky
Takto by to mohlo fungovat:
1. Nejdříve udělit penalizace všem pilotům <čas závodu pilota> = <čas závodu pilota> + <penalizace pilota>
2. Určit vítěze = pilot, který odjel plný počet kol a má nejkratší celkový čas závodu. To pro případ, že by penaltu dostal i vítěz.
3. U všech pilotů:
- pokud (<čas závodu pilota> - <čas posledního kola>) je větší než <čas závodu vítěze> ... tzn. že v cíli předchozího kola byl později než vítěz
- tak pilotovi:
snížit <počet odjetých kol> = <počet odjetých kol> - 1
přepočítat <čas závodu pilota> = <čas závodu pilota> - <čas posledního kola>
Vycházím z toho, že správně bychom po odečtení posledního odjetého kola od času závodu pilota měli dostat menší čas než čas závodu vítěze.

Zatím jsem přišel na jednu mouchu, že když by první pilot, který byl o kolo zpět, byl jen pár sekund za vítězem a vítěz by potom dostal penaltu větší než ten odstup, tak čas závodu pilota o kolo zpět by byl menší než čas závodu vítěze. Takže správně by se mu mělo přičíst odjeté kolo a dostat se tak do stejného kola jako vítěz, ale neznáme čas, který by v tom posledním zajel, takže nejde vypočítat čas závodu. A použít čas předchozího kola by nebylo správné, protože v tom posledním kole se mohlo stát cokoliv.

Petr

 
28.12.2018, 17:23 - Patrik Novotný - Pilot F1 - 158 Příspěvky
Čas posledniho kola vítěze je hodne irelevantni. Leader muze mit pred sebou bojujici dvojici. Tak zpomalí, muze setrit palivo, brzdy, muze kolo vypustit a uzivat si posledni kolo, vzal bych odpovidajici kolo z posledniho stintu a pripocetl k casu vítězi
 
28.12.2018, 17:41 - Petr Kolář - Administrator - 464 Příspěvky
[toggle=Patrik Novotný napsáno:]
Čas posledniho kola vítěze je hodne irelevantni. Leader muze mit pred sebou bojujici dvojici. Tak zpomalí, muze setrit palivo, brzdy, muze kolo vypustit a uzivat si posledni kolo, vzal bych odpovidajici kolo z posledniho stintu a pripocetl k casu vítězi
[/toggle]
Tím časem posledního kola je myšlen čas posledního kola daného pilota, ne vítěze. Podle vítěze by se bral jen celkový čas závodu, aby se dalo rozlišit, zda po penalizaci se daný pilot nedostal o kolo za vítěze. Takže situace, o které píšeš, by právě byla započítána správně.

Petr

 
03.01.2019, 11:47 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
možnosť odvolať sa proti trestu za nedodržanie limitov trate, ak je evidentné, že daným prejazdom jazdec stratil (najčastejšie klasická chyba a vyjdenie mimo trať)
aj v Q aj v pretekoch