Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Belgie - 28.8. 2016


29.08.2016, 10:05 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Tiskovka Ferrari:

Michal Březina: 1.místo

Před kvalifikací to vypadalo, že mými největšími soupeři budou Petr a Lukáš, což se také potvrdilo. Ale oběma se nepodařilo zajet optimální časy, což mi trochu pomohlo k pole position.

Do závodu jsem si věřil trochu více než do kvalifikace, protože mi docela sedí jízda s těžším vozem. Start se mi moc nepovedl, ale hromadná havárie mi dala druhou šanci.

Při restartu jsem odstartoval mnohem lépe, ale i tak byl Petr dost blízko. Podařilo se mi ale již v úvodu malinko od něj odtrhnout a když udělal ve druhém kole chybu, tak jsem začal sledovat, jak si stojí ostatní. Podle odstupů to vypadalo, že se to po startu docela slušně pomlelo mezi sebou a že i Lukáš nevyšel bez úhony. K mému překvapení to byl Jarda, kdo se držel nejblíže a trochu mě začal děsit, když mě začal i malinko stahovat. Předpokládal jsem, že jede na měkké směsi a že začne po pár kolech odpadat. Jenže když se držel na dohled i v sedmém kole, tak mi bylo jasné, že jede první stint na střední gumě a že je zase v závodě sakra rychlý. Jenže v osmém kole udělal chybu a ztratil asi sedm sekund, čehož využil můj stájový kolega a tak bylo na čele krásně červeno, což platilo až do prvních zastávek.

V průběhu závodu jsem pochopil, že Jarda zvolil agresivní strategii tří zastávek a že si na něj musím dávat pořád velký pozor, protože to byl reálně jediný soupeř ve hře o vítězství. Hlavně před mou druhou zastávkou mě docela rychle stahoval, takže než jsem si odjel druhý stint na střední sadě, tak stačil Jarda stáhnout ztrátu jedné zastávky.
V posledním stintu jsem ale věděl, že budeme mít oba stejně staré měkké gumy, takže si musím ohlídat Jardovo tempo, abych nepřišel i o zbylý čtyř-sekundový náskok. Ale nevím jestli to bylo tím teplem, které ve Spa panovalo, ale moc mi to na měkké sadě nejelo. Nějak jsem jel druhý stint moc na jistotu a pak se nemohl dostat do tempa. Na poslední stint jsem měl paliva akorát na boost dvě s tím, že malinko musím ještě někde pošetřit, abych neskončil těsně před cílem. Takže jsem si říkal, že jestli má Jarda v nádrži něco navíc, tak to budu mít těžký. Naštěstí byl na tom podobně, takže jsem si ohlídal bezpečný odstup až do cíle.

S výsledkem jsem velmi spokojen, ještě abych nebyl amused, ale tak trochu jsem v průběhu závodu ztratil tempo, takže rychlost nebyla optimální a nakonec nebýt chyby Jardy v sedmém kole, tak bych musel hodně přidat, abych ho udržel za sebou. Samozřejmě mě potěšil kolega na bedně, který odjel závod bez větších chyb a ve velmi slušném tempu.

Celkově mě potěšila maximální účast, to tu snad ještě nebylo i výkony některých nováčků. Hodně jezdců i někteří favorité doplatili na havárii v první zatáčce, ale tam je to vždy ošidné, a stačí malé zaváhání jednoho jezdce a následuje nezastavitelná řetězová reakce.
Škoda jen, že chyběl maršál, protože to bylo určitě na výjezd SC. Zde jsem přesvědčen, že když mi pískáme závody skupiny B, tak by to mělo fungovat obousměrně.
Díky za závod a už se těším do Monzy.




Karel Baško: 3 místo

Co se týče tréninku, snažil jsem natrénovat co nejvíc. Spolupráce s Michalem byla suprová a já jsem opravdu potěšen tím, že si mě vzal k sobě do týmu!

Kvalifikace: V kvalifikaci jsem nedal naprosto vše z toho, co jsem v sobě měl a stačilo to pouze na P6.

Závod: V závodním tempu jsem si nezajel ani kolo, tudíž jsem chtěl jen dojet. Tím, že netrénuji na závod, jsem vyhlášený již od dob Virtual GP a toto se přeneslo i do rFactoru. Start se mi docela povedl, ovšem lekl jsem se po tom, co jsem viděl v T1. Takovou kamikazi... to byl děs. Dále se můj závod odvíjel v pohodlném tempu, jednu fázi závodu jsem patřil mezi nejrychlejší, což mě osobně překvapilo. Nevím, kde bych skončil, kdyby Andrej a Lukáš neměli takovou ztrátu. Nakonec jsem dojel na P3, s čímž jsem po kvalifikaci vůbec nepočítal.

Děkuji všem za super souboje a pouštění a gratuluji všem, kteří dojeli. smiling Adios v Monze.

 
29.08.2016, 21:11 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
McLaren

Jáchym:
Já sem si závod teda pěkně užil. Kvalda na h...., vůbec sem se do toho nemoh dostat, 10 místo, sekundu za mym bestlapem. V závodě tradičně linej start, ale po prvni zatáčce sem se díky karambolům dostal na šestý místo. To netrvalo dlouho, vzhledem k tomu, že sem nasadil vysoce agresivní strategii boost1 a hard gumy. Během tří kol sem byl 11. Pak jsem konečně chytil nějakej rytmus a začal se prokousávat zpátky na bodovaný příčky. Hardy sem jel 23 kol, pak sem vzal midy a dokroužil v klidku na 6 místě.

Zdenda:
10x zdůrazněné upozornění o opatrnosti při startu opět nedopadlo na úrodnou půdu a jezdci za zadních pozic se snažili vyhrát závod v T1. To je věc, která znechutí celý závodní večer. Nedobrzdit může každý, ale rozhrnovat jako buldozer je hnus Velebnosti. Mizerná příprava se odrazila již v Q. Při druhém startu bylo nejdůležitější nepoškodit auto. Povedlo se a začalo nahánění s Martinem S. Když už bylo jasné, že na něj mám, lehounké ťuknutí do zadního kola poslalo Martina v „Bus Stop“ do hodin. Chtěl jsem ho pustit zpět, jenže se nějak neměl k pokračování, proto nebyl důvod čekat. Nudné kroužení a šetření paliva způsobilo, že mě dojeli ti, co opravovali křídla. Opět se za mnou objevil Lukáš, který mě nabral zezadu a poničil difuzor. Tím pro mě závod skončil. Nejen že auto nejelo na rovince, ale hlavně ustřeloval zadek v zatáčkách. Závod jsem dojel jen proto, že jsem se na něj těšil. Chtělo to více potrénovat.

Přikládám graf použití jednotlivých směsí gum, v první desítce bylo použito 8 rozdílných strategií, ty gumy se ti Michale povedly. Jinak samozřejmě odvedli všichni skvělou práci, ať na přípravě aut, tratí a i celkově ligy.

http://jyxo.info/uploads/tn/D2/d2d501eb18e1705bb76740f91285b0fea86fb711.png

Ex Big Mac Boss

 
29.08.2016, 22:45 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Jachym Svejnoha napsáno:]
McLaren

Jáchym:
Já sem si závod teda pěkně užil. Kvalda na h...., vůbec sem se do toho nemoh dostat, 10 místo, sekundu za mym bestlapem. V závodě tradičně linej start, ale po prvni zatáčce sem se díky karambolům dostal na šestý místo. To netrvalo dlouho, vzhledem k tomu, že sem nasadil vysoce agresivní strategii boost1 a hard gumy. Během tří kol sem byl 11. Pak jsem konečně chytil nějakej rytmus a začal se prokousávat zpátky na bodovaný příčky. Hardy sem jel 23 kol, pak sem vzal midy a dokroužil v klidku na 6 místě.

Zdenda:
10x zdůrazněné upozornění o opatrnosti při startu opět nedopadlo na úrodnou půdu a jezdci za zadních pozic se snažili vyhrát závod v T1. To je věc, která znechutí celý závodní večer. Nedobrzdit může každý, ale rozhrnovat jako buldozer je hnus Velebnosti. Mizerná příprava se odrazila již v Q. Při druhém startu bylo nejdůležitější nepoškodit auto. Povedlo se a začalo nahánění s Martinem S. Když už bylo jasné, že na něj mám, lehounké ťuknutí do zadního kola poslalo Martina v „Bus Stop“ do hodin. Chtěl jsem ho pustit zpět, jenže se nějak neměl k pokračování, proto nebyl důvod čekat. Nudné kroužení a šetření paliva způsobilo, že mě dojeli ti, co opravovali křídla. Opět se za mnou objevil Lukáš, který mě nabral zezadu a poničil difuzor. Tím pro mě závod skončil. Nejen že auto nejelo na rovince, ale hlavně ustřeloval zadek v zatáčkách. Závod jsem dojel jen proto, že jsem se na něj těšil. Chtělo to více potrénovat.

Přikládám graf použití jednotlivých směsí gum, v první desítce bylo použito 8 rozdílných strategií, ty gumy se ti Michale povedly. Jinak samozřejmě odvedli všichni skvělou práci, ať na přípravě aut, tratí a i celkově ligy.

http://jyxo.info/uploads/tn/D2/d2d501eb18e1705bb76740f91285b0fea86fb711.png
[/toggle]

Super informace ty gumy a díky za kompliment, jsem rád, že mé výpočty byly ve Spa asi správné, že by to mohlo být vyrovnané na různých strategiích ale uvidíme jinde, jak to sedne. Obávám se, že tvrdé gumy na těch městských okruzích ke slovu nepřijdou, ale třeba se mýlím.
 
29.08.2016, 23:00 - Jaroslav Lištvan - Pilot GP2 - 73 Příspěvky
Manor

Pilot č.2 Jan Nováček měl problém s padáním hry a proto se nezúčastnil prvního závodu. V tom zmatku se ani na foru neomluvil, takže příště bude mít posun na startu. Snad veškeré patálie vyřeší a konečně ukáže co v něm je.
Náhradník Martin Adamec výsledkově na 11 místě, myslím, že to není špatný výsledek. Podrobnější hodnocení závodu od něj nemám. Každopádně mu chci velice poděkovat za krásnou reprezentaci naši stáje.

Pilot č.1 Jarda Lištvan měl problémy časové, protože se některé věci v běžném životě vyvíjely jinak než předpokládal, proto ještě v poledne raději informoval vedení ligy, aby zvolili náhradníka. Osobně jsem chtěl Michala Horváta, hlavně z důvodu, že je to kvalitní pilot pro A skupinu a myslím, že ukázal přesně to, co v něm je a přinesl nám do týmu body. Rovněž mu chci velice poděkovat za krásnou reprezentaci týmu Manor a ještě přibyly bodíky.

Další závod v Monze - snad se vzpamatuje náš B-tým a začne zde na lize spolupracovat, jinak budou propuštění, nemám od nich žádné informace. Hlavně prosím začněte pánové trénovat, aby jste zjistili, že Vám aspoň funguje hra. Další víken v A týmu je pravděpodobně volná sedačka, protože se vracím z dovolené a nevím jak na tom budu, abych jel závod, ale budu včas informovat, aby případně někdo zaskočil.
 
30.08.2016, 12:53 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Tisková zpráva Haas F1 Team


Petr Palásek:

Bohužel termín v půlce srpna jako začátek sezony mi vzal naděje na dobrý vstup do sezony. Nemožnost treninku před prvním zavodem způsobila, že ambice byly nulové. Příprava byla jen v průběhu dvou treninků a to se ještě po prvním z nich změnily pneu a vlastně mi tenhle trenink anulovaly, protože jsem ho věnoval právě jízdě na midech. Až v sobotu před závodem jsem se dostal k druhému treninku a během něho jsem musel úplně překopat set, ale aspoň jsem se dostal na čas 1:43,1. Schválně jsem řešil už jen softy a hotlap, protože po přečtení Michalových novinek mi bylo naprosto jasné, že má Ferrari na svém kontě nejen 1000+ kol ale hlavně dokonalou znalost pneumatik. Bylo jasné, že nemám v závodě šanci na lepší výsledek.

Kvalifikace byla strašná a to že jsem se nedostal pod 44s mě hrozně naštvalo. I průměrné kolo by stačilo k PP.

Start se mi povedl (oba), ale pak jsem vůbec netušil jak jet. Jakej boost kdy jet na přezutí , jakou taktiku... Stupidní chyba v druhym kole a poškození zavěšení moc na výkonu nepřidali. Po zastávce jsem skočil Karla a musel se propracovávat přes jezdce na hardech což se mi stalo osudným. Bohužel při pokusu o předjetí K. Petrovského jsem pozdě vyjel z pytle a vrazil do zadního kola Mercedesu. Byla to dost velká rána, křídlo pryč a masivní poškození. Navíc jsem určitě pocuchal i Mercedes za co se omlouvám. Při cestě do pitu jsem musel změnit taktiku na hardy a pokusit se dojet do cíle. Auto na šrot, hardy a maximalka okolo 310km mě asi 5 kol nutili k zamyšlení zda mám svůj Haas zastřelit hned nebo ho nutit dokulhat do cíle. No dojel jsem pro neuvěřitelných 6 bodů...

Hroznej výkon a ostuda pro naši stáj takovej výkon. Kluci v B odvedli dobrý výkon a zajistili 18bodů a ve skupině A je doplníme jen 6b což je příšerný a za svůj výkon se omlouvám.

Martin Slezar:

Nedostatek tréninku se zásadně podepsal na celkovém dojmu z prvního závodu sezony.

Ještě těsně před kvalifikací jsem dostal radu jak upravit nastavení volantu, které mě trápí už od minulé sezony. Změnou nastavení jsem sice začal šetřit gumy, což v mém případě je alfou a omegou závodu, ale taková změna se odrazila i na výsledku. Podařilo se mě zajet jedno rychlé kolo na jistotu a tím pro mě kvalifikace skončila. Velmi podprůměrný výsledek byla daň za změnu nastavení.

Na začátku závodu jsem se soustředil převážně na bezpečný start a úvod závodu. Podařilo se mě vyhnout kontaktům jak v prvním, tak v druhém startu a pozici jsem stabilizoval na cca jedenáctém místě. Po kontaktu s jiným vozem, který mě otočil v posledním esíčku tratě, jsem se ocitl na chvostu startovního pole a závod se pro mě změnil v boj o přežití. S mírně poškozeným vozem jsem se snažil pouze zvyknout si na nové nastavení volantu. Po nepochopitelné chybě, nejprve mojí a pak jednoho z pilotů, který se pustil bez křídla do udržení pozice došlo k tomu, že jeho monopost se při nájezdu do kopce takřka zastavil a kontakt s ním byl jasný. Po tomto kontaktu bylo auto již tak poškozené, že maximální rychlost na boost 3 nebyla vyšší jak 304 km/h. Asi dvě kola před koncem závodu jsem raději auto odstavil do boxů, protože mě předjíždělo hodně aut o kolo a vyhýbání bylo s poškozeným autem nebezpečné.

Celkově bych zhodnotil svůj výkon jako špatný, bez ohledu na změny techniky těsně před závodem. Nebýt mého nedobrovolného otočení na začátku závodu, vyvíjel by se závod nejen pro mě, ale i pro tým, asi jinak. Snad budu mít příště větší štěstí.



 
31.08.2016, 16:57 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Tlačovka Williamsu:

Strišovský:
Skončil som druhý. Gratulujem Michalovi k výhre a Karlovi s Aďom ku konkurencieschopnosti.

Marečák:
Príprava na preteky bola náročná, ale nakoniec sme zistili, že reálne budeme bojovať niekde v okoli TOP 5, čo zase nie je až také zlé.
V kvalde som zajazdil v podstate očakávané kolo, ktoré stačilo na 5. miesto, čo bolo fajn, i keď šanca na lepšie umiestnenie tam bola.
Preteky sa pre mňa nezačali ideálne, po kolízii som sa prepadol úplne na koniec. Po prvej zákrute som myslel, že moje preteky sú zmarené, a tak som sa pri predbiehaní snažil isť najmä bezpečne dopredu, bez zbytočných trestov, ktoré by sa preniesli do budúcej veľkej ceny. Navyše, na B1 a hardoch sa predbiehalo dosť ťažko, ale nakoniec to všetko prebehlo bez väčších problémov. Po prvej zastávke sa začali moje preteky, jazdil som na na hrane, doslova by som povedal, že som sa dostal do pretekového tranzu, až som sa dostal za Lukáša Droppana. Šesť kôl pred cieľom sme obaja zašli do boxov, takže som vedel, že s ním budem bojovať priamo na trati. Očakával som však, že má do posledných kôl pošetrené palivo, a že mi po prepnutí do B3 utečie. To sa však nestalo, Lukáš musel naďalej šetriť a mne sa podarilo dostať relatívne rýchlo pred neho. Lukáš to však nevzdával a celkom sa ma držal. Pár krát sme sa ešte dostali k tesnému súboju, ale svoju pozíciu sa mi podarilo udržať.
Do cieľa som teda prišiel na peknom 4. mieste. Keby mi niekto pred pretekmi povedal, že skončím štvrtý, bral by som to, takže aj napriek kolízii z prvého kola som spokojný. Ťažko povedať, kde by som sa dostal ak by závod prebehol úplne hladko, ale na druhej strane môžem povedať, že som si fakt super zapretekal, a predsa hlavne od toho tu všetci sme. Ďakujem ešte raz za preteky a teším sa do Monzy. Gratulácia samozrejme aj na pódium, po prvých pretekoch máme zarobené na pekný súboj s Ferrari počas celej sezóny.
 
10.09.2016, 00:33 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Force India

Kolář:
Po minimálním tréninku a navíc s jiným volantem jsem neměl dobrý cit pro auto. Velmi jsem se trápil v brzdění do poslední šikany, kde jsem ztrácel asi sekundu. Konečné 12 místo je v této konkurenci maximum, co šlo dosáhnout a to hlavně kvůli odpadnutí několika rychlejších jezdců.

Král:
Do tohoto závodu jsem neměl žádná očekávání a 15. místo je zklamáním.

Petr