Rozhovor

Scuderia Ferrari

napsal Martin Bruňanský - 15.08.2019 - 13:13


Scuderia Ferrari




Ferrari sme pre pred novou sezónou umiestnili na druhé miesto - zhodné s tým, kde skončili minulý ročník. S 1596 bodmi sa stali tímom s najväčším počtom bodov na druhom mieste v histórii ligy čo iba potvrdzuje ako veľmi bol Pohár konštruktérov napínavý. Vedenia tímu sa nemohol zhostiť nik iný ako dvojnásobný šampión a víťaz sedemnástich Veľkých cien Patrik Novotný. Asi netreba pripomínať, že v minulej sezóne vyhral úvodných osem podnikov! Celkovo od prechodu na rFactor2 sa vyhrať podarilo len štyrom pilotom pričom Novotný tiumfoval až v štrnástich prípadoch čo činí neuveriteľných 70% podujatí na momentálnom simulátore. O tom, že bude ašpirovať na titul aj tretíkrát v rade niet pochýb. V červených farbách bude pokračovať aj Martin Slezar. Martin je šampión skupiny B zo sezóny 2015/2. V skupine B bol pravidelným účastníkom pódiových ceremónii, no v Áčku sa zatiaľ hľadá. Ako sme spomínali v rankingu, aj napriek vyššiemu veku sa vie stále zlepšovať. Dokáže sa odraziť a finišovať v TOP 10? V skupine B nájdeme vo Ferrari veľmi rýchleho Mareka Slazare, ktorý je však bohužiaľ známy dvoma vecami. Gumy a príprava. Samotný tím sa mierne obáva práve o jeho tréning na preteky. S novými gumami sa zaobchádza veľmi ťažko, a tým pádom by mohol mať Marek menšie problémy. Je ale natoľko skúsený, že vie čo robí a ak chce bojovať o titul, bude musieť v tejto oblasti ešte trošku zapracovať. No a poslednú sedačku nemohol obsadiť nikto iný než Irena Slezarová. Stále sa zlepšuje a jej chuť do pretekania rastie. Keďže je celá zostava z jedného mesta, môžu sa spoločne navštevovať čo výrazne napomôže tímovému duchu. Aj keď Ferrari na papieri zatiaľ nevyzerá najsilnejšie, práve toto je veľké pozitívum. Dokážu zabojovať o titul, alebo sa uspokoja s umiestnením medzi troma najlepšími? To a ešte omnoho viac sa dozviete dole v rozhovoroch!




ROZHOVOR: Patrik Novotný


Ahoj Patrik, už po niekoľký raz ti gratulujem k titulu z minulej sezóny. Podarí sa ti ho získať aj po tretíkrát v rade?

PN: Ahoj Maťo. Ještě jednou moc děkuju. To zjistíme na konci roku 2019 amused , samozřejmě vidina hattricku je lákavá, takže dám do toho opět maximum.

Čo si myslíš o Mercedese ako o vašom najväčšom súperovi?

PN: Vypadají opět velmi silně, takže jednoznačně je pasuji na největšího adepta na vítěze PK. Snad to bude méně vyhrocené jak v předchozí sezóně. Pokusíme se jim vrátit porážku z předchozí sezóny. Bude záležet na výkonech všech členů týmu.

Minulú sezónu to bolo o dvoch tímoch. Budú strieborní pre vás opäť hrozbou, alebo sa do boja o Pohár konštruktérov zapoja podľa teba iné tímy

PN: Myslím si, že se určitě připojí další týmy, nebál bych se říct, že se na špici bude střídat 5 týmů, vypadá to papírově hodně vyrovnaně.

Do sezóny vstupuješ s kompletne novým béčkovým tímom. Nebojíš sa, že by na tom mohli byť výkonnostne horšie ako dvojica Hančl-Tutko?

PN: Nejspíš to tak bude, ale není to nic, čeho bych se obával, bude záležet, jak moc Marka dokážeme přimět k tréninku a Irča je hodně učenlivá. Že umí šetřit pneumatiky víme z loňské sezóny, což by u tohoto módu mohla využít k ještě větší výhodě.

Aký bol dôvod neponechania si Miloša Tutka v tíme? Prechádza ku konkurencii. Nebojíš sa, že by mohol prezradiť cenné informácie?

PN: Pro Miloše minulá sezóna nebyla moc vydařená, spousty chyb v závodech, určitě to ale není důvod, proč sem si ho neponechal. Naopak v druhé polovině sezóny předváděl pěkné výkony, chtěl sem ale budějický tým, abychom mohli spolupracovat i při osobních setkáních, kterých asi bude hodně amused a moc se na spolupráci těším.
A jelikož se kompletně změnil mód, nenapadá mě, co by zásadního mohl předat Mercedesu, každopádně přeji Milošovi, ať se mu daří a ať je v Mercedesu spokojen.


Vedel by si opísať spoluprácu v tíme?

PN: Spolupráce začala v července na soustředění v Tunisku, které se obzvláště vydařilo. Teď je na programu nastavit Martinovi volant a kokpit, aby se mohl naplno přidat do trénování. Jeho klikání v setupech mnohdy pomůže a jako parťák na trénování je nepostradatelný. Co se týče skupiny B, tak věřím, že trénink začne po nahrání Belgie na server.
Řešení strategií a nastavení u piva v Nemanicích bude určitě nedílnou součástí naší spolupráce.


Ako prebieha tvoja príprava na novú sezónu? Ktorí mód sa ti páči viac?

PN: Příprava začala začátkem srpna, měsíc pauza byla fajn. Ze začátku sem byl hodně zoufalý, bylo třeba zapomenout na vše, co fungovalo v modu minulém a postupně přizpůsobovat jízdu novému módu. Což se uplně moc ze začátku nedařilo.
Jízda je cca o 2.5s pomalejší, takže je méně gripu, s tím se se docela dlouho trápil. Za poslední týden sem tomu věnoval dost času a stále poznávám nové věci.


Který mód se mi líbí víc? Těžko říct, u starého módu mi přišlo nastavování více logické, kdežto tady sem téměř žádnou logiku nenašel, takže je to spíše zkoušení hokus pokus, což uplně není můj šálek kávy. Pneumatiky jsou na novém módu určitě lepší a dá se s nimi dobře pracovat.
Španělsko je poměrně specifická trať, takže sem zvědav, jak se to bude chovat na jiných tratích. Změnu ale určitě kvituji, snad se mi v budoucnu podaří najít v nastavení nějakou logiku.

Je na lige vôbec niekto, kto by mohol Patrika Novotného zastaviť?

PN: Kdybychom zůstali u stejného módu, řekl bych že asi ne amused , takto sou karty rozdané všem stejně a uvidíme co ukáže testrace, popřípadě 1.závod. Na obhajobu titulu si ale věřím, ale očekávám mnohem vyrovnanější sezónu, než předchozí. Necháme se překvapit.

Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia v novej sezóne.



ROZHOVOR: Martin Slezar


Ahoj, Martine, aj tebe gratulujem k druhému miestu v Pohári konštruktérov. Aké máte v tíme cieľe pre tento ročník?

MS: Moc díky, ikdyž jsme doufali, že Mercedes dotáhneme. Historie se však neptá, jen my víme, že PK jsme ztratili už na začátku sezony, když se paradoxně srazili naši dva jezdci skupiny B amused . Dnes je to už jen úsměvné. Nová sestava našeho týmu byla sestavena více méně podle pravidla - k silnému - slabí. Šampion Patrik a já, ve skupině B Marek a z druhé strany výkonnostní tabulky Irča. Tady je vidět, že jsme nestavěli tým, aby jsme za každou cenu vyhráli PK, ale aby jsme se bavili a bojovali o každou pozici. Myslím si, že TOP 3 v PK je až moc vysoký cíl, ale ani tak se nebojíme za tímto jít.

Bol si s minulou sezónou spokojný?

MS: Spokojený určitě ne. Celkové 13-té místo bylo spíše zklamáním, můj cíl byl TOP 10. Je ovšem jasné, že si každý jezdec přináší na trať nejen své dovednosti, ale také starosti a mojí velkou nevýhodou je, že si na trať beru i myšlenky jestli je vše pro závod připraveno, jestli nebudou problémy, atd.... trénink se mnohdy odehrává i tak, že kroužím po trati a myslím na nezbytnosti okolo ligy, bezmyšlenkovitě projíždím jednu zatáčku za druhou a spíše vymyslím novinku pro ligu než nový způsob jak projet zatáčku. To nemluvím o tom, že občas musím i do práce a také musím brát ohledy na rodinu, i když možná trochu jinak než u jiných jezdců, kde se ozývá spíše ... nech toho jezdění a omyj nádobí... u nás je to spíše... nech toho jezdění, teď jdu trénovat já amused ... investice do další sestavy bude asi nezbytná amused

Opäť pokračuješ po boku Patrika Novotného. Čo ti prináša táto spolupráca?

MS: Můj názor je, že se na lize především bavíme a zábava je o to větší pokud se kolegové znají osobně a mají si co říct i mimo trénink nebo závody (viz. organizování srazů). Proto jsem rád s Patrikem se kterým se scházíme i mimo trať. Neocenitelnou součástí je samozřejmě i společná příprava, která je určitě na vysoké úrovni. Pro novou sezonu připravujeme nějaké změny v tréninku a přípravě a proto si myslím, že by jsme se mohli posunout výkonnostně.

Ako sa tešíš na to, že budeš mať v tíme manželku so synom? Myslím, že toto je svetový unikát...amused

MS: Já musím mít vždy něco extra amused ze začátku jsme si jen dělali srandu a naráz je to zkutečnost. Bylo to tak nějak logické vyústění situace z minulé sezony. Irča začala jezdit, baví ji to, a tak s ní stejně musím být v závodě jako inženýr. Naše celková výkonnost sice dosti poklesne, ale jak jsem již řekl, chceme se především bavit, a kdo ví, třeba.... a Marek ? Jezdec sám pro sebe, trénovat dříve než hodinu před závodem stejně nebude, takže jeho výkony budou překvapením i pro nás.

Opýtam sa to aj teba, čo si myslíš o Mercedese ako o vašom súperovi z minulej sezóny?

MS: Tým Mercedes byl velmi silný tým a v nové sezoně bude ještě silnější. PK si rozhodně zasloužil, protože výkony jednotlivých jezdců byly stabilní, na velmi vysoké úrovni, bez větších chyb. Jejich nová sestava vzbuzuje respekt již na pohled, přesto si myslím, že boj o PK 2019/2 nebude v jejich jednoznačné režii a budou se o něj muset opět tvrdě porvat. Domnívám se však, že v nové sezoně jim na paty bude šlapat někdo jiný než Ferrari.

Aké sú tvoje osobné ciele pred sezónou?

MS: Mé osobní cíle ? Nedá se to říci takto jednoznačně a musím to striktně slučovat pozici jezdce a vedoucího ligy, což každý kdo kdy byl ve vedení přesně ví o čem mluvím a teď je to o to náročnější, že dříve bylo na lize 15 lidí a dnes 45 a tuto vysokou úroveň si díky užšímu vedení ligy, několika jedinců kteří pomáhají, držíme a kvalitu se snažíme stále zvyšovat. Ty se ale spíše ptáš na jezdecké cíle..... v mém věku, s mým jezdeckým uměním si už vysoké cíle dávat nemůžu amused a pohybovali by se někde okolo toho 13-tého místa, i když do skupiny přichází nový, lepší jezdci. Ovšem není malých cílů, jen malého sebevědomí a proto si za svůj cíl volím 11 - 12 místo celkem a alespoň jednou do TOP 8.

Čo hovoríš na nový mód? Vieš ho porovnať s tým minulým?

MS: Nepatřím mezi jezdce kteří by mohli odpovědně hodnotit mod, ale z mého pohledu se jeví dobře. Jede se mě na něm líp, ale výsledky odhadnout nedokážu. Několik věcí bych sice osobně změnil, štve mě že některé věci nejdou jako na modu minulém, ale to asi nejsem sám a na některých věcech se ještě pracuje, tak uvidíme. Osobně jsem toho moc nenajel abych mohl říci co a jak. Někomu stačí odjet 10 kol a ví co a jak, já po 100 kolech teprve vím kudy tudy do cíle amused
Na sezonu se ale těším, spousta výzev, tratí i soubojů... čeká nás spousta zábavy kde Patrik chystá sety a já nervy na vás všechny, protože někdy opravdu není jednoduché najít řešení všech sporů tak, aby nás to nerozhádalo, neotrávilo nebo nezastavilo v růstu a aby jsme mohli zase napsat pár řádků před další a další sezonou České F1 ligy.


Ďakujem ti za rozhovor. Nech sa ti darí a prinesieš do tímovej kasičky čo najviac bodov.



Autor: Martin Bruňanský
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 18.191.234.62
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz