Archiv (Nezařazeno)Problém vykopávání ze serveru


13.02.2012, 15:41 - - Pilot RC modelů - 8 Příspěvky
Chci pomoci s řešením problému s vykopáváním některých lidí po připojení většího počtu lidí na server. Nevím jestli to pomůže, ale nebylo by špatné, kdyby sem lidi psali co maji za sestavu a na čem vlastně jedou, protože to někomu šlo a někomu padalo.

Hardware:
DualCore AMD Athlon 64 x2, 2600 MHz (13x200) 5000+
Gigabyte GA-MA770-DS3
2x1 GB DDR2 667 SDRAM Kingston HyperX
ATI Radeon HD 3800 series 512 MB
připojení: bezdrát 2 Mb/s



Software:
Windows 7 Professional Media Center Edition 32-bit (instalace před 2 roky)
Service Pack 1
DirectX 10.0
rFactor verze Lite, čistá instalace s věcma potřebnýma na závody CF1L 2012


Při nezdařeném pokusu o závod mi hra nespadla ani jednou i když tam bylo spousta lidí

 
13.02.2012, 16:10 - - Pilot GP2 - 42 Příspěvky
Nevím, zda to bude k něčemu vhodné, ale taky napíšu sestavu,vše bylo v pohodě až při poslední změně, kterou provedl Michal na server, ale to byl hromadný pád, jinak se mně to nesekalo, jen min. při přepínání v oknech na jezdce, při nástupu na druhý server to včera bylo vše naprosto ok.

Paměti OCZ Gold Series 8GB (2x4GB) DDR3 1333
Procesor Intel Core i7-860
Deska Asus P7P55D PRO - Intel P55
Grafika Asus ENGTX275/2DI/896MD3/A, PCI-E
Disk WD Caviar Black WD5001AALS - 500GB
Case Thermaltake VG8000BNS Wing RS101

Hra: originální dvd

Internet: 02 připojení 12 mb/s

Doposud bylo vše ok.


 
13.02.2012, 16:38 - - - 18 Příspěvky
I když jsem jezdec A (a proto nemůžu soudit včerejší situaci) mě to vyhodilo pouze jednou (v době, kdy jsem začínal testovat Silver). Od té doby klid a žádný pád. AMD Athlon(tm) XP 2600+ (2,09Ghz - jednojádro)
2Gb RAM
grafika: Ati Radeon HD pro AGP slot (paměť 512 DDR3)
 
13.02.2012, 16:41 - - Pilot RC modelů - 1 Příspěvky
Mi Rfactor nikdy predtim nespadnul , az na vcerejsi zavod a to tehdy, kdyz se pripojovalo na servr cca vice jak 15 lidi.
Pote to padalo casto s hlaskou program rFactor prestal pracovat.

---- HW----

Zdroj : Cooler Master GX 750W
Pameti : Kingston HyperX XMP (kit 4x 2GB) 2000MHz
Procesor : Intel Core i7-875K
Deska : EVGA P55 FTW
Grafika : GAINWARD GTX580 1.53GB DDR5
Disk : OCZ Vertex 2 Series 120GB

-----SW----

Win7 (64bit)
Directx 11
Rfactor cista instalace + Oficialni mod pro sezonu F1 2012 (z tehle stranky)

net : 10mb/s wifi
 
13.02.2012, 20:05 - Martin Adamec - Technický vedoucí - 175 Příspěvky
rFactor mi padal když jsem zmačknul ESC pro návrat do garáže a bylo připojeno cca 12-16lidí
HW
AMD Phenom(tm) II X4 955
Procesor: 3,2 GHz
Paměti: 4GB
System: WIN 7 64
Grafika: ATI Radeon HD 4850 512 MB
 
15.02.2012, 09:06 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Včera jsem se konečně dostal k otestování. Podle mých výsledků je problém v samotném módu. Hra zabere paměť a při určitém počtu klientů se rFactor zhroutí. Týká se to tedy klienta, server je v pohodě. Zkoušel jsem to na letošním Silverstone a Melbourne 2010 s prakticky stejnými výsledky.

K otestování stačí spustit single a naklikat tam AÍky. Při plných detailech a počtu 20 - 25 se hra stane nestabilní, blbnou textury, ztrácejí se auta a po chvíli se zhroutí. Při nízkých detailech je počet vyšší. Vytížení procesoru je do 10%.
Celkem nepříjemné překvapení je, že mód z minulého roku se chová prakticky stejně, ale je o něco méně náročný a snese asi o 5 lidí více. Takže ke zhroucení dojde mezi 25-30 piloty, což běžně nenastává, takže jsme minulou sezónu problém nezaznamenali.

Moje sestava: Core2Quad 9400, 2,4 GHz, 4 GB RAM, ATI 4870 1 GB DDR5, Windows XP
rFactor - jedna hra se všemi módy + plugin rFDynHUD

A teď čísla, kde je vidět, jak u mě vypadá porovnání letošního a loňského módu:
1. Plné detaily
Kód:
1.
2.
3.
4.
5.
Počet AI     2011      2012
10          793MB     942MB
20         1136MB    1364MB
22          -----    1439MB(pád)
30         1459MB(pád)

2. Nízké detaily
Kód:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Počet AI     2011      2012
10          645MB     753MB
20          888MB    1098MB
25         1010MB    1241MB
30         1130MB    1350MB(pád)
40         1360MB    -----
45         1470MB(pád)


Petr

 
15.02.2012, 10:43 - Martin Adamec - Technický vedoucí - 175 Příspěvky
Petře podle tvých tabulek by to mělo v plných detailech vydržet cca 20 lidí, ale nam to padalo někdy už od 13lidí. Možná je to nepřesností v singlu nevím
 
15.02.2012, 11:24 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Kolář napsáno:]
Včera jsem se konečně dostal k otestování. Podle mých výsledků je problém v samotném módu. Hra zabere paměť a při určitém počtu klientů se rFactor zhroutí. Týká se to tedy klienta, server je v pohodě. Zkoušel jsem to na letošním Silverstone a Melbourne 2010 s prakticky stejnými výsledky.

K otestování stačí spustit single a naklikat tam AÍky. Při plných detailech a počtu 20 - 25 se hra stane nestabilní, blbnou textury, ztrácejí se auta a po chvíli se zhroutí. Při nízkých detailech je počet vyšší. Vytížení procesoru je do 10%.
Celkem nepříjemné překvapení je, že mód z minulého roku se chová prakticky stejně, ale je o něco méně náročný a snese asi o 5 lidí více. Takže ke zhroucení dojde mezi 25-30 piloty, což běžně nenastává, takže jsme minulou sezónu problém nezaznamenali.

Moje sestava: Core2Quad 9400, 2,4 GHz, 4 GB RAM, ATI 4870 1 GB DDR5, Windows XP
rFactor - jedna hra se všemi módy + plugin rFDynHUD

A teď čísla, kde je vidět, jak u mě vypadá porovnání letošního a loňského módu:
1. Plné detaily
Kód:
1.
2.
3.
4.
5.
Počet AI     2011      2012
10          793MB     942MB
20         1136MB    1364MB
22          -----    1439MB(pád)
30         1459MB(pád)

2. Nízké detaily
Kód:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Počet AI     2011      2012
10          645MB     753MB
20          888MB    1098MB
25         1010MB    1241MB
30         1130MB    1350MB(pád)
40         1360MB    -----
45         1470MB(pád)
[/toggle]

Díky za zpracování asi jdeš správným směrem. Ale to nevysvětluje proč to někomu nespadne nikdy a padá to i těm co mají nabušené kompy s 8 GB paměti, ale zase ne všem. Nemůže být problém třeba jen u lidí co mají 64 bity ? Co když to spadne až když přeteče pamět v grafice u těch co mají nějaký starší ovladače grafiky ?
Např. mě to v pondělí nespadlo vůbec a to jsem byl co chvíli ve Widlích, na serveru, měl jsem zaplé ICQ, IE, Outlook, grafiku ve hře nastavenou na max. Přitom nemám žádné dělo. C2D 1,8 Gh, 3GB DDR2, Grafika 512MB RAM a na serveru se pohybovalo chvílema i kolem 18 jezdců. Přesně se to nedalo určit, protože pořád někdo vypadával, ale pořád to byly ti samí jezdci :-) Prostě byli tam stálý držáci nebo stálý padáci :-)

Otázek je pořád hodně.

Ještě přidám svůj komentář z novinek:
Škoda, že tu pišou jen ti co problém nemají, takhle se důvodu problému asi nedopátráme.
Z Jirky Bečičky vypadlo, že použivá DX7. Nejsem grafik, ale co když použili tvůrci rft2011 nějaké features které není se staršími verzemi DX kompatibilní.
Chci se tedy zeptat, jaký DX použivají ti, kterým to při pondělním testu padalo ?

Taky bych doporučil odzkoušet jiný vůz. Třeba mého medvěda Schumáčka :-) Nemůžu vyloučit, že u určitého auta mohli tvůrci módu udělat nějakou botu.

Poslední co mne napadá je zapnout či vypnout Shadow blur v nastavení grafiky ve hře. Jak jsem psal, nejsem grafik a ani nevím k čemu to je dobré ale možná je tam spojitost s Shadow složkou, kterou jsem v rfm přenastavil na naší složku. Já jsem to musel takhle pozmněnit, protože sdílený prostředek pro dva ruzné módy je velmi nebezpečný. Např. si nainstalujete rft2011 i CF1L2012. Pak jeden mód odinstalujete a pokud mají sdílený soubory, tak přestanou fungovat oba módy. Z toho důvodu jsou všechny zvuky, grafiky atd. sepáratně v našich složkách.
Je ale klidně možné, že mají někde nastavenou cestu k souboru na tvrdo a pak dojde k chybě !!! Ale protože to někdo nemá zaplé tak to někomu spadne a druhému zase ne.

Třeba je ale problém úplně jinde ? Může to být třeba v zastaralých ovladačích. Těch možností je plno.

Proto potřebujeme odezvu hlavně od lidí kterým to padá. Jak mají co nastaveno a co jim to hlásí. Domnívám se, že i při pádu exe soubory se dají protokolovat události, které to způsobily. Třeba tam objevíme nějakou informaci, která nám přiblíží odkud vítr vane.

 
15.02.2012, 12:53 - - Pilot RC modelů - 12 Příspěvky
Myslim, ze Petr vystihl problem naprosto presne a to proc to padalo od chvile kdy, uz tam bylo 13 lidi, muze byt klidne to, ze tim, ze to neni single, ale online se nestabilita este zvysi.

Dalsi vec je to, ze pokud je narocnejsi na pamet, klidne muze byt narocnejsi pripojeni, dnes to zmerim a postnu vysledky .. a pokud se to bude chovat stejne tzn. s vetsim mnozstvim pilotu na trati roste upload ( s downloadem nikdo problem mit nemuze ..) tak ti vcetne me s pomalejsim uploadem , to taky spadne ...

A k otazce, proc to pada i tem co maji nabusene kompy to je jednoduche, staci se podivat na Petrovu tabulku a je jasne, ze neco pres 2 gb, za predpokladu, ze nejsou spusteny zadne dalsi aplikace , staci, jelikoz vic si ta hra nevezme, pak se zhrouti.
 
15.02.2012, 13:15 - - - 18 Příspěvky
Ještě chci podotknout, že momentálně mám nastavenou hru na maximální detaily (i DX). Klasicky jezdím na nejnižší DX. Ale jednou mě to koplo i s nynějším nastavením. Takže nevím, zda je problém právě u DX.
 
15.02.2012, 13:25 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
[toggle=Martin Adamecc napsáno:]
Petře podle tvých tabulek by to mělo v plných detailech vydržet cca 20 lidí, ale nam to padalo někdy už od 13lidí. Možná je to nepřesností v singlu nevím
[/toggle]
Ty moje hodnoty jsou jen z krátkého testování. Je možné, že už i při 15 lidech by to po delší době taky padlo, ale to nemůžu tvrdit.
Zkoušel jsem DX7 i DX9 a padlo to v obou případech.
Stejně tak bylo jedno, jestli jsem to zkoušel single nebo při připojení na multiplayer. Jakmile si hra, tj. proces rFactor, vzal kolem 1,4 GB RAM, tak to šlo do kytek.

Možná je to obecný problém rFactoru, že víc paměti prostě nedokáže využít.
Asi by stálo za zkoušku vzít třeba nějaký mód, který je standardně v rFactoru a zkusit, jestli bude při větším počtu pilotů taky padat.

Petr

 
15.02.2012, 15:45 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Kolář napsáno:]
Martin Adamecc napsáno:

Petře podle tvých tabulek by to mělo v plných detailech vydržet cca 20 lidí, ale nam to padalo někdy už od 13lidí. Možná je to nepřesností v singlu nevím

Ty moje hodnoty jsou jen z krátkého testování. Je možné, že už i při 15 lidech by to po delší době taky padlo, ale to nemůžu tvrdit.
Zkoušel jsem DX7 i DX9 a padlo to v obou případech.
Stejně tak bylo jedno, jestli jsem to zkoušel single nebo při připojení na multiplayer. Jakmile si hra, tj. proces rFactor, vzal kolem 1,4 GB RAM, tak to šlo do kytek.

Možná je to obecný problém rFactoru, že víc paměti prostě nedokáže využít.
Asi by stálo za zkoušku vzít třeba nějaký mód, který je standardně v rFactoru a zkusit, jestli bude při větším počtu pilotů taky padat.
[/toggle]


Petře, já jezdil i ve 40 lidech v jiných módech a nikdy jsem neměl žádný problém a to jsem měl kdysi 2 MBbit a upload 256 KBbit, což oproti dnešku je asi třicetina původní rychlosti. Je pravda, že to bylo na meganech, kde je jedno auto polepeno asi 10 nebo 20 texturama. Takže náročnost úplně jinde. Můžeme tedy testnout nějaký jiný mód jak si psal, ať si uděláme obraz o náročnosti módu rft2011.

Já si zase všimnul, že rfactor si vzal 500MB, když jsem byl na serveru sám. S každým dalším přihlášeným si to bralo 50 MB navíc. Teď si říkám a proč tolik, když textury mají většinou do 30 MB na jezdce ? Zřejmě se v paměti nějak dekomprimují. Nicméně i v pondělí mi vyskočila spotřebovávaná paměť na 1,5 GB ale Windowsům ani rFactoru to vůbec nevadilo. Později jsem zkusil použít gamebooster a rázem spotřebovaná paměť pro rFactor klesla na 1.0 GB. V Gameboostru je zabudovaný čistič ramky, ale že rFactoru najednou nebude chybět 500 MB dat , to jsem nechápal. Mohli bychom zkusit gameboostera nebo defragmátor ram při dnešním testu, třeba by to pomohlo.

Jinak jsem zkoušel ty Low Level textury rft2011 a už to bylo všechno jako by rozmazaný, prostě neostrý a hnusný. To bych jezdit nechtěl, proto to ani nebudeme zkoušet. Na tom bych se styděl jezdit. To už GP3 před 15 lety měla lepší grafiku. (Sakra toto letí). Vypadalo to jako když si video z kompaktního foťáku hodíte na metrový full HD.
 
20.02.2012, 00:18 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky

Protože jsem nezaznamenal včera žádný problém s módem a i ve 24 lidech mi jelo vše bez problému, doporučil bych dvě věci, které jsem také osobně provedl.
První umožňuje dovolit procesům využívat více jak 2 GB paměti což je údajně na 32 bitových Windowsech zakázáno. Sice mi včera při 24 vozech na trati ukazoval systém, že využívá pouze 1.44 GB, ale nevím zda se k tomu nesčítá i to co je v Ramce grafiky.
Zkusil jsem doporučení, které jsem našel na webu a od té doby mi rfactor nevytuhnul. Tenhle postup platí je pro Win7 a Visty obojí samozřejmě 32 bitové.
Zde je postup pro Win7 a Visty:
Napiště do příkazové řádky cmd a odentrujte
Spustí se vám okno.
Zde napiště bcdedit /set IncreaseUserVa 3072 a odentrujte.
Pokud jste vše zadali správně měla by se objevit informace, že Operace byla úspěšně ukončena.


Pro XP se podívjte zde:
http://www.google.cz/url?sa=t&...sg=AFQjCNE8D6nVRpXasR2JCFeMIlcqiaE7cg



V druhé věci si otevřete registry příkazem regedit , opět v přikazové řádce.
Pak najděte
HKEY_CLASSES_ROOT\rfactor\shell\open\command
a přepiště část dle vzoru, samozřejmě zachovejte vaší cestu k rFactoru.
např.
"D:\rFactor\rFactor.exe" +fullproc "+connect %1"

Pozor na uvozovky !!!
Je to vlastně cesta k rFactoru v uvozovkách +fullproc a "+connect %1", opět v uvozovkách.

Tím Vám bude rFactor vždy využívat všechny jádra na procesoru, samozřejmě pokud máte vícejádrový procesor.
Nevím jestli to pomůže všem ale mě to rozhodně pomohlo.

 
02.09.2012, 23:56 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:]

Protože jsem nezaznamenal včera žádný problém s módem a i ve 24 lidech mi jelo vše bez problému, doporučil bych dvě věci, které jsem také osobně provedl.
První umožňuje dovolit procesům využívat více jak 2 GB paměti což je údajně na 32 bitových Windowsech zakázáno. Sice mi včera při 24 vozech na trati ukazoval systém, že využívá pouze 1.44 GB, ale nevím zda se k tomu nesčítá i to co je v Ramce grafiky.
Zkusil jsem doporučení, které jsem našel na webu a od té doby mi rfactor nevytuhnul. Tenhle postup platí je pro Win7 a Visty obojí samozřejmě 32 bitové.
Zde je postup pro Win7 a Visty:
Napiště do příkazové řádky cmd a odentrujte
Spustí se vám okno.
Zde napiště bcdedit /set IncreaseUserVa 3072 a odentrujte.
Pokud jste vše zadali správně měla by se objevit informace, že Operace byla úspěšně ukončena.


Pro XP se podívjte zde:
http://www.google.cz/url?sa=t&...sg=AFQjCNE8D6nVRpXasR2JCFeMIlcqiaE7cg



V druhé věci si otevřete registry příkazem regedit , opět v přikazové řádce.
Pak najděte
HKEY_CLASSES_ROOT\rfactor\shell\open\command
a přepiště část dle vzoru, samozřejmě zachovejte vaší cestu k rFactoru.
např.
"D:\rFactor\rFactor.exe" +fullproc "+connect %1"

Pozor na uvozovky !!!
Je to vlastně cesta k rFactoru v uvozovkách +fullproc a "+connect %1", opět v uvozovkách.

Tím Vám bude rFactor vždy využívat všechny jádra na procesoru, samozřejmě pokud máte vícejádrový procesor.
Nevím jestli to pomůže všem ale mě to rozhodně pomohlo.
[/toggle]

Ještě, pokud hru pouštíte přes zástupce třeba ploše, tak tam musíte dat taky stejný řetězec. Pokud tam je jen např. D:\rfactor\rfactor.exe tak se hra spustí jen na jednom jádru, protože tenhle command "přebije" nastavení v registrech. Pokud pouštíte hru z odkazu na strakách tak se spustí na všech jádrech pokud to tedy máte v registrech naeditovaný, viz. výše.
 
03.09.2012, 15:20 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
Tak ja mam : RAM CRUCIAL 8GB (kit 2x 4GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9
Grafika Gigabyte GV-R787OC-2GD
Procik Intel Core i5-2500K (nataktovanej na 4.2GHzˇ)
Zakladovka MSI Z77A-G45

Jedu na rozliseni 1680x1050, jelikoz me nefunguje AA, tak to resim vynucenym AA na graf karte, coz je jeste narocnejsi nez normalne. Vsechny detaily mam na max viditelnost jsem mel 24 jezdcu (zralo to asi 1.5) a ani jednou me to nepadlo...
 
03.09.2012, 15:24 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
[toggle=Jiří Mička napsáno:]
Tak ja mam : RAM CRUCIAL 8GB (kit 2x 4GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9
Grafika Gigabyte GV-R787OC-2GD
Procik Intel Core i5-2500K (nataktovanej na 4.2GHzˇ)
Zakladovka MSI Z77A-G45

Jedu na rozliseni 1680x1050, jelikoz me nefunguje AA, tak to resim vynucenym AA na graf karte, coz je jeste narocnejsi nez normalne. Vsechny detaily mam na max viditelnost jsem mel 24 jezdcu (zralo to asi 1.5) a ani jednou me to nepadlo...
[/toggle]

Pri minulych problemech jsem mel o tridu horsi pc a take me to nepadalo stacilo si nastavit detaily hry a vse bylo v pohode
 
03.09.2012, 20:19 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Mě se hra strašně sekala na začátku, když byli ve hře všichni. Ke konci, když někteří odpadli, to už jelo v pohodě.
Moje sestava: Core2Quad 9400, 2,4 GHz, 4 GB RAM, ATI 4870 1 GB DDR5, Windows 7 x64
V rFConfigu mám nastaveno rozlišení 1980 x 1200 32bit, DX8, Anti Aliasing - Level 1.
V rFactoru mám plugin rFDynHUD v1.3.
Detaily jsem měl vše na max., jen spec. efekty nízké a stíny vypnuto. 12 viditelných vozů.
Na konci warmu přes startem hra brala asi 1,5 GB.
Příště zkusím snížit detaily.
Nedáme další test třeba zítra nebo ve středu? Je ale nutné, aby dorazilo přes 20 lidí nebo nahodit AI. Nižší počet nemá cenu, protože to nepadá.
Pokud budete dělat změnu módu, tak zvyšte počet oponentů v rfm, ať můžeme na serveru testovat extrémní zatížení. Na serveru nejde nastavení rfm překročit.

Petr

 
04.09.2012, 13:07 - Jaroslav Novák - Pilot F1 - 101 Příspěvky
tak i já napíšu něco sice nevim co to znamená ale snad vám to hodně řekne o mé sestavě.
Windows 7 Ultimate.service pack 1.procesor AMD Athlon tm II x4 630. Procesor 2.80 GHz
nainstalovaná paměť 2.00GB použitelná 1.75 GB
typ systému 64 Bitový operační systém
grafika ATI Radeon HD 4200
monitor 21 palců
konfigurace rozlišení 1280 x768 32 bit
antialiasing level 2 obnovovací 75 Hz
dx 9
widescreen Ui zaškrtnuto
a ruce a nohy bohužel svoje.

 
13.09.2012, 11:32 - - Pilot GP2 - 61 Příspěvky
Celej problém je podle mně s využitím paměti. Já mám šunku notebook. Využitelnou paměť snad 2GB, integrovanou grafárnu Intel. Prostě absolutní nic a můžu jezdit i s 24 AI. Mód jsem dělal tím stylem, že když funguje mně, musí všem. Akorát jezdím na nízké detaily a DX8, prostě dávám přednost plynulosti před krásou.

Co se týče modu - jde ho ještě ořezat graficky a snížit tím velikost MAS souborů a tím i využití paměti. Jen už nebude tak hezký, ale pořád bude hezčí, než většina ostatních. Podle mně by to však moc nevyřešilo, protože to padá lidem na nabušených mašinách a mě na šunce to běhá....
 
13.09.2012, 11:37 - - Pilot GP2 - 61 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:]
Petr Kolář napsáno:

Martin Adamecc napsáno:

Petře podle tvých tabulek by to mělo v plných detailech vydržet cca 20 lidí, ale nam to padalo někdy už od 13lidí. Možná je to nepřesností v singlu nevím

Ty moje hodnoty jsou jen z krátkého testování. Je možné, že už i při 15 lidech by to po delší době taky padlo, ale to nemůžu tvrdit.
Zkoušel jsem DX7 i DX9 a padlo to v obou případech.
Stejně tak bylo jedno, jestli jsem to zkoušel single nebo při připojení na multiplayer. Jakmile si hra, tj. proces rFactor, vzal kolem 1,4 GB RAM, tak to šlo do kytek.

Možná je to obecný problém rFactoru, že víc paměti prostě nedokáže využít.
Asi by stálo za zkoušku vzít třeba nějaký mód, který je standardně v rFactoru a zkusit, jestli bude při větším počtu pilotů taky padat.



Petře, já jezdil i ve 40 lidech v jiných módech a nikdy jsem neměl žádný problém a to jsem měl kdysi 2 MBbit a upload 256 KBbit, což oproti dnešku je asi třicetina původní rychlosti. Je pravda, že to bylo na meganech, kde je jedno auto polepeno asi 10 nebo 20 texturama. Takže náročnost úplně jinde. Můžeme tedy testnout nějaký jiný mód jak si psal, ať si uděláme obraz o náročnosti módu rft2011.

Já si zase všimnul, že rfactor si vzal 500MB, když jsem byl na serveru sám. S každým dalším přihlášeným si to bralo 50 MB navíc. Teď si říkám a proč tolik, když textury mají většinou do 30 MB na jezdce ? Zřejmě se v paměti nějak dekomprimují. Nicméně i v pondělí mi vyskočila spotřebovávaná paměť na 1,5 GB ale Windowsům ani rFactoru to vůbec nevadilo. Později jsem zkusil použít gamebooster a rázem spotřebovaná paměť pro rFactor klesla na 1.0 GB. V Gameboostru je zabudovaný čistič ramky, ale že rFactoru najednou nebude chybět 500 MB dat , to jsem nechápal. Mohli bychom zkusit gameboostera nebo defragmátor ram při dnešním testu, třeba by to pomohlo.

Jinak jsem zkoušel ty Low Level textury rft2011 a už to bylo všechno jako by rozmazaný, prostě neostrý a hnusný. To bych jezdit nechtěl, proto to ani nebudeme zkoušet. Na tom bych se styděl jezdit. To už GP3 před 15 lety měla lepší grafiku. (Sakra toto letí). Vypadalo to jako když si video z kompaktního foťáku hodíte na metrový full HD.
[/toggle]

Michale, o textury ani tak nejde. Ty vyřešili v RFT 2012 celkem pěkně a složka s jezdcem má teď pár MB. Paměť žerou ty MAS soubory, kde jsou všechny modely... RFT má modely A,B,C,D - podle úrovně grafiky A - nejhezčí, D - nejméně detailů. MAS soubor se dá zmenšit, že se v nastavení grafiky zadá, aby se načítal třeba jen model B a C a tím můžeš ostatní z MAS souborů vymazat a výsledkem je méně MB a menší zátěž na paměť.
 
13.09.2012, 12:45 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Jiroch napsáno:]
Michal Brezina napsáno:

Petr Kolář napsáno:

Martin Adamecc napsáno:

Petře podle tvých tabulek by to mělo v plných detailech vydržet cca 20 lidí, ale nam to padalo někdy už od 13lidí. Možná je to nepřesností v singlu nevím

Ty moje hodnoty jsou jen z krátkého testování. Je možné, že už i při 15 lidech by to po delší době taky padlo, ale to nemůžu tvrdit.
Zkoušel jsem DX7 i DX9 a padlo to v obou případech.
Stejně tak bylo jedno, jestli jsem to zkoušel single nebo při připojení na multiplayer. Jakmile si hra, tj. proces rFactor, vzal kolem 1,4 GB RAM, tak to šlo do kytek.

Možná je to obecný problém rFactoru, že víc paměti prostě nedokáže využít.
Asi by stálo za zkoušku vzít třeba nějaký mód, který je standardně v rFactoru a zkusit, jestli bude při větším počtu pilotů taky padat.



Petře, já jezdil i ve 40 lidech v jiných módech a nikdy jsem neměl žádný problém a to jsem měl kdysi 2 MBbit a upload 256 KBbit, což oproti dnešku je asi třicetina původní rychlosti. Je pravda, že to bylo na meganech, kde je jedno auto polepeno asi 10 nebo 20 texturama. Takže náročnost úplně jinde. Můžeme tedy testnout nějaký jiný mód jak si psal, ať si uděláme obraz o náročnosti módu rft2011.

Já si zase všimnul, že rfactor si vzal 500MB, když jsem byl na serveru sám. S každým dalším přihlášeným si to bralo 50 MB navíc. Teď si říkám a proč tolik, když textury mají většinou do 30 MB na jezdce ? Zřejmě se v paměti nějak dekomprimují. Nicméně i v pondělí mi vyskočila spotřebovávaná paměť na 1,5 GB ale Windowsům ani rFactoru to vůbec nevadilo. Později jsem zkusil použít gamebooster a rázem spotřebovaná paměť pro rFactor klesla na 1.0 GB. V Gameboostru je zabudovaný čistič ramky, ale že rFactoru najednou nebude chybět 500 MB dat , to jsem nechápal. Mohli bychom zkusit gameboostera nebo defragmátor ram při dnešním testu, třeba by to pomohlo.

Jinak jsem zkoušel ty Low Level textury rft2011 a už to bylo všechno jako by rozmazaný, prostě neostrý a hnusný. To bych jezdit nechtěl, proto to ani nebudeme zkoušet. Na tom bych se styděl jezdit. To už GP3 před 15 lety měla lepší grafiku. (Sakra toto letí). Vypadalo to jako když si video z kompaktního foťáku hodíte na metrový full HD.


Michale, o textury ani tak nejde. Ty vyřešili v RFT 2012 celkem pěkně a složka s jezdcem má teď pár MB. Paměť žerou ty MAS soubory, kde jsou všechny modely... RFT má modely A,B,C,D - podle úrovně grafiky A - nejhezčí, D - nejméně detailů. MAS soubor se dá zmenšit, že se v nastavení grafiky zadá, aby se načítal třeba jen model B a C a tím můžeš ostatní z MAS souborů vymazat a výsledkem je méně MB a menší zátěž na paměť.
[/toggle]

To ale řeší nastavení grafiky ve hře ? Když zadám nastavení grafiky max, tak to čte ty z A a když low tak D. Aspoň předpokládám, že to tak funguje. Tzn., že tím že ořežeš A, tak tím akorát vezmeš lidem možnost si načíst kvalitu na max. Ale pokud nemám nastaveno max, tak je mi jedno jak velký je mas, protože stejně načtu jen to co potřebuji pro své nastavené grafiky ve hře ?
 
13.09.2012, 14:15 - - Pilot GP2 - 61 Příspěvky
Mám pocit, že to bere celej MAS, ale třeba se pletu.
 
13.09.2012, 19:25 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Jiroch napsáno:]
Mám pocit, že to bere celej MAS, ale třeba se pletu.
[/toggle]

Když dáš detaily na max tak by si měl mít vyšší využití paměti než když dáš low. Zkus to testnout.
 
15.09.2012, 21:57 - - - 19 Příspěvky
http://2i.cz/ad8ff2d80b

podarilo se mi zachytit chybovou hlasku, nekdy to tam probliklo a zmizelo to, nekdy nic a zmizelo to a nekdy to zustalo zamrzle
opet se to nestalo pri jizde, ale kdyz jsem byl v boxech
znovu podotykam, ze pri nicem jinem mi nic podobneho nedela ani pri jinych modech

 
16.09.2012, 12:36 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Zdenek Zverina napsáno:]
http://2i.cz/ad8ff2d80b

podarilo se mi zachytit chybovou hlasku, nekdy to tam probliklo a zmizelo to, nekdy nic a zmizelo to a nekdy to zustalo zamrzle
opet se to nestalo pri jizde, ale kdyz jsem byl v boxech
znovu podotykam, ze pri nicem jinem mi nic podobneho nedela ani pri jinych modech
[/toggle]

Zdendo, mohl by si testnout original 2012 RFT 2012 demo ? Dej si ale instalaci někde mimo, protože rft am má všelijaký features který ti rozhoděj celý rFactor.

Mě to po čistý instalaci Win7 sp1 chodilo v pohodě. Pak se mi Wokna ještě později aktualizovali včetně ovladače síťovky, nainstaloval jsem FrameWork 4.5, Java 6 32 bit a taky mi to následně spadlo, když jsem byl pouze přihlášen a nejezdil jsem. Přemýšlím, že to vrátím do stavu před aktualizacemi a znovu otestuji. Mohlo by to být ovladačem té síťovky. Do té doby mi to pět dní nespadlo ani s 32 oponenty.
 
16.09.2012, 13:13 - Lukáš Droppan - Pilot GP2 - 74 Příspěvky
Mne to nespadlo snáď ešte nikdy ... Ani na Jar takže netuším v čom by to mohlo byť ... Nieomu to padá niekomu nie . Skúste pozrieť či máte v nastaveniach v rFactore kde je Join, Create tak v settings dátovú priepustnosť na 128 kb. Viac alebo menej nieje treba a možno to pomôže ... A možno to bude ovládačmi ...
 
15.11.2012, 11:15 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Je to sice k jinému módu ale zajimavé info co způsobuje padání rFactor.

We would remark what is written into the manual. In this way every person in charge for managing his own server, league, event, can advice about this potential risk.
As we said several times, the problem usually appears at first on low-performance PCs that we assume to have few RAM installed (4GB). High-performances PCs with a lot of RAM usually work without any disconnection.

Please, remember that a server after having been affected by clients' disconnection becomes unstable and we suggest to close and re-open the dedicated.

One thing that can be useful on PCs with more than 4GB is to "patch" the rFactor.exe file with the "4gb_patch" application made by Daniel Pistelli. The rFactor.exe file still remains fully compatible with RFE Plugin Series.

From the manual:
IMPORTANT NOTICE:
Due to the structure of rFactor and the way it allocates the memory using lots of compounds and
their .GMT files (e.g. the 6 compounds of the F1 in their low, medium, high and max resolutions)
can cause a disconnection / crash of some clients after a variable number of participants to a
session.
From several tests we did, usually with a F1 mod (6 compounds in 4 resolutions), exceeding a
number of 20 participants can cause the problem.
Currently, to increase the number of participants that rFactor can manages, you can decrease
the number of resolutions used by each compound, modifying the mod itself.
Obviously a mod with less compounds allows rFactor to manage a higher number of participants.
 
15.11.2012, 12:41 - - Pilot motokáry - 27 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:]
Je to sice k jinému módu ale zajimavé info co způsobuje padání rFactor.

We would remark what is written into the manual. In this way every person in charge for managing his own server, league, event, can advice about this potential risk.
As we said several times, the problem usually appears at first on low-performance PCs that we assume to have few RAM installed (4GB). High-performances PCs with a lot of RAM usually work without any disconnection.

Please, remember that a server after having been affected by clients' disconnection becomes unstable and we suggest to close and re-open the dedicated.

One thing that can be useful on PCs with more than 4GB is to "patch" the rFactor.exe file with the "4gb_patch" application made by Daniel Pistelli. The rFactor.exe file still remains fully compatible with RFE Plugin Series.

From the manual:
IMPORTANT NOTICE:
Due to the structure of rFactor and the way it allocates the memory using lots of compounds and
their .GMT files (e.g. the 6 compounds of the F1 in their low, medium, high and max resolutions)
can cause a disconnection / crash of some clients after a variable number of participants to a
session.
From several tests we did, usually with a F1 mod (6 compounds in 4 resolutions), exceeding a
number of 20 participants can cause the problem.
Currently, to increase the number of participants that rFactor can manages, you can decrease
the number of resolutions used by each compound, modifying the mod itself.
Obviously a mod with less compounds allows rFactor to manage a higher number of participants.
[/toggle]

no hele a co z toho plyne? ten patch pouzivas mas to odzkouseny? mam ted 16Gb ramek a v poslednim zavode me to stejne spadlo, tak teda zkusim ten patch, a ty dalsi rady jsou asi spis v nastaveni modu jako celku nez nejaky nastaveni u me v PC nebo jak to je mysleno viis?
 
15.11.2012, 14:10 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Zdeněk Kašpar napsáno:]
Michal Brezina napsáno:

Je to sice k jinému módu ale zajimavé info co způsobuje padání rFactor.

We would remark what is written into the manual. In this way every person in charge for managing his own server, league, event, can advice about this potential risk.
As we said several times, the problem usually appears at first on low-performance PCs that we assume to have few RAM installed (4GB). High-performances PCs with a lot of RAM usually work without any disconnection.

Please, remember that a server after having been affected by clients' disconnection becomes unstable and we suggest to close and re-open the dedicated.

One thing that can be useful on PCs with more than 4GB is to "patch" the rFactor.exe file with the "4gb_patch" application made by Daniel Pistelli. The rFactor.exe file still remains fully compatible with RFE Plugin Series.

From the manual:
IMPORTANT NOTICE:
Due to the structure of rFactor and the way it allocates the memory using lots of compounds and
their .GMT files (e.g. the 6 compounds of the F1 in their low, medium, high and max resolutions)
can cause a disconnection / crash of some clients after a variable number of participants to a
session.
From several tests we did, usually with a F1 mod (6 compounds in 4 resolutions), exceeding a
number of 20 participants can cause the problem.
Currently, to increase the number of participants that rFactor can manages, you can decrease
the number of resolutions used by each compound, modifying the mod itself.
Obviously a mod with less compounds allows rFactor to manage a higher number of participants.


no hele a co z toho plyne? ten patch pouzivas mas to odzkouseny? mam ted 16Gb ramek a v poslednim zavode me to stejne spadlo, tak teda zkusim ten patch, a ty dalsi rady jsou asi spis v nastaveni modu jako celku nez nejaky nastaveni u me v PC nebo jak to je mysleno viis?
[/toggle]

Netestoval jsem to, ale je dobrý vědět, že problémy jsou u rF všeobecného charakteru a že existuje nějaký patch, který to možná řeší. Pokud ho najdeš, tak by si ho mohl testnout a dát vědět. Mě na novém PC nyní rFactor nepadá, takže těžko můžu něco hodnotit.
 
15.11.2012, 14:41 - - Pilot motokáry - 27 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:]
Zdeněk Kašpar napsáno:

Michal Brezina napsáno:

Je to sice k jinému módu ale zajimavé info co způsobuje padání rFactor.

We would remark what is written into the manual. In this way every person in charge for managing his own server, league, event, can advice about this potential risk.
As we said several times, the problem usually appears at first on low-performance PCs that we assume to have few RAM installed (4GB). High-performances PCs with a lot of RAM usually work without any disconnection.

Please, remember that a server after having been affected by clients' disconnection becomes unstable and we suggest to close and re-open the dedicated.

One thing that can be useful on PCs with more than 4GB is to "patch" the rFactor.exe file with the "4gb_patch" application made by Daniel Pistelli. The rFactor.exe file still remains fully compatible with RFE Plugin Series.

From the manual:
IMPORTANT NOTICE:
Due to the structure of rFactor and the way it allocates the memory using lots of compounds and
their .GMT files (e.g. the 6 compounds of the F1 in their low, medium, high and max resolutions)
can cause a disconnection / crash of some clients after a variable number of participants to a
session.
From several tests we did, usually with a F1 mod (6 compounds in 4 resolutions), exceeding a
number of 20 participants can cause the problem.
Currently, to increase the number of participants that rFactor can manages, you can decrease
the number of resolutions used by each compound, modifying the mod itself.
Obviously a mod with less compounds allows rFactor to manage a higher number of participants.


no hele a co z toho plyne? ten patch pouzivas mas to odzkouseny? mam ted 16Gb ramek a v poslednim zavode me to stejne spadlo, tak teda zkusim ten patch, a ty dalsi rady jsou asi spis v nastaveni modu jako celku nez nejaky nastaveni u me v PC nebo jak to je mysleno viis?


Netestoval jsem to, ale je dobrý vědět, že problémy jsou u rF všeobecného charakteru a že existuje nějaký patch, který to možná řeší. Pokud ho najdeš, tak by si ho mohl testnout a dát vědět. Mě na novém PC nyní rFactor nepadá, takže těžko můžu něco hodnotit.
[/toggle]

ok doma to zkusim nekde najit a odzkouset, pac jako nemam zadnou vykopavku kompl a stejne to spadne semtam, ikdyz ted to bylo po dlouhe dobe, takze to zkusiim
ale mel jsem na disku bohuzel jenom 600Mb volnyho prostoru takze je mozny ze to bylo i tiiim...
 
15.11.2012, 15:01 - Martin Adamec - Technický vedoucí - 175 Příspěvky
[toggle=Zdeněk Kašpar napsáno:]
Michal Brezina napsáno:

Zdeněk Kašpar napsáno:

Michal Brezina napsáno:

Je to sice k jinému módu ale zajimavé info co způsobuje padání rFactor.

We would remark what is written into the manual. In this way every person in charge for managing his own server, league, event, can advice about this potential risk.
As we said several times, the problem usually appears at first on low-performance PCs that we assume to have few RAM installed (4GB). High-performances PCs with a lot of RAM usually work without any disconnection.

Please, remember that a server after having been affected by clients' disconnection becomes unstable and we suggest to close and re-open the dedicated.

One thing that can be useful on PCs with more than 4GB is to "patch" the rFactor.exe file with the "4gb_patch" application made by Daniel Pistelli. The rFactor.exe file still remains fully compatible with RFE Plugin Series.

From the manual:
IMPORTANT NOTICE:
Due to the structure of rFactor and the way it allocates the memory using lots of compounds and
their .GMT files (e.g. the 6 compounds of the F1 in their low, medium, high and max resolutions)
can cause a disconnection / crash of some clients after a variable number of participants to a
session.
From several tests we did, usually with a F1 mod (6 compounds in 4 resolutions), exceeding a
number of 20 participants can cause the problem.
Currently, to increase the number of participants that rFactor can manages, you can decrease
the number of resolutions used by each compound, modifying the mod itself.
Obviously a mod with less compounds allows rFactor to manage a higher number of participants.


no hele a co z toho plyne? ten patch pouzivas mas to odzkouseny? mam ted 16Gb ramek a v poslednim zavode me to stejne spadlo, tak teda zkusim ten patch, a ty dalsi rady jsou asi spis v nastaveni modu jako celku nez nejaky nastaveni u me v PC nebo jak to je mysleno viis?


Netestoval jsem to, ale je dobrý vědět, že problémy jsou u rF všeobecného charakteru a že existuje nějaký patch, který to možná řeší. Pokud ho najdeš, tak by si ho mohl testnout a dát vědět. Mě na novém PC nyní rFactor nepadá, takže těžko můžu něco hodnotit.


ok doma to zkusim nekde najit a odzkouset, pac jako nemam zadnou vykopavku kompl a stejne to spadne semtam, ikdyz ted to bylo po dlouhe dobe, takze to zkusiim
ale mel jsem na disku bohuzel jenom 600Mb volnyho prostoru takze je mozny ze to bylo i tiiim...
[/toggle]Ja taky nemam žádný vořezávátko a hra mi zamrzla těsně před zaváděcim kolem a samozdřejmě už jsem se nestihl vrátit a servr už mě nepustil
 
16.11.2012, 19:48 - - Pilot RC modelů - 1 Příspěvky
Ten patch pouzivam, a od ty doby uz nemam problem, jestli najdu kde sem ho stahnul, tak dam link.
 
05.12.2014, 09:08 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
Ahoj, pánové vidím, že tohle téma je už dva roky po smrti. Ale přesto se musím zeptat, máte nějaké řešení nebo vysětlení ? Jezdíme s partou mod rft 2011 a když je nás víc jak 16 začne to být nestabylní a pořád to někoho vyhazuje.
 
05.12.2014, 13:51 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Karel Hamza napsáno:]
Ahoj, pánové vidím, že tohle téma je už dva roky po smrti. Ale přesto se musím zeptat, máte nějaké řešení nebo vysětlení ? Jezdíme s partou mod rft 2011 a když je nás víc jak 16 začne to být nestabylní a pořád to někoho vyhazuje.
[/toggle]

Ahoj, já to ladil v minulosti taky z rft. Na tom originálu to padalo hodně. Ty modely jsou dost náročný na HW. Mimochodem 32 bit systémy podporují max 2 GB ram pro process, což rft dokáže překročit. Ale vyhazování asi především způsobuje velké množství směsí pneumatik. Hádám správně, že máte čtyři suché a dvě mokré a to máte namapovaný každý na tři textury ? Pak se do paměti načte při 16-ti lidech 288 kombinací gum, což překročí kapacitu v rFactoru pro gumy nastavenou. Jo a stačí aby někdo spadnul nebo odešel a pak přišel a začne to padat i ostatním, že :-)

Pro odladění se můžete inspirovat tady: http://ceskaf1liga.cz/index.php?site=files&cat=58
Jsou tam instalačky vycházející z grafiky rft 2011 ale fyzika byla poupravena. Ale i tak to nebylo 100% stabilní.
 
05.12.2014, 16:24 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
Moc děkuju , že sis udělal čas a popsal mi v čem je problém, nicméně chtěl bych se zeptat jjestli má cenu to řešit a nebo se máme rovnou soustředit na jiný mod.
S gumama máš pravdu je to tak opravdu máme 4 suché a 2 mokré směsi, ale asi nestačí jenom nějaké smazat že? :-) Nejsem žádný profík akorát dělám skiny pro kamarády a mod rft11 se nám moc líbil. Už ho jezdíme třetím rokem akorat, že je nás pořád víc a víc a stím přicházejí problémy.
 
05.12.2014, 16:50 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Karel Hamza napsáno:]
Moc děkuju , že sis udělal čas a popsal mi v čem je problém, nicméně chtěl bych se zeptat jjestli má cenu to řešit a nebo se máme rovnou soustředit na jiný mod.
S gumama máš pravdu je to tak opravdu máme 4 suché a 2 mokré směsi, ale asi nestačí jenom nějaké smazat že? :-) Nejsem žádný profík akorát dělám skiny pro kamarády a mod rft11 se nám moc líbil. Už ho jezdíme třetím rokem akorat, že je nás pořád víc a víc a stím přicházejí problémy.
[/toggle]

Řešení je jednoduché, přijďte k nám :-) Měli jsme tu i skupinu "B" určenou pro pomalejší či nové jezdce, takže 16 lidí by se tu neztratilo, pokud by se znovu otevřelo béčko. Nyní je nás asi 22, ale máme asi dalších pár jezdců + nějaké nové, kteří momentálně nejezdí, z toho někteří protože áčko je pro ně příliš rychlé, což je škoda.

K rft. Loni jsme jeli na základu grafiky RFT2012 s nějakým updatem křídel alá 2013. Podařilo se mi to celkem slušně odladit. Měli jsme na výběr tři sady obsahující každá dvě specifické suché a dvě mokré gumy. Taky je tu někde ke stažení. Ale není to jen o gumách, musel i zmenšit textury, protože 19 MB model na jedno auto je prostě náročný. Nevím jestli používáte RFE s proměnlivým počasím a vizuální změnou gum po přezutí jiné směsi ? Navíc originální rft má i nějaké ty DRS funkcionality, které mají také svojí režii, kterou jsme u nás vypnuly.
Letos jsme přešli na jiný a taky hezký mód a problémy už nemáme. Ale i tak jsem ještě doladil ty gumy, aby pracovali pouze s jednou texturou, místo originálních třech. A jenom smazání gum v definici gum nepomůže, protože pokud máte RFE, tak ty se odkazují na počty směsí a taky se musí promazat definice grafiky gum .

 
05.12.2014, 21:06 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
Já sem k vám chtěl přejít už v minulosti, ale schořelo to na otázce " doufám že to nejezdíte na klávesnici " :-) a většina z nás na klávesnici tenkrát jezdila. Od tý doby jsme se dost posunuli dneska mám zapsaných cca 20 pilotů a všichni jezdí na volantech. Jenže mi se neschodneme na zásadních věcech a to: jezdíme jen v zimě sezona nám startuje v říjnu a končí v březnu. Jezdíme vždy ve středu od 20:30 trenink 21:30 kvalda a pak závod na 100 km. To všechno kvůli tomu aby jsme na to měli čas. V létě u kompu nikdo nesedí a o víkendu buď paříme nebo se věnujem rodinám. Taky se všichni známe osobně. Takže se každý den potkám min. s půlkou startovního pole a pořád se to řeší. Je mi jasný že zavedenej podnik jako vy kvůli nám svoje pravidla měnit nebude. Zkusím si stáhnout váš letošní mod a uvidíme. Ještě jednou moc díky že sis na mě udělal čas Charliecz
 
08.12.2014, 00:17 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Karel Hamza napsáno:]
Já sem k vám chtěl přejít už v minulosti, ale schořelo to na otázce " doufám že to nejezdíte na klávesnici " :-) a většina z nás na klávesnici tenkrát jezdila. Od tý doby jsme se dost posunuli dneska mám zapsaných cca 20 pilotů a všichni jezdí na volantech. Jenže mi se neschodneme na zásadních věcech a to: jezdíme jen v zimě sezona nám startuje v říjnu a končí v březnu. Jezdíme vždy ve středu od 20:30 trenink 21:30 kvalda a pak závod na 100 km. To všechno kvůli tomu aby jsme na to měli čas. V létě u kompu nikdo nesedí a o víkendu buď paříme nebo se věnujem rodinám. Taky se všichni známe osobně. Takže se každý den potkám min. s půlkou startovního pole a pořád se to řeší. Je mi jasný že zavedenej podnik jako vy kvůli nám svoje pravidla měnit nebude. Zkusím si stáhnout váš letošní mod a uvidíme. Ještě jednou moc díky že sis na mě udělal čas Charliecz
[/toggle]

Aha tak to chápu. My jezdíme Březen - Červen jednu sezónu a konec Srpna - Prosinec druhou sezónu. Ty středy nevím, nezáleží to jen na mně, ale zase tolik by mi to osobně nevadilo. Osobně by mi taky nevadil kompromis např. Říjen - Březen neděle a ten zbytek středy, taky mě nebaví pospíchat z chalupy amused. Ale i ty středy jsou k diskuzi, co by na to řekli ostatní, zda by mohli být pořád. Taky záleží zda by byly z vaší strany hratelný září a duben, květen a možná i červen. Mohli bychom to taky posunout víc do zimy a ořezat třeba červen a září, ale to bych chtělo vědět co vy na další měsíce a co ostatní u nás? A v neposlední řadě, jezdit podobně jako vy více přes zimu by mi taky ale podotýkám osobně vůbec nevadilo.
Nicméně je jasné, že by to nešlo udělat jako jedna skupina, takže by se to muselo výkonnostně rozdělit min. na dvě skupiny, což nevím jestli vůbec chcete? Neboť to by nás bylo hodně přes 40. A i když jste kámoši, tak by se to muselo rozhodit, což nevím jestli o to stojíte?

Nejdříve by mne zajímalo zda by to bylo pro vás schůdné a pak se můžeme ptát našich lidí, zda o spojení stojí a zda by případně vzali nějaké kompromisy, třeba ty středy a zimní sezónu? A pak jaké kompromisy by šly v úvahu z vaší strany. Např. o něco delší sezóna
 
08.12.2014, 16:24 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
Hodně věcí na přemejšlení. Máme půlku sezony a teď aktualně s tím hejbat nebudem. Zůstanem v kontaktu a na jaře zkusíme vymyslet nějakou spolupráci. Napadlo mě jestli by jsme si navzájem mohli poslat do závodu někoho kdo by zkusil jak to chodí na druhý straně.
 
08.12.2014, 16:29 - Smetana Jakub - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
[toggle=Karel Hamza napsáno:]
Hodně věcí na přemejšlení. Máme půlku sezony a teď aktualně s tím hejbat nebudem. Zůstanem v kontaktu a na jaře zkusíme vymyslet nějakou spolupráci. Napadlo mě jestli by jsme si navzájem mohli poslat do závodu někoho kdo by zkusil jak to chodí na druhý straně.
[/toggle]A o jakou ligu se jedná? Jinak já jsem pro co psal Michal.

#43 Jakub Smetana

 
12.12.2014, 09:03 - - Pilot RC modelů - 5 Příspěvky
[toggle=Jakub Smetana napsáno:]
Karel Hamza napsáno:

Hodně věcí na přemejšlení. Máme půlku sezony a teď aktualně s tím hejbat nebudem. Zůstanem v kontaktu a na jaře zkusíme vymyslet nějakou spolupráci. Napadlo mě jestli by jsme si navzájem mohli poslat do závodu někoho kdo by zkusil jak to chodí na druhý straně.
A o jakou ligu se jedná? Jinak já jsem pro co psal Michal.
[/toggle]
Naše webovky www.f1rf-online.wbs.cz
 
13.12.2014, 19:30 - Smetana Jakub - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
[toggle=Karel Hamza napsáno:]
Jakub Smetana napsáno:

Karel Hamza napsáno:

Hodně věcí na přemejšlení. Máme půlku sezony a teď aktualně s tím hejbat nebudem. Zůstanem v kontaktu a na jaře zkusíme vymyslet nějakou spolupráci. Napadlo mě jestli by jsme si navzájem mohli poslat do závodu někoho kdo by zkusil jak to chodí na druhý straně.
A o jakou ligu se jedná? Jinak já jsem pro co psal Michal.

Naše webovky www.f1rf-online.wbs.cz
[/toggle]Vaše )čast je velmi slušná, kdyby jsme se příští rok spojili tak by z toho bylo určitě hodně početné pole a mohlo by se jet na skupiny. Ale vše je na vašem názoru a našem.

#43 Jakub Smetana