Všeobecná diskuze Limity trate - Singapur - boxy


23.10.2020, 19:47 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
Čaute, chcel by som sa spýtať, ako treba vchádzať do boxov? Pravidla hovoria o dodržiavaní bielej čiary iba pri výjazde, tuto je to však dosť špecifické a tým pádom navrhujem, aby bola čiara dodržovaná aj na vjazde. Prikladám aj obrázok.

ČERVENÁ - nesmieme sa dotknúť ani jedným kolesom
ZELENÁ - môžeme sa dotýkať, aspoň jedno koleso však musí zostať na trati

Dodržiavanie výjazdovej čiary beriem ako samozrejmosť, avšak pamätám si, že v minulosti sa to tu riešilo všeliako, tak by som teda prosil aj o upresnenie v tomto prípade. Môj návrh je určite čiaru dodržiavať.




MB10

 
23.10.2020, 20:29 - Martin Slezar - Administrator - 997 Příspěvky
Rozhodnutí o vjezdové čáře do boxů bych nechal na těch zkušenějších a doufám, že budou své hlasování v uvedené anketě na webu brát i s přihlédnutím na jezdce skupiny B.

Co se týká výjezdové čáry..... v minulosti se toleroval přejezd výjezdové čáry za červeno-bílím šrafováním, a to především z toho důvodu, že se Singapur jezdil ve dne a čára byla velmi špatně viditelná. Teď jedeme v noci, tak bych se držel pravidel. Bílá výjezdová čára přímo sousedící s tratí se dodržovat musí, na levé straně uličky jsme čáru nikdy neřešili. Limity tratě jsou pravili dány a navazují na výjezdovou čáru z boxů bílou čarou tratě. Uvnitř boxové uličky jsme ji neřešili nikde.
 
23.10.2020, 22:22 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
Aky trest bude ak sa dotknem cerveneho, napr. vonkajsieho obrubnika pravym prednym kolesom? Bude to brane len ako porusenie limitov trate, alebo casova penalizacia ako ked sa dotknem vyjazdovej ciary?
 
23.10.2020, 23:28 - Martin Slezar - Administrator - 997 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:]
Aky trest bude ak sa dotknem cerveneho, napr. vonkajsieho obrubnika pravym prednym kolesom? Bude to brane len ako porusenie limitov trate, alebo casova penalizacia ako ked sa dotknem vyjazdovej ciary?
[/toggle]
Pokud se bavíme o vjezdové a výjezdové čáře, musí se to brát stejně. Limity tratě jsou něco jiného. S ohledem na nebezpečnost tratě a zároveň velmi /složitý nájezd a výjezd, bych byl nejraději, kdyby se každý snažil i tyto čáry dodržet, ale neúmyslné (drobné) najetí či přejetí bych nepenalizoval. Myslím že úmysl získat nefér nájezdem i výjezdem by byl docela viditelný a kdo chce něco získat úmyslným podváděním.....
 
24.10.2020, 07:39 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:]
Jaroslav Strišovský napsáno:

Aky trest bude ak sa dotknem cerveneho, napr. vonkajsieho obrubnika pravym prednym kolesom? Bude to brane len ako porusenie limitov trate, alebo casova penalizacia ako ked sa dotknem vyjazdovej ciary?

Pokud se bavíme o vjezdové a výjezdové čáře, musí se to brát stejně. Limity tratě jsou něco jiného. S ohledem na nebezpečnost tratě a zároveň velmi /složitý nájezd a výjezd, bych byl nejraději, kdyby se každý snažil i tyto čáry dodržet, ale neúmyslné (drobné) najetí či přejetí bych nepenalizoval. Myslím že úmysl získat nefér nájezdem i výjezdem by byl docela viditelný a kdo chce něco získat úmyslným podváděním.....
[/toggle]

Trestanie limitov v q v skupine A je celkom prisne, milimetrove... A tak je to OK. Tak by to malo byt aj v tomto pripade, ked uz dodrziavat, tak bez tolerancie, ani limity nikto neporusi umyselne a predsa sa trestaju., ja som chcel vediet vysku trestu, takze z tvojho prispevku ududzujem, ze tak ako pri vyjazdovej ciare...
 
24.10.2020, 11:00 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:]
Rozhodnutí o vjezdové čáře do boxů bych nechal na těch zkušenějších a doufám, že budou své hlasování v uvedené anketě na webu brát i s přihlédnutím na jezdce skupiny B.

Co se týká výjezdové čáry..... v minulosti se toleroval přejezd výjezdové čáry za červeno-bílím šrafováním, a to především z toho důvodu, že se Singapur jezdil ve dne a čára byla velmi špatně viditelná. Teď jedeme v noci, tak bych se držel pravidel. Bílá výjezdová čára přímo sousedící s tratí se dodržovat musí, na levé straně uličky jsme čáru nikdy neřešili. Limity tratě jsou pravili dány a navazují na výjezdovou čáru z boxů bílou čarou tratě. Uvnitř boxové uličky jsme ji neřešili nikde.
[/toggle]

Myslím, že v Baku sa riešila aj tá ľavá (vnútorná) strana na výjazde, nesmeli sme byť všetkými štyrmi kolesami mimo. Ale to bolo ešte asi v 2019.

MB10

 
24.10.2020, 11:07 - Martin Slezar - Administrator - 997 Příspěvky
Ano, máš pravdu Maťo, ale byla to jiná verze tratě a na levé straně nebyly žádné zábrany ani mantinely a dalo se to cutovat několik metrů. Někteří to férově objížděli a někteří toho zneužívali. Tady to není. Do předzávodního infa dám průjezdy tak, jak se budou muset dodržovat. Bude to pro všechny stejné a maršálové budou vědět (v případě protestu) kdy průjezd penalizovat a kdy ne.


Výjezd - jezdec nesmí najet na bílou čáru přímo sousedící s tratí.

Výjezd - jezdec nesmí najet na bílou čáru přímo sousedící s tratí.

Vjezd - jezdec nesmí najet na bílou čáru přímo sousedící s tratí.

Vjezd - jezdec nesmí najet na bílou čáru přímo sousedící s tratí.
 
24.10.2020, 12:02 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
Pockat, na vyjazde nemozem pretat tu ciaru nalavo? To by som povolil, to neni nebezpecne.. Na vyjazde je predsa vzdy dolezita ta ciara co je pri zavodnej trati..
 
25.10.2020, 12:55 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
Uz vidim ze ten vnutrajsok je zeleny tak ok,,,
 
03.11.2020, 18:09 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
urcite to chcem otvorit aj zajtra na porade veducich, ale pisem aj sem..
vysvetli mi niekto aky mala zmysel tato diskusia o vjazde do pitlane? Vlakno, hlasovanie, nakoniec v predzavodnom info screeny kadial sa ist moze.. argumenty jasne, ze prejst cez obrubnik je nebezpecne a moze sposobit koliziu, tak treba to dat jasne vediet, kadial ano a kadiel nie... (mimochodom ja som za to nebol, ja som bol za to, nech to je ako v rakusku, davat pozor na vyjazd a pri vjazde zvolit lubovolnu stopu ak niekoho neohrozim, tak som ok..., )
Vysledok? Pavel to pretal cez obrubnik, presne tak, ako sa to nema a trest? pocitane ako cut, pretoze nikoho neohrozil (ved to by platilo v rakusku, tu uz bolo jasne dane kadial ano a kadial nie), nakoniec ani nezamieril do boxov, takze asi ani do tych boxov ist nechcel a len tak si zvolil uplne iny stopu, ako 20x predtym... ved jasne ze nezamieril, lebo to by uz porusil toto pravidlo po druhykrat... ved by musel zase pretat obrubnik naspat
Podla mna, toto malo byt posudene jasnym trestom + 5 sekund ako je v pravdilach, nepisem to len preto, ze by som Pavla predbehol, ale nieco sa diskutuje, urcia sa pravidla a potom trest pri poruseny fakticky ziadny...
trocha ine ale podobne s borotakom, diskusia pred monzou ohladom kratenia trate, nastolili sa pravidla, borotak porusil.. vysledok? tvrdy trest pre neho.. pritom tiez nikoho neohrozil...
tak ja teraz neviem, naco bola vlastne tato diskusia k vjazde do pitlane v singapure?
 
03.11.2020, 18:34 - Martin Slezar - Administrator - 997 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:]
urcite to chcem otvorit aj zajtra na porade veducich, ale pisem aj sem..
vysvetli mi niekto aky mala zmysel tato diskusia o vjazde do pitlane? Vlakno, hlasovanie, nakoniec v predzavodnom info screeny kadial sa ist moze.. argumenty jasne, ze prejst cez obrubnik je nebezpecne a moze sposobit koliziu, tak treba to dat jasne vediet, kadial ano a kadiel nie... (mimochodom ja som za to nebol, ja som bol za to, nech to je ako v rakusku, davat pozor na vyjazd a pri vjazde zvolit lubovolnu stopu ak niekoho neohrozim, tak som ok..., )
Vysledok? Pavel to pretal cez obrubnik, presne tak, ako sa to nema a trest? pocitane ako cut, pretoze nikoho neohrozil (ved to by platilo v rakusku, tu uz bolo jasne dane kadial ano a kadial nie), nakoniec ani nezamieril do boxov, takze asi ani do tych boxov ist nechcel a len tak si zvolil uplne iny stopu, ako 20x predtym... ved jasne ze nezamieril, lebo to by uz porusil toto pravidlo po druhykrat... ved by musel zase pretat obrubnik naspat
Podla mna, toto malo byt posudene jasnym trestom + 5 sekund ako je v pravdilach, nepisem to len preto, ze by som Pavla predbehol, ale nieco sa diskutuje, urcia sa pravidla a potom trest pri poruseny fakticky ziadny...
trocha ine ale podobne s borotakom, diskusia pred monzou ohladom kratenia trate, nastolili sa pravidla, borotak porusil.. vysledok? tvrdy trest pre neho.. pritom tiez nikoho neohrozil...
tak ja teraz neviem, naco bola vlastne tato diskusia k vjazde do pitlane v singapure?
[/toggle]
Vysvětlím z několika pohledů:
1. Srovnání s přestupkama Borotovského není na místě. Posuzování jeho přestupků a celkového trestu je především na základě dohody, kterou jsme spolu uzavřeli při jeho návratu na ligu. Její obsah nebyl zveřejněn, ale i on ví proč.
2. Tak jak situaci popisuješ ty, dá se usoudit o porušení pravidel na vjezdové čáře (penalizace +5s.), ale s ohledem na skutečnost, že do boxů nevjel, nelze to brát jako porušení vjezdové čáry. Viditelný rozdíl je srovnatelný s Tomášem Vejrychem, který na čáru také najel, ale na rozdíl od Pavla Marečka do boxů zajel.
3. Pokud bereme text pravidel a nechceme pokaždé když si myslíme že to není správné měnit nebo doplňovat pravidla, musím konstatovat....
Mareček porušil limity tratě v místě kde je sice nájezd do boxů, ale tam nezajel, tedy jen limity tratě. Také si nemyslím, že by to bylo nějak nespravedlivé řešení, protože i kdyby to byl pokus o nájezd do boxů, tak tím manévrem ztratil drahocenné sekundy a poté musel na pneumatikách které potřeboval vyměnit objet další kolo, čímž ztratil další čas. Řekl bych, že součtem se o těch 5s. stejně připravil.


 
03.11.2020, 19:19 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Bolo to tak ako píše Martin, Pavel chcel ísť do boxov, ale keďže tam nevošiel správne, tak odjazdil ešte jedno kolo. Potenciálne to mohlo byť nebezpečné, to je pravda, ale do boxov nezašiel, čiže ani to pravidlo neporušil.
 
03.11.2020, 19:36 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
Ano, taka situacia sa stala prvykrat, tak sa da ohybat ako sa hodi. Ok, teraz je to uz takto nastavene, snad sa to s dalsou podobnou situaciou (ktora sa stane niekomu inemu) nezmeni. Sice nesuhlasim, ale akceptujem vysvetlenie.
 
03.11.2020, 20:15 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
ale keď nad tým rozmýšľam, tak je to asi fakt blbosť.